Wanneer geven jullie een zetpil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xjeannii, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kan je vertellen dat we met de jongste die 'luxe' vooral niet hadden. En toch minimaal hebben proberen te geven.

De jongste had juist vrij vaak en lang koorts.

2. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    I know, mijn dochter is pas twee jaar. Dus weet ook niet wat vaak is. In ieder geval veel sterkte!! Ik denk dat je je niet hoeft af te vragen hoe andere mamas dat doen is iets heel persoonlijks het gaat erom dat jij je er goed bij voelt. Mijn moeder vind het vreselijk als ik mijn dochter geen pcm wil geven als ze de griep heeft, dat is waar zij zich beter bij zou voelen om dat kleine beetje wat je kan doen die pcm geven, te geven. Is echt heel persoonlijk en ik zou gewoon doen wat jouw moederhart je vertelt dan krijg je nooit spjjt !!

3. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Ik geef altijd een zetpil vanaf 38 graden, hier ook eentje die beroerd slaapt met koorts, dus om hem de rust te geven gewoon te kunnen slapen (uitzieken), geef ik het dus vanaf 38 graden!

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Misschien wel weinig koorts hier inderdaad. Mijn zoontje heeft standaard een temperatuur van 36.7. Je merkt dat hij zijn warmte niet meer kwijt kan bij 38.0, hij wordt dan hangerig en verdrietig, en pcm geef ik rond 39.0. Daarvoor moet hij het doen met de hele dag op mama liggen, slapen en knuffelen. Dit werkt voor hem.
    Hij is niet echt vaak ziek inderdaad en reageert ook pas laat op alles. Zo begon hij pas te mopperen over zijn oorontsteking toen de dokter aangaf dat het al bijna over was :oops:

Verder hier denk ik ook wel gewoon een beetje panisch over pcm en waarschijnlijk onterecht. Mijn vader gooit zo twee pakjes pcm achterover ivm chronische hoofdpijn en aangezien ik dit ook heb en dit mijn voorbeeld was deed ik dit ook al vanaf kind af aan.
    Toen ik mijn man leerde kennen veranderde dat (werkt in de zorg met medicatie). Hij gaf aan minder te nemen en soms te 'dealen' met de pijn door bijv. te gaan slapen oid. Nu hoef ik maar 1 pcm te pakken en werkt het meteen terwijl het dat voorheen niet meer deed.
    Vandaar dus hier best panisch over pcm.

Mijn zoon is daar denk ik wel soms de dupe van. Zoals ik in mijn vorige post aangaf; soms geef ik het denk ik niet snel genoeg.

Deel Deze Pagina