Zwanger en naar school?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cynthia85, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik ga in september een part-time opleiding doen en 32 uur werken, ik ben dus sinds gister er achter gekomen dat ik zwanger ben, heel leuk natuurlijk. Ik heb dus gelijk contact opgenomen met mijn nieuwe werkgever, want ik heb dus al een contract voor 4 jaar. ik heb gezegd dat ik gewoon die opleiding wil starten, denken jullie dat dat lukt? ik denk van wel. :oops:

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Tuurlijk lukt dat meid! Het zal best wel eens afzien zijn... geen zin, veel te moe, misselijk, en andere kwaaltjes.

Maar uiteindelijk zal je mooi trots zijn dat het je allemaal gelukt is, zwanger zijn en een opleiding doen!

3. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Jah ik ben ook overtuigd dat het me gaat lukken, maarjah gaan hun mij die kans geven??? dat is de vraag

4. Niet meer actief

Je moet ons niet vragen of het gaat lukken, maar jezelf. Jij bent diegene die de opleiding moet doen, niet wij.

Als jij met jezelf afspreekt dat het gaat lukken, dan komt het toch goed!

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb ook een opleiding gedaan tijdens mijn zwangerschap. Hoewel het in eerste instantie goed te doen was, heb ik later toch een grote achterstand opgelopen. Ik ben nog steeds bezig met inhalen en ik ben over drie weken uitgerekend. Dat kwam doordat niet mijn hele zwangerschap voorspoedig is verlopen en ik een maand of 4 a 5 ook nog eens extreem moe ben geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dus als pittig heb ervaren. Volgend jaar ga ik er een jaartje tussenuit om het jaar daarop weer verder te gaan. Mijn opleiding was een avond in de week. Qua tijd viel het dus wel mee. Dat was het niet. Het was meer de tijd die je thuis in je opdrachten en huiswerk moest steken.

Maar misschien voel jij je wel 9 maanden prima. Dan zou het gewoon te doen moeten zijn. Nadeel is dat je dat nooit van tevoren in kunt schatten...

Succes bij je beslissing.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je hebt via je nieuwe werkgever direct al een contract gekregen voor 4 jaar???? zo te leze heb je dan een goeie werkgever dus wat zou je dan nog in de weg staan, je contract heb je in je zak zeg je, raar trouwens dat het een contract is voor 4 jaar ipv per 6 mnd of per jaar of onbepaald, meestal is het dan als het geen jaarcontract (meer) wordt voor onbepaalde tijd, maar goed contract is contract, ga jij lekker je opleiding doen als je het red...heeft hij niets over te zeggen...op grond daarvan kan hij je uiteraard niet ontslaan....jij merkt wel of je het aan kan of niet toch...

succes met je opleiding :D

7. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    En je moet jezef natuurlijk afvragen of je de komende 4 jaar wel 32 uur wil/kan werken...

8. Niet meer actief

Het zou erg vermoeiend zijn ik was zelf ook zwanger toen ik met een deeltijd opleiding bezig was en daarnaast 32 uur werkte, ik heb een miskraam toen gekregen helaas en heb mijn opleiding niet af kunnen maken

Als je zelf heel sterk bent en niet ziek dan moet je voor jezelf beslissen of je het kunt ja of nee. Het is echt wel pittig

9. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    Bij de eerste was ik zwangr in mn laatste jaar. Gelukkig kon ik alls thuis doen en had ik de stages al achter de rug. En zelfs dat vond ik al zwaar. Toen ik 7 maanden zwanger was haalde ik mn diploma en kon ik eindelijk pas genieten.

Ik heb r toen ook voor gekozen (samen met man natuurlijk) om de eerste maanden lekker thuis te blijven bij de kleine meid. Onze situatie liet dat gelukkig toe.

Ik moet zelf zeggen dat ik er niet aan moet denken. Zwanger zijn, oplediing doen, 32 uur werken, bevallen en da weer de draad op moeten pakken en minimaal 4 maanden in moeten halen. Als het voor een jaar was zou ik het doen maar flink balen. De tijd gaat al zo gigantisch hard en zou zo bang zijn om zoveel te missen. Maar voor 4 jaar? Poeh, petje af dan!

maar das MIJN mening!

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben zelf nu zwanger en bezig met de opleiding tot verpleegkundige BBL4. ook ik werk 32 uur.

