Wanneer geen traphek meer?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Finn, Nov 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    682
    113
    Ohh hier zijn ze al heel lang weg. eigenlijk al voor de 2e verjaardag, maar dat kwam omdat tie los ging zitten.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Eerste verdieping al een tijdje niet meer.
    Maar ze ligt nu sinds een week op zolder en ik durf het hekje daar nu nog niet open te laten. Omdat ze de "nieuwe" situatie nog niet kent en nu een trap af moet als ze in de nacht wakker wordt.

Moet ik er wel bij zeggen dat onze dochter slaapwandelt/ of zeer slaperig aan ons bed staat.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Hier precies hetzelfde.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Onder was hij al een jaar weg en boven sinds 2 weken, hij kan goed de trap op en af en 's nachts/ 's morgen vroeg komt hij toch eerst naar onze kamer

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Wij zijn van een gelijkvloerse woning naar meerdere verdieping gegaan toen onze dochter anderhalf was. Ze sliep toen nog in een ledikant en daarom was een traphekje niet nodig. Ze was bijna twee toen ze naar een groot bed ging maar toen kon ze prima de trap af (en ze kwam haar bed niet zelf uit).
    Zoontje is nu anderhalf en kruipt zelf de trap af, is sowieso voorzichtig bij de trap, dus ik laat het hekje eigenlijk al vaak open, tenzij ze echt aan het donderjagen zijn. Maar zo vaak zijn we niet boven overdag.

En voorkomen kan je toch niet alles, zoontje viel laatst van de laatste twee treden van de trap, hij gleed weg over een paar sokken die hij daarvoor over het hekje van de trap had gegooid. Niks aan de hand, alleen geschrokken (wij allebei).

6. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,835
    3,630
    113
    Onze oudste is 3,3 jaar en loopt gewoon prima trappen, maar onze kinderkamers zitten een verdieping hoger dan onze eigen slaapkamer. Ik ben bang dat hij eens slaapdronken zijn bed uitkomt en de trap af duikt, dus laat het hekje nog even lekker zitten voor 's nachts (sowieso gaat nr 2 als het goed is over een paar maanden beginnen met lopen, dus ik zou t hekje toch nog even laten zitten).

7. adi

adi Niet meer actief

wij hebben nooit traphekken gehad, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat we nu traphekjes zouden hebben met onze kleuters. Het lijkt me zelf gevaarlijker als het kind gaat klungelen om het hek zelf open te maken boven aan de trap.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,031
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons zou de traphek wel weg kunnen. De oudste is bijna 6 en de jongste 3.
    Maar ik laat hem mooi staan....voor onze kat...die wil ik niet boven hebben.

9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Beneden is hij al een poos weg.
    Boven blijven ze voorlopig nog.
    Overdag staat de ene gewoon open die gaat alleen snachts dicht.
    De oudste wil nog wel eens spoken snachts en moet er niet aan denken dat die van de trap af knikkert.
    Traphek naar zolder is altijd dicht,is een open trap en vind ik nog eng als de jongste er alleen op zou lopen.

10. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Als je zeker weet dat ze er niet overheen gaan klimmen en stunts gaan uithalen, dan laat je ze lekker zitten tot ze tien zijn. Maar volgens mij is het advies om ze zo rond de 2,5 jaar weg te halen, in verband dus met klim- en klauterpartijen waardoor het allemaal veel gevaarlijker wordt.

11. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Beneden nooit gehad, boven pas weer gemonteerd. De meiden (5 en 3 jaar) mogen boven spelen en hebben soms drukke spelletjes zoals tikkertje of verstoppertje.

12. marjon30

marjon30 Lid

Aug 23, 2014
    61
    0
    0
    Hier nooit 1 gehad. En altijd goed gegaan. Nogsteeds komt ze niet in de buurt tot wij mee gaan naar beneden of naar boven. Maar nu de 2de op komst is gaan we er toch weer opnieuw over na denken

13. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben er alleen een op de eerste verdieping. Maar die staat eigenlijk altijd open. Hij is wel dichtgeklapt. Meneer gaat zelf naar boven en naar beneden.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier alleen boven een traphek en die blijft voorlopig. oudste is 3,5 en de jongste een jaar. de oudste kan al vanaf 2 jaar zelf de trap op en af. snachts en als mijn oudste alleen boven is dan zit het hekje dicht maar niet op slot. ze kan hem dus zo open doen. hij zit alleen dicht zodat oudste tijdens spel of zo niet van de trap af valt. heb ook een douchedeur vlak naast de trap dus als iemand die deur open gooit dan word je richting de trap geduwd.
    als de jongste boven is dan zit het hekje op slot. oudste weet hoe die open moet en zo niet dan vraagt ze dat.

15. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier liepen ze alledrie op en af de trap met 1,5, maar traphek heeft er wel langer gezeten. Alleen beneden aan de trap niet. Wil gewoon het risico dat er spelenderwijs of halfslapende iemand valt inperken.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,264
    416
    83
    Met 2 jaar. In ons nieuwe huis paste hij niet meer en dochter begon toen zonde klimmen dat ze er waarschijnlijk binnen no time overheen geklommen zou zijn. Dan is de keus snel gemaakt. Dochter roept mij altijd. Uit zichzelf de kamer af doet ze eigenlijk niet, toevallig laatst wel gedaan en toen gelukkig licht ook aan gedaan. Ze kan goed traplopen. Heb daarnaast de deurklink omhoog staan om het iets lastiger te maken, hoewel ze die inmiddels zo open heeft.

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Wij hebben nog steeds een traphekje (nou ja, een soort doek is het van kiddyguard). Die is alleen 's nachts dicht. Mijn oudste doet aan slaapwandelen en ik vind het een fijn idee dat hij dan boven blijft.

18. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Wij hebben nooit een traphekje gehad eerlijk gezegd.
    Altijd samen met onze dochter gelopen en sinds ze goed zelf op en af kan, doet ze het ook alleen. Ze is nu bijna 23 maanden.

Share This Page