geboortebord

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik vroeg me af of jullie zelf een bord regelen of afwachten wat je krijgt?

Wij hebben geen vrienden met kinderen dus verwacht ook geen bord, maar mijn buren zeiden dat je dat zelf niet moet doen :(

dus wat doen jullie?

gr

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    bij ons is het gebruikelijk dat de buurt/ buren het doen!
    Net zoals een boog bij als je gaat trouwen!
    Regelen de buren ook!
    Wij hebben dit ook bij ónze buren gedaan, dus we kunnen dit zeker terug verwachten! :D

3. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Onze families regelen het.. Normaliter is het de buurt die het hier doet maar aangezien we niet erg veel contact met hun hebben doen onze families het :D

4. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    In beide gevallen (mijn eerste twee kinderen) hebben we het zelf geregeld. Vanuit de buurt verwachtten we niet echt iets en onze (kleine) familie en vriendenkring is ook niet echt initiatiefrijk wat dat betreft. Wij vonden het zelf echter zo feestelijk dat we het gewoon zelf hebben geregeld! Vooral toen onze tweede werd geboren, was onze zoon helemaal in de wolken met het Kabouter Plop bord dat aan zijn balkon hing! Ik zou je adviseren, dat wanneer je niet echt iets verwacht en je het toch feestelijk vindt, je het gewoon zelf regelt. En als mensen het dan toch onverwacht regelen, dan heb je er gewoon twee in de tuin staan! :p

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    wij regelen het ook zelf,onze familie en buurt zijn zo crea dat ze als het kind al naar school gaat pas denken van HE dat was leuk geweest!

6. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0
    Wij regelen zelf een bord en onze vrienden zetten ook nog een bord heb je twee leuke borden in de tuin.

7. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik heb een bord geregeld via de rabobank. Ze hebben daar nu een actie. Als je na de geboorte van je baby een Regenboogrekening opent, krijg je een maand lang een geboortebord van Rupsje Nooitgenoeg te leen. En aangezien wij sowieso een rekening voor de kleine wilden openen, vond ik dit wel meteen een leuke manier om aan zo'n geboortebord te komen.
    x Linda

8. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    mijn vriend had het als verassing voor mij geregeld,maar hij heeft zich versproken.
    hij dacht dat ik er mee bezig was,terwijl ik alleen maar een leuk plaatje liet zien van een leuk geboortebord en toen werd hij een beetje boos.
    hij zei,je moet niet alles regelen,nu heb je mijn verassing al geraden.
    maar ik was er helemaal niet mee bezig,vond het gewoon een mooi plaatje.
    de rest van onze familie is er niet zo mee bezig,de meeste zien het als weer een kleinkind en niet zo bijzonder.

9. Gisimino

Gisimino Lid

24 aug 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo,

Ook wij hebben hebben zelf het geboortebord geregeld.

Groetjes,

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou ik ben blij dat het iig niet stom is dat we het zelf willen doen, mijn buren hadden me dat gevoel wel een beetje gegeven. Hun hadden namelijk 4 a 5 borden in de tuin (gekregen) :confused:

oh en waar haal ik nou zon bord?

gr

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zou het kunnen komen, omdat ze zelf voor jullie een bord aan het regelen zijn?!

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja toen ze het erover hadden dacht ik oh natuurlijk hun zouden wel eens iets kunnen regelen :)
    maja ik zet er zelf ook lekker 1 neer!

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Gelijk heb je! Hoe meer hoe gezelliger, toch?!

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik wist helemaal niet dat het 'hoort' dat anderen het doen.
    Ik weet ook nog niet of ik een bord neerzet en OF iemand er mee bezig is. M'n moeder is wel zo iemand die zoiets zou kunnen doen (toen we getrouwd waren, hing er een groot spandoek voor het raam).

Toch eens stilletjes informeren.

15. Niet meer actief

Hmm, dat anderen dat doen daar heb ik ook nog nooit iets van meegekregen. Wij kennen onze buren iig niet lang/ goed genoeg om dat van hun te verwachten. Maar we hangen wel gewoon een slinger voor het raam en ik wil zo'n halve ooievaar tegen het raam van de babykamer plakken :D

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik moest zo lachen toen ik de reactie van vonkje27 las, dat hebben wij hier nou ook altijd met veel dingen.
    Mijn vriend zegt al...ik kan jou moeilijk verrassen want je regelt alles zelf zo snel, ook iets leuks kopen lukt m moeilijk want dan heb ik het zelf al gekocht :-D

Ik heb er geen idee van of de buren/buurt dat hier gaan doen, erg creabea zijn ze niet dus ik verwacht van niet. Maar ik ben zelf wel heel erg creabea en ik vind het leuk om iets te hebben wat anderen niet hebben, ben graag uniek :)
    dus ik heb zelf, als verrassing voor mijn vriend een groot geboortebord gemaakt. Hij zit n.l. bij de vrijwillige brandweer en ik heb een grote brandweer ladderauto gemaakt en daarbij een bord wat een grote vlam voorstelt waar de naam in gezet kan worden.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier is het gebruikelijk dat de buren het doen

wij wonen hier nu 3.5 jaar en er zijn in die 3.5 jaar al 11 beebjes geboren en elke keer komen we meteen bij elkaar en versieren we de boel voor een andere buur en daarna even gezellig een glaasje proosten
    erg gezellig
    bij onze eerste hadden ze het ook super versierd en weet wel zeker dat ze dat nu weer gaan doen

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik maak ons geboorte bord ook gewoon zelf. de tekening ligt al klaar en heb al zin om er mee te beginnen..........

twinny

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

We hebben een paar dorpen verderop een heel leuk klein babyzaakje die ook hele mooie zelfgemaakte borden verhuurt.
    Er komt dan een bordje met de naam van je kindje op. Dat bordje mag je dan houden, het bord gaat terug.
    In ons dorp heb ik dat bord nog niet gezien dus vind het zeker origineel. Ik bestel hem van te voren, geef twee potentiele namen door en vraag een familielid dat bord wel op te halen.
    Ze bezorgen ook...maar daarvoor wonen wij geloof ik te ver weg.
    Elmo

20. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Wij hebben zelf al een bord uitgezocht en de familie wou ook wat doen, dus dat worden dan 2 borden :D
    Van de buurt verwacht ik eerlijk gezegt niet echt iets, maar vind 2 in onze tuin ook wel meer dan genoeg hihi.... zo groot is de tuin nu ook weer niet namelijk.

Deel Deze Pagina