Een jaar terug constateerde mijn huisarts dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Dat verklaarde ook de pijn bij het vrijen op sommige momenten blijkt dus achteraf. Vandaag liet ik een uitstrijkje doen en de gynaecologe kon de baarmoedermond met moeite vinden, die was helemaal naar de zijkant gekeerd.Op mijn vraag of een gekantelde baarmoedermond als resultaat kan hebben dat je moeilijker zwanger wordt, antwoorde ze ontkennend. Ik ben ook eerder zwanger geweest zonder moeite, dus lijkt mij logisch. Maar tijdens een speurtochtje kwam ik dit tegen: http://www.freya.nl/web_medisch/kantelbm.php
In het artikel van Freya staat toch ook dat het normaal gesproken geen probleem is? Het enige dat er staat is dat het een probleem kan vormen bij vruchtbaarheidsbehandelingen. En dat je door een gekantelde baarmoeder soms pijn bij het vrijen kan hebben, waardoor mensen kennelijk soms minder vaak met elkaar naar bed gaan en daardoor soms een kans om zwanger te worden missen. Zo lang jij geen last hebt van pijn waardoor je minder vaak wil vrijen is er volgens mij niks aan de hand. En zelfs al is dat zo, dan duurt het misschien wat langer, maar je bent niet minder vruchtbaar of zo.
Ik heb het ook... Ben nu 8 maanden bezig om zwanger te raken... Mijn huisarts heeft ook gezegd dat het geen invloed heeft op het zwanger worden... Dus denk dat dat ook niet zo is , anders zouden ze dit niet zeggen! xxxxxxxx
Nee inderdaad, zoals de gynaecoloog ook zei: ze weten echt hoe ze moeten zwemmen, zo pienter zijn ze wel Maar was toch benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn.
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder maar bij ons heeft dit geen problemen opgeleverd bij het zwanger worden, ik hoop bij jou en de anderen ook niet hoor!
hoe weet je of je een gekantelde baarmoeder hebt, kan dit alleen door gyn worden bepaald, of kan je het zelf ook merken?
Volgens mij kun je dat niet zo merken. Ik ben er achter gekomen door een echo te laten maken. Ik had nogal last van buikpijn en toen is er een echo gemaakt.... xxxxmaris