Ik vond het voor de zwangerschap al pittig.
    Ik weet ook niet wat voor werk je gaat doen, maar als het werk in de zorg is moet je niet vergeten dat dat zwaar lichamelijk werk is.
    Ik heb inmiddels heel wat zwangere collega's gehad en zelfs de grootste werkpaarden houden het niet vol om tot hun verlof hele dagen te werken....

Ik denk dat het wel KAN. Maar je moet er veel voor overhebben.
    Meerdere dagen in de week je kind naar de opvang brengen (of je moet altijd oppas hebben).
    Geen tijd voor jezelf. Het zal vooral draaien om je kind en je opdrachten, huiswerk en toetsen.
    Ik heb klasgenoten die zelfs zonder kinderen hun sociale leven tijdelijk hebben stop gezet zeg maar, maar die hebben dit ervoor over om straks dat diploma in de zak te hebben.

Dat is denk ik wat jij je moet afvragen; wat heb jij er voor over om de opleiding te doen??
    Ik denk dat als het om de BBL4 opleiding gaat dat je de kans wel krijgt maar vergeet niet dat je wel een proeftijd hebt en 4 jaar lang constant beoordeeld wordt. Het contract is dan tevens gebonden aan de opleiding. Stopt de opleiding (omdat je het bijvoorbeeld niet haalt) dan verlies je ook je contract!

Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen. Als je het wilt dan kan het zeker!
    Het ligt er ook nog aan hoe makkelijk je leert natuurlijk.
    Maar je moet je wel realiseren dat het hard werken wordt en als het inderdaad BBL4 is wat je gaat doen dan word er veel van je verwacht!!

Heel veel suc6! En vergeet ook niet te genieten van je zwangerschap he!

11. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    ik heb inmiddels een telefoontje van mijn werk gekregen en mag gewoon de opleiding starten, omdat ik 4 maanden zwangerschapverlof heb duurt mijn opleiding een half jaar langer. Ik hoop dat ik het goed gaat lukken.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Suc6 meid, en als je het echt wilt dan zal het je wel lukken hoor!

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiske

ik werk ook 32 uur en doe daarnaast ook deeltijd HBO opleiding. als ik het kan kan jij het ook! het vergt wel veel doorzettingsvermogen maar als je je zinnen zet op dat diploma komt het zeker goed.

misschien kun je ipv 32 uur ook 28 uur gaan werken, dat zal de druk misschien wat verlagen...?

14. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Tuurlijk lukt het, anders maar met verlenging,toch?
    Als je motivatie maar goed is, en steun vanuit je omgeving helpt ook, wat klusjes uit handen nemen, zodat je de tijd hebt om te studeren.
    Groetjes en succes, Patricia

15. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben zelf bezig met afstuderen, heb alleen nog een laatste gesprek te gaan. Hier moet ik wel het één en ander voor voorbereiden... ik heb er erg veel moeite mee moet ik zeggen. Ik zit liever op zwangerschapsforums dan dat ik moet surfen naar relevante info... maar ik MOET nog even doorbijten, ik heb het gesprek over ongeveer twee weken en dan heb ik (als het goed is gegaan) mijn diploma. Daarna, zal ik nog geen werk gaan zoeken, we gaan eerst op vakantie, als ik terug kom dan ben ik alweer ongeveer 5 maanden.. dus tja dan heb ik geen zin om een baan te zoeken. Ik denk dat ik nu eerst even ga genieten en als alles goed gaat en de baby er is na ongeveer een half jaar of jaar op zoek ga naar werk.

Ikkes na hoeveel maanden ben jij werk gaan zoeken? En heb je snel wat kunnen regelen met oppas/opvang etc...??? Ben erg benieuwd!

Voor alle dames die bezig zijn met een studie of ermee gaan beginnen, heeeel veel succes ermee!

16. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Ikzelf werk ook 32 uur en doe een deeltijd studie aan de uni om orthopedagoog te worden. Het enige waar ik tegen aanloop is de stage wat ik zou gaan lopen volgend jaar. Dan werk ik 4 dg in de week en moet ook nog eens stage lopen. Dan ben je wel veel weg van huis. Daarom heb ik wel besloten er 1 jaar langer over te doen, dan in eerste instantie de bedoeling was.

Ik denk namelijk altijd maar zo: Waar een wil is, is een weg. En zolang je maar echt gemotiveerd bent, bereik je wel wat je wilt bereiken in je leven. Of je er nu wat langer over doet of niet, maakt niet echt veel uit. Zolang je maar gelukkig bent in wat je doet.

Deel Deze Pagina