Zwanger en 2e corona vaccinatie op de planning.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door darkempress86, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo allemaal,

Vorige week woensdag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben.
    Nu zit ik met het volgende en ben benieuwd als er meer zijn die in dezelfde situatie zitten of iets dergelijk.
    Op 17 Februari heb ik mijn eerste corona vaccinatie gehad vanuit mijn vorige werk (zorg)
    Nu heb ik voor 5 mei de 2e vaccinatie op de planning staan.
    Ik heb de Astrazeneca vaccinatie gehad en 5 Mei zou ik die weer krijgen.
    Nu zie ik daar als een berg tegenop en twijfel ik omdat Astrazeneca negatief in het nieuws is geweest.
    Van de eerste vaccinatie heb ik helemaal geen last van gehad, behalve een stijve arm.
    GGD, huisarts en verloskundigen kunnen mij geen duidelijk antwoord geven, wat ik ook wel begrijp natuurlijk.
    Maar ik zit nu met mijn handen in het haar met wat ik nu moet doen.
    Ik kan nergens iets vinden op het internet over zwangerschap en Astrazeneca.
    Wel kan ik nu dingen vinden over over zwangerschap en Phizer of Moderna. Volgens het GGD kom ik nu niet in aanmerking voor Phizer of Moderna.
    Ik baal dus, want ik zit nu net in een grijs gebied eigenlijk daarmee.

Zijn er mensen die wel de Astrazeneca vaccinatie hebben gehad tijdens de zwangerschap of waarbij nog een vaccinatie op de planning staat?
    Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes.

2. Wish2021

Wish2021 Niet meer actief

Wat ik lees op internet is dat ze dan aanraden dat je de 2e prik na de bevalling haalt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Het RIVM heeft aangegeven dat zwangere en bv vrouwen alleen moderna of pfizer mogen.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/zwangerschap

Bij ons op het ziekenhuis wordt er pas na 14 weken zwangerschap gevaccineerd met 1 van deze 2 vaccins.

In jouw geval zou ik het navragen en niet klakkeloos Astrazeneca laten prikken.

Vero0504 en Mapje vinden dit leuk.
  4. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties en de felicitatie.
    Ja je ziet inderdaad ook dat sommige sites zeggen na de bevalling en sommige sites zeggen na de 12 weken. Moderna en Phizer wordt idd wel mee gevaccineerd. Maar daar kom ik niet voor in aanmerking volgens met RIVM omdat ik de Astrazeneca al heb gehad. Dat is nu echt het nadeel. Mijn gevoel zegt nu dat ik hem gewoon ga skippen, omdat er niet veel duidelijkheid over is.

Groetjes.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.649
    113
    Vrouw
    Gezien het feit dat je bij de eerste prik nergens last van had zou ik verwachten dat de tweede ook veilig is.
    Alles waarmee astra zeneca negatief in het nieuws is geweest is de zeldzame bijwerking die bij iedereen due dit had na deceerste prik is opgetreden.

Maar ik heb dus geen idee hoe het zit met zwangerschap. En als je geen duidelijk antwoord krijgt ....
    Snap dat je dan gaat twijfelen.

Zijn er nog geen onderzoeken van astra icm zwangerschap?

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee daar is nog geen onderzoek naar gedaan

7. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hey allemaal.

Bedankt voor jullie reactie.
    Nee er is helaas nog geen onderzoek naar gedaan. Was het vergeten door te geven, maar de medische lijn van het GGD gaf aan dat we in eerste instantie de vaccinatie uitstellen totdat er meer bekend is. Volgende week woensdag moet ik ze weer bellen. Dus ik wacht het even af. Ik wil er wel graag eerst meer duidelijkheid over.

8. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Die duidelijkheid gaat er niet komen op korte termijn denk ik. In ben in de onderzoeken gedoken rondom monderna en pfizer (ivm werk kwam ik in aanmerking voor vaccinatie), maar ik ga het echt niet doen. Zijn geen keiharde overtuigingen dat het veilig is.

9. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland

Nee dat denk ik ook niet.
    Ze zeggen wel dat Pfizer en Moderna wel kunnen na aanleiding van studie in Amerika. Had ook al gezocht in het Engels naar Astrazeneca, Moderna en Pfizer en zwangerschap. Moderna en Pfizer zou wel veilig zijn met zwangerschap en borstvoeding zeggen ze. Maar je weet nog niet het effect na de geboorte van die vaccinatie omdat die baby's nog niet geboren zijn zeggen ze.

10. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Precies, gaat om 90.000 Amerikanen die achteraf toch zwanger bleken bij vaccinatie. Ze spreken nu over 'niet noemenswaardige' bijwerkingen. En wat inderdaad op de lange termijn bij het kind?
    Die lange termijn vind ik voor mezelf al lastig met deze vaccinatie, want die is gewoon niet bekend. Maar dat gaat nog over jezelf. Dat risico durf ik voor mijn kind niet te nemen.

Mapje en wolkje1994 vinden dit leuk.
  11. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Nee, inderdaad. Dat is nu het lastige. Voor jezelf zou je misschien makkelijker een keus kunnen maken, maar nu moet je niet alleen aan jezelf denken. Dat maakt de keus heel anders. Als ze er nou 100% van overtuigd waren en het zeker is dat het geen invloed heeft, dan maakt het de keus weer anders misschien. Tot die tijd even rustig afwachten.

Deel Deze Pagina