Zoontje 7 weken drinkt veel ervaringen ?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Hansje123, May 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Ons zoontje van 7 weken eet erg veel. Hij is wel een heel tevreden mannetje en sliep al door vanaf 3 weken. Dan slaapt hij van 23:00-7:00
    Met 5 weken woog hij 5 kilo dus wel groot.

De rest van de dag slaapt hij niet veel, beetje roze slaapjes. Daarentegen wil hij in die uren wel zeker 6 flessen van 150/5 soms zelf 7. Ochtend en middag gaan goed, maar in de avond wil hij ineens heel veel achter elkaar
    We hebben nutrilon forte geprobeerd, maar daar reageerde hij niet goed op. Veel kramp en exceeem . Nu weer terug naar de gewone voeding van ah/Etos en aangevuld met johannesbpm. Hiermee doet hij het goed. Af en toe klein beetje spuug maar niet veel. Alleen wil hij vaak en veel.

Sinds een paar dagen is hij na een fles van 150 niet tevreden en wil hij meer . Ik zit eraan te denken om in de ochtend de eerste fles 180 en de laatste fles in de avond 180 te geven en te kijken of dan de rest van de dag rustiger verloopt.

Iemand ervaringen met hongerige baby's ? Ik lees verschilde verhalen.
    - van dat het veel te veel voeding is voor deze leeftijd.
    - tot mensen di adviezen hebben gekregen gewoon op verzoek te blijven voeden en n baby zich niet kan overvoeren. En dat je ook met borstvoeding niet weet hoeveel te drinken. Kan best zijn dat daar ook kinderen zijn die 1000ml per dag drinken
    Echt hele verschillende verhalen n advoiezen van verschillende consultatiebureau's

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hoe lang doet hij over een flesje? Welke fles gebruik je en welke speen?

Waarom gebruik je JBPM? Heeft hij echt last van het spugen? In de zin van dat hij er pijn aan heeft?
    Volg je evt. de leefregels van reflux op?

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Over dat overvoeren. Dat kan zeker wel! Houd er ook rekening mee dat je in ieder geval tot 17 weken het alleen met flesvoeding moet doen. Borstvoeding is lichaamseigen en past zich qua samenstelling aan aan de behoefte van je baby, daarom kan je daarvan niet te teveel geven. Flesvoeding is bewerkte koemelk waar helaas wel een max aan zit.
    Hoeveel weegt je baby nu?

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Overvoeden kan zeker wel.

Hoe lang doet hij over een fles. Moet minstens twintig minuten zijn, anders veel kans dat het blijven drinken gewoon zuigbehoefte is.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De richtlijn is simpel;
    150 cc (aangemaakte) voeding per kg per 24 uur, met een minimum van 120cc en een max van 180cc. Daarnaast de max 30 schepjes/1 liter.

Dus zeg hij weegt nu 5,5 kg;
    5,5 × 150 = 825 cc voeding.
    Max 5,5 x 180 = 990 cc voeding.

Jij geeft, begrijp ik uit je verhaal, soms 7 x 150/5. Dat is dus 35 schepjes. Ja dat is te veel en ja je kunt overvoeren.

Ik denk dat je kwa gewicht mogelijk al richting de 30 schepjes kan, maar bedenk wel dat je tot 17 weken met fv moet doen. Eerder vergroot de kans op allergien en wordt door elk onderzoek met klem afgeraden.

Wat kun je wel doen?

Ga nu absoluut niet ophogen!

Zorg voor een duur van minimaal 20 minuten per voeding. Juiste houding, juiste fles en juiste speen kunnen helpen, bijv dr brown met ev prematuurspeen.

Als je regelmatig 7 flesjes 'moet' geven ga je tegelijkertijd met het verlengen van de voedingsduur terug naar 120/4
    7x 4 = 28 schepjes, de avond fles zou je evt op 150/5 kunnen houden.

Als beide bovenstaande niet voldoende is;
    Geef extra water in de fles. Bijv 130 of 140/4.

Hoe heb je de forte gegeven? Volledig? Of gedeeltelijk?

Onthou goed dat je tot 17 weken alleen fv kunt geven. Dus als je nu al op of zelfs over de max heen gaat, hoe wil je het nog 10 weken volhouden?
    Bij overvoeren heb je meer kans op obesitas op latere leeftijd...

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Doet zeker 20 /30 min over een fles en gebruik difrax s

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Bedankt voor je tips . Ik ga het proberen. Ik ga hem vrijdag weer wegen. Maar 3 weken geleden woog hij al 5 kilo.

Ik gebruik difrax. En hij doet 20/30 min over de fles

Share This Page