Velen hier geven de warme hap dus al vrij vroeg? Op vrije dagen kan ik dat ook wel doen, maar als ik werk dan gaat dat echt niet lukken. Daarbij wil ik t liefst naar een zo gewoon mogelijk schema met de tijden waarop wij ook eten, maar misschien is dat op dit moment teveel gevraagd? Ik heb vandaag de warme hap om 17:45 uur gegeven en de fles om 19:30. Wel 165cc ipv 200. Een heel klein beetje gespuugd, maar zeker geen golven meer! En nu maar hopen dat ie doorslaapt tot 7/8 uur! En ben benieuwd wat ze morgen op het CB te melden hebbenover de hoeveelheid melk of het voldoende is of dat ik het vaste voedsel moet minderen ipv de FV?
Luca is vandaag ook naar het KDV en krijgt dus zijn warme hap ook pas om 17.45 en dan is het voor ons ook afwachten hoe hij vanavond zijn fles zal drinken. Gisteren ging zijn fles om 19.30 heel goed, hij heeft 200cc helemaal opgedronken met 2 schepjes bambix, was helemaal verbaads. Als hij maar 120cc drinkt dan slaapt hij wel de nacht door. Hij was alleen vannacht weer wakker omdat hij zich nu echt omdraait en veel beweegt in bed, slaapzak onder de matras stoppen helpt niet meer. Hij wordt dan van zijn eigen gedraai wakker en ik dus ook. Veel liefs Nataly
Mijn zoontje krijgt tegen 5 uur / half 6 zijn warme maaltijd, vervolgens gaat hij tegen 6 uur naar bed. De ene keer wordt hij rond half 8 zelf wakker, de andere keer maak ik heb om 9 uur wakker omdat hij al aan de nacht begonnen is. Als hij wakker is krijgt hij de laatste fles. De ene keer blijft hij dan een tijd op, de andere keer is hij moe en gaat hij binnen een uur al weer naar bed. 's Middags wordt hij overigens vaak tegen half 4 wakker (nadat hij rond 1 uur is gaan slapen). Hij slaapt achterin de middag dus niet.
@ Laure80: hier werkt dat niet als ik mn zoontje na het eten op bed leg. Allereerst omdat ie dan net wakker is en ten tweede omdat ie dan al aan zn nacht begint en ik m dan wakker moet maken voor zn fles en meneertje dan "not amused" is... @ Nataly1972: Ben benieuwd wat ie op kan als ie inderdaad later eet ivm KDV...? Ben vandaag naar CB geweest en heb van alles gevraagd aan de kinderarts daar. Wat betreft het spugen: ik mag kijken hoe ie het doet als ik minder FV geef, bijv 165. Had ik gisterenavond al gedaan en dat ging qua spugen beter en hij sliep ook tot een gewone tijd door! De minimale hoeveelheid melk moet zijn 500cc. (vanaf 1 jaar 300cc) Met 1x 200cc en 2x 165cc zit ik daar net aan! (zou evt ook net 3x 165cc kunnen geven...) Als ik minder ga geven (zal op de duur toch op uitdraaien als hij nog meer vaste voeding gaat eten) dan moet je vitamine d druppels bij gaan geven. Sowieso moet je kleine minimaal 500cc vocht binnen krijgen, dus geef je minder Fv dan moet je er bijv thee, water of sap bij gaan geven. Dus ik ga gewoon iets minder geven en kijken of ie het dan volhioudt tussen de maaltijden! Met minder cc in de laatste fles kan ik het flesje misschien ook iets dichter op de maaltijd geven en hoef ik niet zo te rekken.
Mijn zoontje slaapt nig maar 2 keer per dag, van 08.00 tot 10.00 uur en van 13.00 tot 15.00/15.30. Daarna blijft hij wakker tot 19.15.
