Wanneer geven jullie paracetamol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als hij (en ik dus) er last van heeft, doorkomende kiezen, koorts, ziekjes. Zeker als we de nacht ingaan. Paracetamol kan geen kwaad, daar is de dosis veeeeel te laag voor.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Meestal geef ik wel gelijk een paracetamol maar dat komt omdat dochterlief al een paar keer oorontsteking heeft gehad dubbel en dan weet ik al hoe laat het is ik geef het dan niet van wegen de koorts, maar wel alvast voor de pijn.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze ook nog weinig paracetamol gehad. Maar in februari had ze een oorontsteking en toen heeft ze wel een paar dagen 3x daags paracetamol gehad.
    Daarvoor misschien 2x. En vanavond. Ze was vannacht zo aan het spoken, snotverkouden en vanavond hangerig. Overdag ook weinig geslapen en gewoon wallen onder haar oogjes.
    Hopelijk vannacht een goede nacht en knapt ze weer wat op.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.297
    113
    Centrum België
    Hier vanaf 38.5° - lager heeft geen zin en verliest de PCM z'n werking vertelde het CB me...

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ongeveer vanaf 38,5 en dan alleen voor de nacht. Aangezien hij elke maand wel een ooronsteking heeft geven we dan een pcm. Anders slaapt hij niet vanwege de pijn.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

paracetemol dient niet alleen voor koorts,

als ik hoofdpijn heb maar geen koorts neemt ik ook paracetemol,
    zo werkt het voor een kind ook voor hoofdpijn buikpijn oorpijn

dus ik denk niet dat het zijn werking verliest.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Jasper heeft 1x paracetamol gehad, met erg hoge koorts, 39.4.
    Maar verder geef ik het niet, het lijfje moet het wel weer afbreken.
    En zo onschuldig vind ik paracetamol niet.
    Met de oudste ben ik er wat makkelijker in, hij heeft even periode echt hoofdpijn gehad. (is opgelost bij de osteopaat). Maar als ik echt merkte dat hij hoofdpijn had en hij het aangaf kreeg hij er een. Maar wel omdat hij 2,5 is en makkelijker zelf kan afbreken.
    Ik ben er dus wel erg voorzichtig mee.
    gr brenda

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik merkte dat ze zich prettiger voelde, die ene keer dat ik het gaf met verhoging. Waarschijnlijk had ze ook gewoon pijn (na prikjes) of ander ongemak.

Deel Deze Pagina