Hallo allemaal, Ik ben nu 28 weken en 2 dagen zwanger en heb sinds een week of twee eigenlijk dagelijks last van een beurs/stekend gevoel in mijn buik . Het begon naast mijn navel maar sinds een paar dagen zit de pijn ook wat hoger en wat meer naar de zijkant. Als ik er op druk voelt het als een blauwe plek en als ik beweeg voelt het nog het meest als spierpijn (maar dat is het ook niet helemaal, het is lastig te beschrijven). Het doet best vaak pijn gedurende de dag. Vorige week ben ik ermee naar de gynaecoloog geweest. Ze hebben toen alles goed onderzocht (echo, voelen, urine getest, bloeddruk) maar alles zag er goed uit en er was niets te zien. De pijn gaat alleen niet weg.. Op internet lees ik verhalen dat het kan dat de baby je zo hard trapt dat het 'blauw' wordt vanbinnen, maar dat zijn allemaal verhalen van vrouwen die al 36 weken zwanger zijn of zo. Bij mij begon deze pijn al bij 26 weken. Daarnaast maakt het qua pijn geen verschil wanneer hij schopt, het maakt het niet erger zeg maar. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn? De gynaecoloog gaf aan het niet te weten en hoewel ik me niet ziek o.i.d. voel en mijn ventje goed actief blijft, maak ik me er toch soms een beetje ongerust over. Zeker omdat het al zo lang duurt. Alvast bedankt! Liefs, Dobbelsteen
Het zou bandenpijn kunnen zijn. Heb je al een buikband of zwangerschapsondergoed? Dat geeft een beetje steun. Zwemmen helpt ook goed.
Ik heb ook zo'n plek aan de rechter zijkant onder mijn ribben. Ik was er helemaal vanuit gegaan dat het door het trappen van de baby kwam. Het begon bij mij denk ik ongeveer 3 weken geleden.
Ik heb ook zo een plekje ( bij mijn zoontje precies datzelfde plekje) heel irritant gevoel maar niks ernstigs. De vkundige toen en nu ook zei dat de baby waarschijnlijk steeds..iig vaak met z'n voetje, knietjes..Iets tegen dat plekje aan ligt. Na de bavelling van mijn zoon was het ook gelijk weer weg
Zohra, ik heb af en toe bandenpijn maar dat zit een stuk lager en is ook wat scherper. Dan heb ik af en toe een steek en verder voel ik het niet. Deze pijn is er eigenlijk constant en wordt erger als ik beweeg. Een buikband heb ik nog niet, ik heb ook het idee dat druk het erger maak. Ik heb wel zwangerschapsbroeken maar 's avonds doe ik die band naar beneden en met een blote buik is de pijn het minst erg. Bloemetje, jij hebt het dus ook al vanaf 27 weken? En lellebel, jij bent nu ook 28 weken, dus het komt ook wel eerder voor in de zwangerschap dan pas helemaal tegen het eind.. Ik heb niet het idee dat de pijn erger wordt als mijn zoontje veel beweegt, maar het kan natuurlijk zo zijn dat hij daar de hele tijd ligt en dat het dan 'beurs' wordt of zo.. Maar jullie hebben dus ook wel dat het eigenlijk de hele dag wel gevoelig is, die plek? toch wel fijn om te horen dat het herkenbaar is (al gun ik jullie geen pijn hoor haha!)
Ja hoor kan zeker eerder, heb het al sinds een week of 25. Bij mij is het juist fijn als hij gaat bewegen maar niet veel later voel ik dat vervelend plekje weer. Als ik dan ga voelen zit er idd iets hards tegen aan te drukken.
Hoi Dobbelsteen, ik had precies! hetzelfde vorig week en was 28 weken toen.. heel toevallig. Ik werd er een beetje gek van want heb ook een kleine rondlopen die de benodigde inspanning nodig heeft en dan de pijn die er zit.. en als de baby dan bewoog was de pijn dan ook nog gemener! Het voelde als een blauwe plek idd, alsof je heel hard gesport had of geslagen was.. en aan de tel werd er gezegd bandenpijn, ik dacht ook nee dat zijn steken of pijn die na een tijdje wegtrekken.. paar daagjes gewacht en toen idd ook ctg en urine afname, alles was goed.. en toch was het bandenpijn.. ik begreep niet dat je dat ook in je huid kan voelen, maar ze zei dat het allemaal kon. ik heb toen maar heel rustig aan gedaan en nu is het weg! Ik kende deze "bandenpijn" ook niet van mn vorige zwangerschap, het zat aan een kant en straalde soms wat uit naar de hele buik maar bleef constant vooral bij bepaalde bewegingen van mezelf of de baby werd het erger... het grappige was dat de baby altijd goed bleef bewegen, is dat bij jou ook zo?
Lellebel, ik heb ook al een paar keer gehad dat ik duidelijk zag dat hij daar bij die plek lag. Andere keren niet maar misschien dat hij dat toch een fijn plekje vindt Shei, dat lijkt me inderdaad lastig ja want bij inspanning doet het bij mij ook meer pijn! Zeker met bukken en draaien etc. Wat jij schrijft heb ik ook, het straalt soms uit naar de rest van mijn buik maar vaak blijft het ook bij die plek. Mijn kindje blijft hier gelukkig ook goed bewegen Fijn om te lezen dat het bij jou weg is getrokken!