Toch niet dus..

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Jucade, Aug 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ben vanochtend naar mn werkleider geweest ivm mn contract. Ik krijg geen nieuw contract (hij loopt eind oktober af) en sta dus straks met mn 5 maanden zwangere buik op straat. Is het dan niet zo dat ik (ondertussen banen zoekend) naar t uwv kan gaan voor zo'n (zwangerschaps)uitkering? Of moet je hiervoor fulltime werken? Ik werk nl 32 uur nu. Tja heb ik weer en zeggen ze ook nog dat we ons geen zorgen hoeven te maken over ons contract. Tsss... kan er aan de ene kant pissig om worden, maar aan de andere kant ben ik eigenlijk wel blij dat ik daar straks weg ben.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    He meid, balen zeg. Ik weet niet tot hoe lang je onder het CWI valt. Volgens mij tot 6 weken voor de uitgerekende datum. En ik denk niet dat je hier fulltime voor hoeft te werken hoor. Je krijgt dan hetzelfde uitgekeerd als dat je nu krijgt. Als ik jou was zou ik contact opnemen met het CWI om te vragen hoe en wat.

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi meid, balen zeg.
    Je hebt gewoon recht op een ww uitkering ( als je aan de voorwaarden voldoet dat je al een bepaalde tijd werkt ), dit is 70%.
    Je hebt ook gewoon sollicitatieplicht.

Je moet dan ook gewoon een wazo ( zwangerschapsuitkering aanvragen ), dit kan vanaf 6 weken voor je bevallingsdatum ingaan ( wel eerder aanvragen ).
    Dit is 100%.

Ik zou alvast even het cwi bellen met je vragen.

Groetjes MB2005.

Share This Page