Na miskraam moeilijk zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mommy11, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Hoi meiden,

na mijn laatste miskraam, vorig jaar met 7.4 weken wil het zwanger worden niet meer lukken... Vorige 3 zwangerschappen was ik na de 1e of 2e ronde al zwanger.
    Ik heb de miskraam moeten opwekken met medicatie omdat het niet vanzelf loskwam, en ben nu zo bang dat er iets beschadigd is en ik nooit meer zwanger word.

Zijn er meer meiden die dit hebben, of hebben gehad? En zijn jullie nog wel weer zwanger geworden hier na?

liefs

2. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Wat heftig dat je een miskraam hebt gehad vorig jaar! Moeilijk dat het ook niet wil lukken om zwanger te worden.
    Heb je al ovulatietesten geprobeerd? Of temperaturen? Dan kan je kijken of je een eisprong hebt.

Ik heb tweemaal een missed abortion gehad welke ik moest opwekken met medicijnen. Daarna zwanger mogen worden en bijna uitgerekend. Dus het kan wel!

Ik hoop op een gezonde zwangerschap voor jou!

3. Moess

Moess Niet meer actief

Wat naar van je miskraam..

Ik zie ik je handtekening na je miskraam 6 cyclussen beschreven staan. Bedoel je dit met het wil niet lukken? Ze zijn wat onregelmatig, ben je zeker van je eisprong en dus vd vruchtbare dagen?
    Verder zou ik me nu nog niet heel druk maken. Gemiddeld tellen ze een jaar om zwanger te worden

4. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik snap het wel hoor die onzekerheid, vooral als je vorige keren wel snel zwanger raakte. Ik heb vorig jaar ook een mk gehad. Ik was direct de eerste ronde zwanger geraakt zodra we besloten voor een kindje te gaan, en we hadden nog niet eens moeite gedaan met testen enzo. Daarna duurde het tot ronde 7 voor ik weer zwanger raakte! Ik snapte er eerst niks van, maar denk nu dat het vooral door het verdriet en de stress wegens de miskraam is gekomen. Ik weet niet in hoeverre dit nog bij jou speelt, maar ik geloof echt wel dat dit van grote invloed kan zijn. Net of je er emotioneel nog niet klaar voor bent (onbewust), ook al wil je wel heel graag.

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Op zich is het niet heel vreemd dat het langer duurt, als je de statistieken opzoekt is het zelf heel normaal dat het een half jaar of langer duurt voordat je zwanger bent. Ik zou persoonlijk nog niet echt in paniek raken, maar als je het zelf niet prettig vindt en bang bent zou je je huisarts eens kunnen bellen? Alhoewel ik denk dat ze nog niets gaan doen, gezien je wel zwanger kan raken en je niet al langer dan een jaar bezig bent.
    Je zou eens kunnen gaan temperaturen en ovu testen gebruiken om te kijken of je je eisprong hebt en wanneer? En of je dan op het juiste moment met elkaar het bed induikt?

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ten eerste wat naar dat je ook een miskraam heb moeten meemaken.

Ik had precies diezelfde angst als ''wat als er wat beschadigd is van binnen?'' Ik heb 4 maanden geleden een miskraam gehad, en heb een curettage gehad, het was een zeer moeilijke curettage, de gynaecoloog kreeg het restweefsel niet weg, dit is er gelukkig zelf na een week uitgekomen, en 3 weken later mijn menstruatie.

Na een miskraam moet je eerst ontzwangeren, genezen en je eisprong weer op gang komen, dit kan best lang duren bij de ene langer dan de ander, ik zou ind ovulatie testen gebruiken om te checken of je eitje al springt.

...en of je daarna nog zwanger kan worden? zie mijn banner..

Ik hoop dat je gauw weer een positieve test in handen heb.

7. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Heey meiden.

Bedankt voor jullie antwoorden.
    De cyclussen hieronder zijn inderdaad die na de miskraam.
    Heel onregelmatig dus, voorheen was het altijd rond de 31 - 33 dagen en had ik soms maar een LF van 9 of 11 dagen. :(
    Ik ben na de miskraam gelijk begonnen met ovulatietesten hoor, en deze maand weer, maar ik voel mijn eisprong ook altijd, dus dan maken we er sowieso gebruik van! ;)
    Het is daarom ook zo eng, inderdaad de gedachte wat als er iets beschadigd is...
    Ik heb laatst bij de cyclus van 44 dagen, 11 dagen gevloeid ook!

Maar ik zie bij meiden na een miskraam alweer een mooie banner, dat geeft hoop. :) Voor jullie van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap dames, :D

Deel Deze Pagina