Ik haal dus ook niet elke dag 500cc opvolgmelk!!!!!!! Moet ik dan Vitamine D bijgeven en hoeveel per dag????? Wat raar, ik heb nog eens in mijn papieren van het CB gekeken en daar staat bij de leeftijd 7 tot 9 maanden 2x200cc opvolgmelk met granen per dag en een bekertje thee/water per dag. Dat is veel minder wat jou CB aangeeft. Ben nu helemaal in de war want 400cc opvolgmelk per dag dat haalt hij wel. 500cc vocht op een dag dat haal ik makkelijk met yoghurt, thee, water, fruit enz. Veel liefs Nataly
Ja, vlgs mijn CB zou je dan wel vitamine d bij moeten geven. Vlgs mij zei ze zoiets als voor elke 100cc die je tekort komt 1 (of 2??) druppeltjes, staat ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing van die druppels. Maar vlgs mij gaat het ook om de zuivel, dus als je 400cc opvolgmelk geeft en daarnaast 100cc yoghurt dan is het wel goed hoor!
Vlgs die arts van het CB gebruik je die 300cc als richtlijn vanaf 1 jaar?! Maar vlgs mij zeggen alle CB's wel iets anders??? En hoeveel FV gaf jij ook al weer mammalijntje?
Op een goede dag zoals vandaag komen we op 500 maar meestal drinkt hij de fles van 12:00 niet en dan zitten we al ruim eronder
Hai, Hij heeft zijn warme hap om 17.45 gehad en de fles geven was net weer een ramp. Hij dronk 60cc en toen wilde hij niet meer. Luier verschoont, weer wat drinken zo'n 40cc en toen sloeg hij de speen uit zijn mond, zijn slaapzakje aan gedaan en even wat geknuffelt, weer wat gedronken zo'n 40cc. In totaal dus vanavond in drie keer 140cc. Ik heb er wel twee scheppen bambix licht volkoren door gedaan voor 8 maanden en ouder. Dat was voor het eerst (eerder kreeg hij 1 schep bambix fijne granen voor 6 maanden) dus misschien vult dit ook wat meer. Vind het zo raar dat hij de ene dag zooooooo moeilijk doet en de andere dag drinkt hij alles op. Vandaag heeft hij dus in totaal 440cc opvolgmelk (1 fles van 200c als ontbijt, 1 van 100cc tussen de middag en 1 van 140cc voor het slapen) en 100cc yoghurt. Dat is dus in totaal 540cc. Druif78, Ik laat je morgen weten of hij de hele nacht heeft doorgeslapen op 140cc. Veel liefs Nataly
die 500 ml halen wij ook lang niet hoor. Volgens ons CB was dit ook nog geen probleem. Zodra we onder de 350 ml komen moeten we vit D gaan geven. 350 redden wij trouwens nog net. Maak me er maar niet zo druk om. Nathan groeit goed, is vrolijk, slaapt lekker dus dan zal het wel goed gaan. Er in proppen lukt toch niet Wil ik ook niet trouwens. Als ik geen honger heb, wil ik ook geen eten meer.
Aaaah wat betreft die vitamine D, ik vergeet die druppels echt iedere dag weer!! Om GEK van te worden! Zucht!
Wat raar dat het ene CB 300cc aanhoudt en het andere 500cc? Zou het kwaad kunnen als je het geeft maar als ze het niet nodig hebben? Gisteren door omstandigheden de avond fles vrij laat kunnen geven. Zat zeker 2 uur tussen zn warme eten en de fles. Ik had maar 165 gegeven maar spugen!!! Denk dat zeker de helft is terug gekomen! Ga dus nog maar minder geven na het eten... Hij sliep trouwens wel gewoon door. Vol is vol... Denk dat het bij jullie dus ook geen problemen zal opleveren Nataly? Vanmorgen maar 180cc gegeven ipv 200cc en dit bleef erin! Ik ga dus maar binnenkort die vitamine d druppels halen. Kan dit gewoon door de FV? En aangezien sommigen het advies pas krijgen bij 300cc; kan het kwaad als ik het wel geef onder de 500cc, ik bedoel: zitten er bijwerkingen aan ofzo? En wat krijg je ervan als ze tekort komen?
