Hallo Ik vraag jullie mening. Mijn lichaam is of zwanger of heel erg in de war. Rond 12 september kreeg ik last van ochtendmisselijkheid en erg moe zijn. Mijn huisarts vond het lijken op een zwangerschap. Ze adviseerde me om met de pil te stoppen. 13 september slikte ik de laatste van de strip. Hierna zou dus de stopweek volgen. Normaal patroon is dat ik op dag 3 van de stopweek migraine krijg en pijn bij het plassen. Dag 4 wordt ik ongesteld en vanaf het eerste beetje bloed hevige menstruatiekrampen. Dit duurt 4 tot 5 dagen. In de stopweek zijn alle klachten weg gebleven. Menstruatie begon met licht helderrood bloed op dag 5. Dag 6 donker en slijm. Dag 7 weg, over. Huisartsenpost denkt een innestelingsbloeding. Paar dagen later kreeg ik menstruatieachtige kramp en last van mijn borsten. Ook kreeg ik ineens uitslag op borsten en bovenkant buik. Rode vlekjes die dezelfde avond weer weg waren. Ook rommelige maag en darmen. Deze klachten zijn nog steeds. Borsten nog pijnlijker in de vorm van steken. Ook af en toe steken net iets lager dan het heupbeen zowel links als rechts. Volgens 28 dagen cyclus had ik op 16 oktober ongesteld moeten worden. Nu heb ik vanmorgen een heel klein beetje helder bloed gehad mee met plassen. Geen menstruatieklachten. Ook heb ik ineens een blaasontsteking die niet als zodanig herkenbaar is. twee maal getest. Een keer en toen dacht ik een heel licht lijntje te zien. 2 dagen later urine test van ziekenhuis negatief. Wat denken jullie van dit verhaal? Mijn huisarts heeft me voor de zekerheid doorgestuurd naar de gyneacoloog. Dat kan echter pas op 3 november. Groetjes Vissie26
Hoi Vissie, het is inderdaad een beetje vaag allemaal. Tijdens een zwangerschap kan je lichaam anders reageren als normaal, migraine kan inderdaad minder worden en pijnlijke borsten en steken in je onderlijf kunnen er ook bijhoren. Als we uitgaan dat je dus op 18 sept al zwanger geweest zou zijn, zou je nu ruim 9 weken zwanger zijn. Je zou verwachten dat de testen allebei positief zijn. Soms gebeurt het dat door een blaasontsteking je baarmoeder geprikkeld wordt en het ritme wordt verstoord, maar dat gebeurt niet zo vaak. Ik denk ook dat er niets anders op zit dan de echo bij de gynaecoloog af te wachten, helaas. Misschien vindt hij er een oorzaak voor. Sterkte. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je snelle antwoord, Brigitte. De klachten begonnen al ver voor de blaasontsteking, dus dat is het niet. Tegenwoordig ben ik weer vreselijk misselijk als ik vroeg mijn bed uit moet. De testen zijn beide begin okt geweest. Kan dit te vroeg zijn geweest? Vissie26
Hoi Vissie, als je in de stopweek na 13 september al zwanger geweest zou zijn, zouden de twee tests begin oktober wel positief moeten zijn geweest. Als je nu de 16e ongesteld had moeten worden zou je je nu al kunnen testen. Als je nu zwanger bent, zal die test waarschijnljk wel positief zijn. Begin oktober is daar dan inderdaad te vroeg voor geweest. Dus je kunt best morgen een test doen, ook al heb je een dag wat helderrood bloed verloren. En die misselijkheid is inderdaad een zwangerschapskwaal, maar ook wanneer je onregelmatig leeft of ineens weer een aantal dagen vroeg op moet, kun je ook misselijk zijn omdat je lichaam daar niet meer aan gewend is bijvoorbeeld. Het is helaas dus allemaal niet met zekerheid te zeggen. Groetjes Brigitte
Kan helderrood bloed ook een innestelingsbloeding zijn? Daar had de huisartsenpost het namelijk over. Ook mijn borsten zijn anders, meer pijnlijk en steken. Ook overal haarvaatjes die er niet zaten. Kan het ook schijnzwanger zijn? Heb elke dag ook pijn in de onderbuik al voor de blaasontsteking. Ik ben dus echt bang dat er of iets heel erg mis is of zwangerschap. Moet ik me zorgen maken? vissie26
Hoi Vissie, Wanneer je met de pil stopt, kan je lichaam best van slag zijn. Dat kan wel 6 maanden duren voor je lichaam weer de oude is. De hormonen die in de pil zitten komen niet meer binnen en je lichaam moet het weer met je eigen hoeveelheid hormonen doen. Daar kun je dus onregelmatig bloedverlies van krijgen, ook helderrood. Pijnlijke borsten en een zeurende pijn in je baarmoeder is vaak ook hormonaal en hoort er dus ook gewoon bij. Schijnzwanger lijkt mij om die redenen dus niet. En eigenlijk is het dus ook heel normaal dat je lichaam zich vreemd gedraagt, het moet weer wennen aan de nieuwe situatie, net als jij. Mocht je toch zwanger zijn, kan een innestelingsbloeding inderdaad best helderrrod zijn, dan kun je straks misschien ook wat donkerder bloed verliezen, dat is dan oud bloed. Ik zou me geen zorgen maken en de afspraak in het ziekenhuis rustig afwachten. En schrijf alles wat je wilt weten op, als je daar zit, vergeet je al gauw van alles te vragen Groetjes Brigitte