wanneer geslacht bij pretecho?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Even een vraag aan jullie ik lees / hoor zoveel verschillende dingen maar wanneer kun je ongeveer (als je geluk hebt) het geslacht te horen / zien krijgen bij een pretecho. . Heb verhalen gehoord over 14 weken, kan dat?
    :(

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    volgens mij krijg je dacht ik pas als je wilt rond 20 weken een pret echo.
    dan is het dacht ik ook pas te zien.
    zelf zou ik het niet willen weten wat het word , en of ik ooit een pretecho laat maken weet ik ook niet kost erg veel vind ik en zo super mooi is het neit altijd. (maar dat is mijn mening)

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Commerciële pretechobureau's geven op hun websites vaak aan vanaf 17 weken geslachtsbepalende echo's te kunnen doen.

Vaak heb je een medische (screenings) echo met 20-weken en dan kan je het vragen of ze het je willen vertellen als ze het zien. Soms zijn ze daar nogal terughoudend in, want 'daar is die echo niet voor'. Maar dat verschilt natuurlijk wie je voor je hebt.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb met 17 weken het geslacht kunnen zien bij een geslachtsbepaling op een pretecho bureau. Normaal gesproken doen ze dit pas rond de 20 weken maar ik wilde daar niet op wachten, toen mocht ik bij 17 weken maar wel op eigen risico (dat ze t niet konden zien)

De echscopiste wist het voor 90% zeker maar achteraf gezien heb ik gewoon nog 3 weken in spanning gezeten tot de screeningsecho of het niet tóch het andere geslacht was. Geduld is dus echt een schone zaak.

5. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Hier ook bij 16 en een halve week een geslachtsbepalings echo laten doen, was super duidelijk te zien.. Mij werd ook verteld door de echoscopiste dat het niet lag aan de hoeveel weken je bent maar aan hoe het er voor ligt.. en een beetje aan de apparatuur..

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb een famillielid wat dit voor haar werk doet (weliswaar in 't ziekenhuis maar toch) en zij zegt dat vanaf 17 weken het goed te zien zou moeten zijn.
    Al met al hangt het heel erg af van hoe je baby er bij ligt, soms kunnen ze het gewoon niet goed zeggen.

7. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    bij met 17 weken.

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik heb een hele duidelijke met(nog net geen) 18 weken, maar bij mijn schoonzus veeel eerder.

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik ben net gisteren geweest, met 16 weken en drie dagen. Het is MEISJE! Joepie... Ben er erg blij mee. Was duidelijk te zien.

10. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hihi dank je wel dames heb ik ook een beetje een idee (kan niet meer wachten)

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik vind het moeilijk of ik een geslachtsbepaling zal doen voor de standaard 20 weken echo. een beetje pretecho kost toch al snel 80 euro en op de 20 weken echo zien ze het misschien ook. ik denk dat als ze het op de 20 weken niet zien, ik op 24/ 25 weken een pretecho doe

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wij hebben met 13 weken te horen gekregen dat het vermoedelijk een jongetje zal worden. Ze durfde het niet met volle 100% zekerheid te zeggen, over een paar weken zullen we het zeker weten (hoop ik).

Foto staat in album!

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Voor geslachtsbepaling idd geen pretecho nodig. De standaard 20 weken echo kan voldoende info geven, tenminste als je kindje meewerkt. Ik ken wat mensen bij wie de kleine de beentjes of handjes er netjes voorhield.

Dat kan natuurlijk ook bij een pretecho gebeuren, maar daar heb ik geen ervaring mee. Mijn ervaring is wel dat die standaard 20 wekenecho al zo mooi is, dat wij geen behoefte hebben aan een pretecho. Is idd erg duur, vinden wij.

Succes en plezier!

14. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Wij wisten het met 18 wk en 4 dagen, ook bij een pretecho.

15. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Een pret echo puur voor de geslachtsbepaling was bij ons 35 euro. Vind ik niet duur. We kregen ook een dvd mee en een hoop foto's. We gaan nog en keer met 28 weken voor de 3D en 4D echo.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vraag het geslacht maandag bij de 20 wk echo, voor de zekerheid heb ik 21 mei een pretecho in 3d/4d dan weten we het zeker en ook voor het geval de kleine niet wil meewerken maandag.

het termijn om te zien wat het geslacht is is niet belangrijk, het belangrijkste is dat de kleine meewerkt.

17. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Lovewinnie:

Ze zeggen dat een pertecho 3D/ 4D niet echt veel zin heeft omdat de baby voor zo'n echo lekker mollig moet zijn. Het beste schijnt te zijn vanaf een week of 26.

18. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hihi de baby moet niet mollig zijn, het is alleen voor de ouders wat mooier om te zien als hun kindje al een vetlaagje heeft ontwikkeld ;) Vanf 24 weken is dit het geval.

Wij hoorden het geslacht ook bij de 20 weken echo

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb maandag me 20 wk echo gehad en weet nu dat ik een babygirl ga krijgen

20. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik hoorde ook van een kennis dat het mooi is als de kleine al een vetlaagje heeft. Zij heeft het met 25 weken later doen en dat was zeker geen "eng" gezicht hoor, is al een gaaf mensje :)

Deel Deze Pagina