Ik vraag me af wanneer kindjes geen slaapzak meer aanhoeven. Ons mannetje draait veel in bed en ligt soms helemaal verstrikt in zijn slaapzak. Vooral de onderkant. Is het dan niet handiger om te stoppen met de slaapzak??
Tja net wat je handig vind. Sommige kindjes dragen tot ze 3 zijn nog een slaapzak omdat ze nog steeds niet onder de dekens blijven liggen. Heeft hij misschien een te grote slaapzak aan dat hij er helemaal in verstrikt? Want vaak kunnen kindjes met zo'n slaapzak aan zelfs de huiskamer rondkruipen of lopen. ALs hij maar niet een meter slaapzak over heeft...
Ik ben gestopt met de slaapzak toen wij een dekbed hebben gekocht voor onze peuter, dat was rond zijn tweede verjaardag. Ik vond het toen zelf een beetje teveel van het goede. Bovendien bleef hij wonder boven wonder onder het dekbed prima liggen, en onder lakentje/dekentje totaal niet (vandaar dus eerder die slaapzak).
Ik wil eigenlijk ook van die slaapzak af. Vera is alleen nog geen kindje die het liggen onder een dekbed met slapen associeert. Bij ons in bed maakt ze er één grote lol van.
@rodelief: heb je dan niet een te grote slaapzak? In principe heb je bij een passende slaapzak maar weinig ruimte over onder de voetjes... Maar als jij het onhandig vindt en je kleintje blijft wel onder de dekentjes liggen, dan hoef je toch geen slaapzak te gebruiken? Mocht ie de dekentjes erg van zich af trappen, zou je ook eens kunnen proberen of dat nog lukt als je de dekentjes dwars op het bedje opmaakt, (als je dan in de lengte tenminste nog voldoende ruimte overhoudt), of dat je extra flappen aan de dekentjes naait, zodat je ze lekker stevig onder het matrasje in kunt stoppen en loswoelen niet zo makkelijk meer is.
Jelle blijft sowieso niet liggen onder de dekens. Niet met bijna te kleine slaapzak, niet met te grote. Bed dwars opgemaakt, maakt allemaal niet uit; voordat ie in slaap valt is ie toch al onder de dekens uit gekropen. En dan is Jelle nog maar een jaar en 4 maanden... dus als ik eens 5 maanden verder denk kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of een slaapzak nog wel handig is rodelief. Je kan het eens proberen zonder, toch?
Esmee ligt voor geen meter stil in bed, ligt ook meer op het dekbed dan er onder maar nu het warmer buiten word heb ik al een poosje geen zak meer bij haar aan. had hem alleen aan toen het buiten kouder was en het idee had dat ze het anders koud zou hebben snachts. aangezien het nu dag en nacht zo een 17 a 18 graden op haar kamer is kan ze wel zonder zak slapen.
Nou dan ga ik het maar een keertje proberen. Maar wel volgend weekend ofzo, ben bang dat ie s`nachts misschien vaak wakker word ofzo. Ik heb hem nu wel een iets grotere slaapzak aan omdat we hem dan nog een beetje kunnen onder stoppen bij het einde van zijn matras. Maar ik denk dat we het maar gewoon moeten proberen dan. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt. hahaha....
alicia slaapt er eigenlijk al heel lang niet meer in en heb hem alleen gebruikt als het echt koud was dus laat zeggen van 3 maanden tot 6 maanden. daarna was het niet meer nodig en ze sliep ook veel liever zonder. met 13 maanden is ze wel in een peuterbedje gegaan omdat ze uit der ledikantje begon te klimmen en toen was het zowiezo veiliger om geen slaapzak te gebruiken zodat ze zelfs in en uit bed kon stappen. dit ging ook meteen goed
Esmee werd daar helemaal gek van, dan draaide ze zich juist vast snacht en dan was het paniek, ik heb het 1x gedaan en toen nooit meer.
hier gebruiken we geen slaapzak. ik vindt het best wel sneu voor hem dat hij zijn voeten niet meer kan bewegen. Ik stop het bed onder zijn oksels strak in. ps heet jij echt rodelief?
Wij zijn er een peer weken geleden mee opgehouden. Uit nood.. Het mooie weer kwam aan, en we hadden geen zomerslaapzakken in huis, en de 3 winterslaapzakken lagen met kots (bleh) in de was.. Vanaf toen slaapt hij zonder slaapzak, nooit problemen mee gehad. Hij wurmt zichzelf af en toe wel boven de dekens, maar dat is meestal alleen 's avonds bij het slapen gaan. Dan stoppen we hem na een kwartiertje gewoon nog eens in. En mijn zoontje wordt ook niet wakker van koude voetjes. Dat scheelt misschien ook nog.. Nu hoeven we ook geen slaapzak meer mee te slepen naar het KDV, dat is ook wel makkelijk.
ik heb xander nu net voor het eerst zonder slaapzak op bed gelegd, hij wurmd zich iedere keer op de 1 of andere manier uit zijn slaapzak. Hij blijft heel soms onder zijn laken liggen, maar meestal niet en licht hij is de ander hoek van het bed helemaal als een balletje opgerold. Maar hij slaapt nu wel, dus ben benieuwd hoe ik hem zo aantref!!!!