'mis' gegaan met aanstippen voor het naveltje.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xenas81, 1 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Er zat bij Jesse nog een stukje navelstreng in zijn naveltje..
    Nu is dat 2 weken geleden aangestipt.
    Afgelopen dinsdag was ik weer bij het cb.. en het blijkt dat het nog steeds niet goed weg is.
    dus hadden ze het weer aangestipt.. daarna pleister erop geplakt..
    savonds kijk ik ernaar omdat ik zag dat het bij die pleister helemaal bruin (donker) was..
    Op de pleister zat een stukje navelstreng..
    Maar rond zijn hele navel.. was zijn huidje helemaal aangetast door dat spul...
    Tis echt een soort brandwondje.. er laten nu stukje bij beetje plekjes los.. en je ziet dat het echt een soort litteken huid is!

Is dit blijvend.? en zo ja? Kan ik hiermee naar het cb gaan en ze 'aansprakelijk' stellen?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Ik zou in ieder geval zeker even contact met ze opnemen, zou toch niet mooi zijn als hij van die littekens daarvan krijgt.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze hadden tegen mijn gezegt dat het rood en geiriteerd kon raken na het aanstippen maar behalve dat haar naveltje heel erg zwart en vies was geworden was er niks aan de hand ja een klein beetje rood maar dit was naar 3 dg weer over.

als ik jou was zou ik toch even bellen want ze hadden je minimaal in moeten lichten dat dit dus wel kan gebeuren

4. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Bij mijn ventje hebben ze eerst t hele gebied rond zn navel heel dik ingesmeerd met vaseline voordat ze gingen aanstipppen. Later werd de huid eromheen ietsje bruinig, maar was na een week helemaal weg. Zou toch even teruggaan naar t cb!

Succes!

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Bij mijn meisje werd het ook zwart en dat liet later los. Ik heb niet het idee gehad dat ze er iets van merkte en je ziet er nu niets meer van.

6. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo

Hier is hetzelfde gebeurd alleen door onszelf. We hadden een stokje met zilvernitraat meegekregen van het CB. Ze hadden ons alleen er wel even bij moeten vertellen dat we de huid rondom het naveltje moesten insmeren met vaseline.
    Senna had dus ook een soort brandwondje rondom de navel. Maar na een kleine week was het gelukkig helemaal weg nu zie je er helemaal niks meer van.
    Ik denk niet dat je het CB hiervoor aansprakelijk kunt stellen, het is alleen niet erg netjes dat ze geen vaseline hebben gebruikt.

Dus meid, het gaat echt weer over hoor. Geen littekens !

Gr. Dolfijn

P.s. Het wondje kun/mag je insmeren met sudocreme. Dat is voor de kleine wel lekker.

7. ha meiden..
    ging vanmorgen kijken.. en de helft is al weg.. gelukkig zeg
    en ja ze hadden me dat wel even mogen vertellen..
    ik smeerde het ook dagelijks in met sudocreme.. zeker omdat er ook allemaal rode (open huid) plekjes bij zaten...

tnx voor jullie reacties

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij Jelte hebben ze geen vaseline gebruikt, en als je de navel goed aanstipt hoeft dat namelijk niet, de zilvernitraat moet IN de navel niet erop.
    Het wild vlees (navelstreng) wordt zwartig door het zilvernitraat en sterft af en komt naar buiten.
    Als de huid erom heen rood is, zou ik eerst bepanthen colling foamspray gebruiken, en even in laten trekken, en dan bepanthenzalf erop, de sudocreme even laten staan.

Deel Deze Pagina