Rompertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavaneenmeid, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Hey.. misschien hele rare domme vraag :oops:

maar wat is nou eigelijk het nut van een rompertje? :p

mn dochtertje draagt ze wel altijd, maar is het perse nodig?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Is niet perse nodig.
    Het is eigenlijk gewoon het hemd+onderbroekje van een baby vind ik. Hier dan ook afgelopen zomer eigenlijk geen rompertjes aangehad, maar gewoon een shirtje+broekje/jurkje.

Verder heb ik weelens gehoord dat het helpt tegen een luier die afzakt, maarja dan heb je volgens mij gewoon een verkeerde maat luier ;)!

3. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    een rompertje moet je zien al een ondebroek en hemd in 1.
    en ze houden de luier goed op zijn plaats.
    ik heb yuri 1 keer geen romper aan gedaan omdat ze allemaal in de was lagen (dit omdat yuri erg aan de dunne was)
    en zijn pamper hing bijna op zijn benen in plaats van om zijn billen.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Een rompertje zorgt idd voor warmte van de romp. Bij een groter kindje doet een hemd en een onderbroek dat werk. Je zou in de zomer als het echt warm is er voor kunnen kiezen om geen rompertje aan te doen en bijv. alleen een luierbroekje. Ik ben van plan om voor Fenne vanaf maat 92 over te stappen op hemd en onderbroek, dat zal denk ik in het najaar zijn.

5. gemke

gemke Niet meer actief

nou ik heb pas ondervonden waarom die dingen zo handig zijn
    ik heb zo'n leuk zoontje die als die alleen in zijn luier in de pyama zit heerlijk zijn luier uit gaat zitten pluizen (vooral leuk als die gepoept heeft) bij een romper lukt het hem dus niet om zijn luier uit te doen

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met een romper weet je zeker dat het ruggetje bedekt is en dus lekker warm. Als ik hier zie hoe shirtjes weleens opkruipen, dan werkt een hemdje zeker nog niet.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik gebruik rompertjes ook vooral tegen een koude rug of buik. Vooral als je kindje kruipt of rolt of je hem of haar optilt, wil het shirtje nog weleens omhoog gaan, beetje koud lijkt me.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Ze was weken oud en had een poepbroek, vre-se-lijk (borstvoeding...) Had geen reserveromper bij me, dus alleen dr broekje aan gedaan. En ja hoor, halverwege naar huis kwam ik erachter dat dr luier halverwege hing.. En we hadden echt de juiste luiers, maar tegen dat geweld van haar trappen en booszijn kon hij niet op...:)

9. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Met romper: altijd wat aan, luier zakt niet af, geen blote rug.
    Zonder romper: luier zakt af (echt wel de goede maat :) ), blote rug. Ook in de zomer krijgt ons meisje (17 maanden en kruipend) echt wel een romper aan. Vaak alleen de romper, soms met jurkje erover of zo. Onze zoon is nog maar 3 maanden, die krijgt zeker nog een romper aan de hele zomer. Weet je hoe die kindjes verbranden als ze niets aan hebben? En dan is een romper het gemakkelijkst.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo te lezen heb ik dus altijd geluk met luiers die niet afzakken ;)!
    Ik dacht echt dat het dan de verkeerde maat ofzo moest zijn!
    Nouja, dan dus idd ook ivm afzakken van de luier :D!

Deel Deze Pagina