Ik ben nog maar kort zwanger (7.2) en ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik in bed lig en in slaap wil vallen, ik een soort enorme felle steek krijg, richting/ door borst en het lijkt wel of mijn hart dan even stopt/ overslaat. Het doet pijn en het komt tegelijk met een enorme dosis adrenaline, dat ik meteen, letterlijk! in 1 sprong naast mijn bed sta. Dan versnelt het even en is het over. Maar het is echt doodeng! Heeft het echt iets met mijn hart te maken? Kan dit ook komen door rug/ spierpijn? Komt dit vaker voor als je zwanger bent? Ik had vannacht ook ineens dat mij kaken uit zichzelf op elkaar klapten. Lijkt wel alsof ik een soort spamen heb af en toe. Daar heb ik overigens normaal gesproken geen last van. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben bang
Goedenavond, hartkloppingen komen vaak voor in de zwangerschap. Door toename van het bloedvolume, moet het hart per slag meer bloed rondpompen. Het hart moet harder pompen en dat kan je voelen als hartkloppingen. Dit kan geen kwaad. Wat betreft de kaken, kan ik je helaas geen antwoord geven. Ik weet niet of dit vaker voorkomt in de zwangerschap. Succes en goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique