Hé hallo! Even benieuwd naar jullie ervaringen.. ik heb sinds een paar dagen een opvallend hogere rusthartslag dan “normaal”. Zou dit een zwangerschapssymptoom kunnen zijn? Iemand ervaring hiermee? Bij mijn vorige zwangerschappen had ik nog niet zo’n horloge. Ik draag de horloge zo goed als altijd.
Bij mijn zwangerschap was dit één van de eerste dingen die ik opmerkte op 8/9 dpo. Ik zat 'gewoon' aan tafel zag ineens dat mijn hartslag ergens rond de 80 was (ik zit normaal heel laag rond de 55, misschien max 60). Viel me toen écht op. Misschien is het toeval, maar ik denk dat het zeker erbij kan horen. Wat ik wel opvallend vond toen is dat ik het in het begin niet elke dag en continu had, maar dus op sommige momenten vooral (later in de zwangerschap had ik wel dagelijks een wat hogere hartslag natuurlijk).
Je krijgt meer bloedvolume waardoor je hart harder moet werken. Dus het is een heel normaal verschijnsel inderdaad.
Klinkt hoopvol! Bedankt voor jullie reactie. Van het weekend maar eens testen of dat ook voor mij opgaat
Mijn eerste zwangerschap hield ik het ook altijd bij met zo’n horloge en mijn rust hartslag werd ook ineens opvallend hoger! Hier was dat dus goed nieuws. Ben benieuwd naar je test. Spannend!
Bij mij was de hogere rusthartslag ook een teken. Maar verkoudheid en andere virussen zorgen voor hetzelfde effect. Spannend voor je! Als de hogere rusthartslag echt door zwangerschap komt, zou een test nu ook al wel positief kunnen uitslaan.
Toename bloedvolume is zo vroeg echt nog niet aan de orde, progesteron kan wel invloed hebben op je hartslag. Maar zoals iemand hierboven ook zegt; een virus kan dat ook doen. Dus nog even afwachten wat het is