Bedankt voor je heldere uitleg! Als ik nog meer vragen heb hoor je het wel.. Hoelang zijn jullie nou in totaal bezig dan om zwanger te worden? Ik heb gister mijn eerste ovulatie test gedaan zo hoop ik wat meer duidelijkheid van mijn cyclus te krijgen!
Hoi, ik lees ook mee omdat ik ook twijfel ovulatietesten te halen. Als ik mijn cyclus op de calculator invul krijg je ook de dagen waarop een een beetje tot zeer vruchtbaar bent. Hebben jullie dit ook wel eens geprobeerd? Het nadeel is dan wel wanneer je wisselende cyclussen hebt dan je dan gaat gokken. Is het beter om een week na je menstruatie te beginnen, dag 7 tot dag 18..om de dag klussen zeg maar? Mijn cyclus is de ene keer 28 dagen en de andere keer 30 dagen. Graag tips, hoe meer hoe beter. Alvast bedankt!
Ha Arian, Mooi dat het wat meer helder is, en evt. vragen hoor ik dan wel haha.. We zijn nu 6 rondes serieus bezig. Voordat ik met Clomid startte wilden we het wel, maar omdat je niet weet wanneer je eisprong is, en ik geen zin heb om het 8 weken lang om de dag te "moeten" doen, zijn we er toen wat makkelijker mee omgegaan. Maar inmiddels hebben we gewoon onze klusweek En hoelang zijn jullie nu ook alweer bezig? Mijn collega zei me vandaag ook dat ik ovutesten moest gaan halen, dus ga dat toch maar eens doen dan. En kijken of ik een samenlevingstest voor mekaar krijg bij mijn gyn, heb woensdag een belafspraak. Ben benieuwd.. Vlinder, ik weet niet precies wanneer je moet klussen, omdat ik nog geen ovutesten gebruik. Maar ik ga er vanuit dat ik min. op de 14e en max op de 21e mijn eisprong krijg, dus in die periode klussen wij om de dag. Maar misschien doe ik dat helemaal niet goed, geen flauw idee eigenlijk
Ik wil ze deze maand ook gaan gebruiken. Dit is pas mijn 1e echte ronde. Ronde 0 was een cyclus van 27 dagen. Maar omdat ik wel zeker wil weten of ik mn ei heb gehad wil ik ook de ovutesten gaan gebruiken. Ik heb ze besteld op de site van zwangerenkids.nl. En wil ze dan vanaf zaterdag of zondag gaan gebruiken.
Hai meiden, Ik heb een hele onregelmatige cyclus, ben ik aug gestopt met de pil en eerste was 36 dagen daarna 72 en nu zat ik 2 weken geleden op 38 dagen dat ik dacht; ik ga weer ovutesten bestellen want wil nu niet weer me ei missen(als ik hem dan wel gehad heb in die lange cyclus!) Ik ben op dag 43 geloof ik begonnen met testen en zondag op dag 48 begon hij heel donker te worden bijna positief en op dag 49 positief en dag 50 donkerder dan de controle streep dus knalpositief en toen heb ik savonds me ei gevoelt (denk ik) Nu hadden we maandag nog geklust maar daarna niet meer dus hoop dat het genoeg is geweest want hebben elke keer al om de dag gedaan dus werd echt teveel!! en toen het echt moest dus met die knaltest toen kregen we de slappe lach omdat het nu met die testen ook wel (voor de man denk ik meer) prestatiegericht is dus lukt het niet...hopelijk was het op dag 50 echt me ei die ik voelde dan moet de dag ervoor genoeg zijn geweest hoop ik.... Het is toch wel heel makkelijk die testen, mocht het niet raak zijn hoop ik wel dat de volgende ronde korter is want anders kost het me wel veel testen haha maar zoveel weken klussen is ook niks moet wel leuk blijven he! Maar wat ik wil zeggen zoiezo als je een normale cyclus heb is het echt heel handig!! Succes!
