Bij wie waren ook de ouders erbij?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Stinkerbell, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig. Waren bij jullie ook je ouders\schoonouders bij de bevalling aanwezig?
    Bij mij was mijn schoonmoeder, eigen moeder en vader aanwezig. Ik ben in het ziekenhuis bevallen afgelopen December. Mijn vader is wel toen zeg maar het moment van persen kwam op de gang gaan staan. Kon het volgens mij toch niet helemaal aan. ;)
    Maar nadat mijn zoontje was geboren was iedereen er eigenlijk gelijk bij en ik het het als erg prettig ervaren.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn moeder was er bij, naast mijn man. Mijn vader was een paar maanden daarvoor overleden en ik gunde het haar zo.
    Ze heeft wel een paar weken met een gekneusde arm gelopen, maar volgens haar was het de moeite waard en ik vond het fijn dat ze er bij was.

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Wat vervelend van je vader zeg. Misschien een beetje zacht uitgedrukt. Gewoon kl*te.
    En eh je moeder een gekneusde arm? Heeft ze de kleine willen vangen? ;):D

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij alicia was mijn moeder erbij. vond dat erg fijn omdat zij me erg goed kon steunen en wist wat ik doormaakte. ook was mijn vriend erbij natuurlijk maar vond het erg moeilijk mijn te steunen al deed hij zijn best

bij nando was mijn zusje erbij en mijn vriend. mijn moeder zou ook komen maar ik ging in 15 minuutjes van 4 naar 10cm :) dus had het niet gehaald
    mijn vriend kon me nu veel beter steunen bij de 2e na wat ervaring en kon het best zonder mijn moeder af :)

5. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Bij de eerste was m`n moeder erbij en m`n vader is tijdens het persen naar het geboortehotel gekomen. Hij heeft in de wachtkamer gezeten totdat m`n moeder hem kwam halen, dus hij er zo`n 5 minuten na de bevalling.

De planning voor deze bevalling is dat mijn moeder er weer bij aanwezig zal zijn.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Haha, nee ik heb aan haar arm gehangen tijdens de weeën. 3 uur lang. En ze was helemaal bont en blauw tot aan haar oksel. :)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij mij was me vriend erbij maar toen kwam de ontsluiting niet verder heb ik mijn moeder en schoonmoeder effe op bezoek gehad haha. Toen de weeen weer hel sterk terug kwamen met een infuus zijn ze weer gegaan.

8. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    bij mijn eerste bevalling thuis waren mijn man en moeder erbij, wilde ik perse,maar bij mijn bevalling van mijn dochter mocht mijn moeder erbij zijn,maar toen moest ik snel naar het zkh en toen werd het een hele zware bevalling en was ik blij dat mijn moeder er niet bij was

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij de eerste bevalling is mijn moeder er geweest met mijn man. tot ik ging persen toen is mijn moeder weggegaan.

bij de tweede is mijn moeder erbij gebleven.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Naast mijn man, was mijn moeder bij de bevalling en ik had het ook niet zonder haar willen doen. Ze was een enorme steun en ze heeft zowel mij als mijn man door de bevalling heen gesleept. Ze is verpleegkundige, maar wat mij betreft kan ze zo de verlosafdeling op, alsof nooit anders gedaan heeft. In één woord, geweldig! :)

11. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Brrr - ik zou er ècht niet aan moeten denken, maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten!

12. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

haha hier precies hetzelfde...

13. Leliana

Leliana Niet meer actief

Mijn moeder was er ook bij!
    Ze heeft me, samen met mijn vriend, enorm gesteund! Ik vond het erg fijn dat ze er was ..

Toen de eerste geboren werd heeft ze een van mijn benen (de verpleegkundige de andere) tijdens het persen omhoog gehouden omdat 't mij niet meer lukte .... Mijn vriend hielp me om mijn kin op de borst te leggen!

Helaas wilde mijn andere zoontje niet op de natuurlijke weg komen en is mijn moeder ook meegegaan naar de ok. Mijn vriend is toen bij mijn andere zoon gebleven ..
    Tijdens de keizersnee heb ik ook enorm veel aan haar gehad ..

14. Bij de eerst was mijn moeder erbij en mijn nu ex
    en bij deze willen we graag mijn moeder en mijn schoonmoeder erbij hebben en natuurlijk mijn vriend

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    omdat ik er alleen voor stond is mijn moeder de hele bevalling erbij geweest.. omdat ik werd ingeleid en dat niet echt wou opschieten en ze de volgende dag verder ging is me moeder ook blijven slapen.

mijn vader kwam af en toe even langs om te kijken hoe het ging en ging tussendoor steeds even naar huis..

toen de bevalling eindelijk doorzette en ik om 7 uur savonds 3 cm ontsluiting had is hij weer naar huis gegaan met het idee ik kom rond 10 uur wel weer terug.. niet wetende dat Kian al om 3 voor 8 geboren was toen hij om half 8 eindelijk weer thuis was kon die gelijk terug komen omdat de perween waren begonnen maar helaas kwam hij 2 minuutjes te laat binnen.. Kian was net geboren.

ik heb echt ontzettend veel steun gehad van me moeder de hele bevalling.

zou haar graag de 2e bevalling er ook weer bij willen hebben maar ze wonen nu op 1,5 uur afstand en is maar de vraag hoe snel deze bevalling wel niet zal gaan en of ze dat dus kunnen halen.

16. Hier moeten we nog even iets leuks bedenken voor schoonmoeder ze wete nog niet eens dat ze er bij mag zijn haha
    steeds komt ze van nou als het zo ver is pas ik wel op Iris ..
    Lijkt me wel leuk om haar het op ene leuke manier te vragen is haar eerste kleinkind ..
    Willen haar het van het weekend vertellen en v ragen of ze natuurlijk wilt..

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier geen ouders of schoonouders erbij. Het is erin gekomen zonder hun, dus ook eruit gekomen zonder hun.
    Vond het heerlijk samen met mijn man, en ook om het eerste uur/ander half uur met zijn drieën door te brengen.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier is mn schoonmoeder heel even geweest toen mn weeen waren begonnen.
    ik moet er eerlijk gezegt niet aan denken om mn moeder of schoonmoeder erbij te hebben.
    ik vind het net iets te prive.

we hebben wel afgesproken dat als mn man niet thuis is als mn weeen beginnen ik mn schoonzus bel zodat zij bij me kan zijn tot mn man thuis is.
    kheb met mn schoonzus net iets meer dan met mn schoonmoeder.

kheb ook al tegen mn schoonouders (die dan op alyssa passen) gezegt dat als mn man alyssa komt halen ze een belletje krijgen wanneer ze mogen komen.
    ik wil eerst rustig met zn 4tjes kennis maken en dan pas met anderen erbij.

maar ik kan me goed voorstellen dat het prettig kan zijn om je moeder bij je bevalling te hebben.
    ze weet immers uit ervaring wat je doormaakt en je man/vriend weet dat niet.

liefs doris

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Helemaal mee eens, toen het erin ging hadden we ook geen hulp nodig, bij het eruit komen ook niet :D

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik zou er niet aan moeten denken dat ik mijn moeder of schoonmoeder bij de bevalling zou hebben. Ik vind mijn moeder een hele lieve vrouw, heb ook een prima band met haar, maar dit vind ik iets van mijn man en mij. Heb bij de bevalling dus ook geen van de ouders er bij gehad. Ik kan me best voorstellen dat anderen dat heel anders ervaren en dat wil graag willen hoor.

Deel Deze Pagina