Luca heeft in principe doorgeslapen. Ik moest er wel 1 keer uit om 03.30 omdat hij weer boven in ledikant lag met zijn hoofd tegen de spijlen en hij kon niet terug komen. Daarom begon hij wat te huilen. Hopelijk blijft dit niet zo altijd doorgaan, wat een woelkont is het geworden. Ik heb hem weer goed gelegd en hij sliep meteen verder tot 06.50. Toen heeft hij een fles gehad van 200cc, met die pap erdoor zit ik op 220 cc. Net weer een fles gegeven vlak na zijn boterham en toen moest hij niet, even een half uurtje gewacht en toen heeft hij 130cc opgedronken. Vanavond krijgt hij zijn warme hap om 17.00 uur want ik ben thuis. Ik merk wel dat als hij een potje geeft gehad hij meer drinkt dan als ik het eten zelf maak, zal wel meer vullen. Ben weer benieuwd hoeveel hij vanavond drinkt. Veel liefs Nataly
Dus hij heeft wel tot een normale tijd doorgeslapen? Zie? nou, dan ga ik ook niet meer pompen hoor! Ik geef m gewoon minder want als ik m 200 aanbiedt drinkt hij ook 200 op met heel veel spugen tot gevolg dus moet m tegen zichzelf in bescherming houden, haha! Vindt t wel knap dat ie smorgens 220 drinkt. Geef je m dan ook nog fruit smorgens of pas om 12 uur weer brood? Ik heb vanmorgen 200- 20cc gegeven dus 180 totaal, wel met pap en toen ging om 11 uur het fruit er goed in, om 12:30 weer brood met thee en nu krijgt hij dadelijk 165cc. Gevoelsmatig moet ik m iets minder geven, maar dan kom je weer met dat vitamine d verhaal en heb nog geen druppels in huis... Dat woelen snachts doet de mijne ook, hij ligt dikwijls overdwars bij zn hoofdeinde of je hoort ineens een harde BONK en zit ie weer met zn koppie ergens tegenaan. Als ze daar eens een oplossing voor hebben? Hij doet t gelukkig alleen smorgens bij het wakker worden.
Vanacht ging heel erg goed, ik heb hem niet gehoord en hij lag nog netjes op zijn rug toen hij wakker werd om 07.10. Ik heb lekker geslapen. Gisteravond heeft hij ook weer net zoals altijd eigenlijk rond de 140cc met 1 schep bambix gehad. Hij heeft om 17.00 uur zijn warme hap gehad dus qua hoeveelheid drinken maakt het niet uit of hij nu eerder of later eet. Hij drinkt alleen wel wat makkelijker als hij eerder gegeten heeft. Deze 140cc gaat dan in 1 keer op terwijl hij zijn fles als hij pas om 17.45 eet in drie keer op drinkt. Veel liefs Nataly
Die fles 's morgens van 200cc en bambix gaat juist heel snel op en altijd zonder problemen, hij heeft dan natuurlijk honger. Om 10.30 krijgt hij dan fruit (2 stuks) en om 11.45 krijgt hij 1 bruine boterham met boter en bijv smeerkaas en 500cc thee. Dan tussen 12.15 en 12.30 zijn middagfles waar hij tussen de 100 en 150cc van drinkt. dat wisselt per dag. ' s middags krijgt hij soms een tussendoortje maar altijd weer zo'n 50cc diksap en daarna om 17.00 zijn warme eten met yoghurt en daarna om 19.30 zijn laatste fles. Veel liefs Nataly
Zie dat jij de middagfles kort na de lunch doet? redt tie het dan tot zn avondmaaltijd? Nou ja, wij geven het warm eten rond 18 uur dus dat is een langere zit. Ik geef de middagfles om 15 uur, ook omdat ie na de boterham vrij vol zit!