Hi Arian, Ik heb van een vriendin die dokter is gehoord dat het goed kan lukken als je twee weken lang, meteen nadat het bloeden is gestopt, om de dag gemeenschap heb. Succes
Let op je slijm... op een gegeven moment in je cyclus heb je slijmafscheiding. Zodra dat begint zou mijn tip zijn. Het is echter leuker en spannender om gewoon te klussen wanneer je er zin in hebt!
Bedankt allemaal voor de reacties! Mejosje: Ja dat is ook zo hoor,het blijft leuker als het geen "moetje" is. Maar toch, ookal ben je er niet zo mee bezig, je blijft in je achterhoofd denken, zou dit de goede dag zijn, en Oh ik voel iets, vanavond toch maar even aan de slag dan! =) Sasha1: Ja zoiets had ik ookal gehoord, maar heb van de week toch maar ovulatietesten gehaald! Zo hoop ik deze maand mijn ei te vinden.. Debster84: Het zaad kan 5 dagen blijven leven, dus het alle kanten nog op bij jullie! Vlinder: Spannend he, is dit je eerste keer dat je ze gebruikt? FvEs: Dit is onze 4e ronde. Dus allemaal nog vrij nieuw voor ons! Aan de ene kant denken we, we gaan ervoor! En aan de andere kant hebben we zoiets van, tja we wachten nog even, want we gaan in Mei trouwen.. Dan zit je weer met de jurk enz.. Maar nu hebben we toch besloten om er voor te gaan, want we vinden het al een heel wonder als ik uberhaupt zwanger mag worden..! (Heb van dichtbij 2 personen die geen kinderen kunnen krijgen, vandaar dat je denkt, als het bij ons wel zo mag zijn, zijn we er helemaal blij mee, en dan kan het ons niet schelen of ik dan wat dikker ben of niet!)
Hoi Arian, ja het is de eerste keer dat ik met ovutesten begin. Ze zijn net binnen gekomen..spannend. Voor jullie dubbele spannende tijden dus met een bruiloft in het vooruitzicht, gefeliciteerd!
Dankjewel Ja allemaal nieuwe "uitdagingen" in ons leven. Trouwen, gaan voor ons eerste kindje.. Heel spannend allemaal!
Leuk Arian trouwen! Ik kan uit ervaring zeggen dat het geweldig is om te doen. En inderdaad, het maakt niets uit of je nu een dikke buik hebt of niet, het is inderdaad al een wonder als je zwanger kunt raken. Ik maak het ook genoeg mee in mijn omgeving dat het niet gaat of heel lastig, dus ik zal ook dolblij zijn als het gaat lukken! In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen voor je bruiloft!!
Hey Arian Leuk zeg en gefeli met je aankomende huwelijk Wij zitten in hetzelfde schuitje, wij gaan ook trouwen en zijn bezig proberen zwanger te worden. Nu in de 3e ronde bezig en wij gaan in mei trouwen. Wanneer is jullie trouwdatum?
Hoi Suzie, Jij ook gefeliciteerd! Zijn jullie al ver met de voorbereidingen? En heb je ook al een jurk? Ik wel, had em in november al.. Stel je raakt deze ronde zwanger dan zou je ook ongeveer 4 maanden zwanger zijn, vindt je dat geen probleem? En hebben jullie er bewust voor gekozen om te proberen zwanger te raken? Is dit voor jullie eerste kindje? Haha heel veel vragen, maar vind het wel leuk om er met iemand over te praten die in hetzelfde schuitje zit!
Super Dat is al snel! Heb je misschien er een foto van gemaakt, kan ik even checken wanneer het precies posi is! Ik doe al vanaf dag 8 testjes maar allemaal gelijk en even licht.. Helaas maar we gaan gewoon door! Maak het maar lekker "gezellig" vanavond!
nee ik kan er helaas geen foto van maken..maar ik heb de test van sensitest.nl en er staan heel duidelijk TWEE roze strepen, gister was een streep erg licht.. Ben begonnen op dag 12. Nou, ik ga het gezellig maken : ) Succes!!