Wanneer geplande keizersnede? (37 weken?)

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamamarjon, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Morgen heb ik de eerste afspraak bij de gynacoloog, dan krijgen we ook te horen wanneer ik de geplande keizersnede krijg.
    Dit is mijn derde zwangerschap en bij de eerste kreeg ik geplande omdat hij in stuit lag en bij de tweede een spoedkeizersnede na ruim 24 uur weeen gehad te hebben maar op 9 cm bleef steken.
    Nu bewust gekozen voor geplande keizersnede, maar nu ben ik benieuwd of we deze niet al bij 37 weken mogen inplannen, iemand die dit ook heeft gekregen?
    Mijn jongste zoontje is namelijk bij 37 gekomen, en ben gewoon bang dat deze keer de kleine ook eerder gaat komen...zou dit een goede reden kunnen zijn?..Ook ligt ze al ruim voor op schema 1 a 2 weken dus ben er wel klaar voor...

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    In principe wordt een keizersnede ingepland in de 39e week, tenzij er zwaar wegende medische redenen zijn om het eerder te doen.
    Een eerdere bevalling die eerder begon is geen reden om het met 37e week te doen.
    Als deze ook eerder komt krijg je een spoedkeizersnede.

3. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    mmm das wel jammer, mijn eerste geplande keizersnede was met 38 weken maar dat kwam door de vakanties dat er geen plek was in de 39ste week en dat is alweer 8 jaar geleden...ben benieuwd wat ze zeggen morgen..

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik krijg m ook voor de 39 wk, ook omdat er geen plek is in mijn 39e week. Misschien heb je mazzel en is er geen plek waardoor je eerder mag, maar zou rekening houden met 39 wk. Kan het alleen maar meevallen :)

5. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn geplande keizersnede stond gepland met 38,5 maar uiteindelijk kreeg ik op 37.4 weeën en kregen we die dag een keizersnede. Ik was hier ook al bang voor want mijn zoontje is geboren met 36.5. Was al heel blij dat ik hier overheen ben gegaan haha!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn eerste 2 keizersnedes kreeg ik met 37+5 en deze uk wordt gehaald met 37+6.

De eerste keer werd diezelfde dag ingepland.
    De 2e werd met 36+5 ingepland en de keizersnede van deze uk is gisteren definitief ingepland.

7. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    #7 casey86, 12 jan 2016
    Laatst bewerkt: 12 jan 2016
    Succes bij de gynaecoloog vandaag! Hier staat de keizersnede as donderdag gepland met precies 37 weken, ligt in stuit, placenta insufficientie, daardoor groei achterstand en bijna geen vruchtwater. Is het eerste kindje.
    Ben benieuwd wanneer ze het bij jou inplannen!

8. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    O voor jullie allemaal vroeg gepland!...ik moet wachten tot echt de 39ste week! 1-2 staat nu gepland, eerder mocht niet omdat de beeb er anders niet klaar voor zou zijn... kan eigenlijk niet meer zo lang wachten maar goed kan er nu wel naar toe gaan leven...toch heb ik het idee dat ze zelf eerder gaat komen we zullen zien!..

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Das nog even geduld hebben ja!

Hier heb ik inmiddels ook het gevoel dat we de datum misschien niet eens gaan halen. Veel harde buiken en voorweeen en ben ineens weer misselijk. Hormonaal gebeurd er ea lijkt het.
    We kunnen niks anders doen dan afwachten helaas!

10. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Best laat als je kijkt naar dat je vorige kindje al met 37 weken kwam. Was bij de eerste ook de geplande keizersnee met 39 weken? Maar eens zien of jullie dat beide redden, zeker als er nu al onrust is. Succes!!
    Hier wilde ze het in eerste instantie uitstellen tot 38 weken, maar het buikje van het kindje gaat steeds meer in groei achterlopen en het vruchtwater wordt steeds minder, dus ze gaan het risico niet lopen af te wachten tot de baby het niet meer ziet zitten.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Hie precies met 39 weken.

Deel Deze Pagina