ik probeer cailynn elke dag voor te lezen nijntje boekjes.. andere sprookjes.. maar ze kan gewoon geen minuut stil zitten en heeft er geen geduld voor hebben jullie kidnjes dat ook... ze zeggen dat het goe dis voro de ntwikkeling maar ja het interreseert dr eigenlijk niks.. ze vind boekjes heel erg leuk om zelf door heen te bladeren maar dat voro lezen hoeft voro haar niet.. zal ik het gewoon iedere dag toch even proberen met dr?/ wat zouden jullie doen?
Moeilijk, ik zou het toch nog maar een tijdje blijven proberen want het is wel goed voor de taalontwikkeling. Maar het moet natuurlijk ook wel leuk zijn voor je dochtertje dus als ze er echt niets aanvindt misschien het een tijdje laten rusten en iets anders verzinnen. Misschien vindt ze samen liedjes zingen wel leuk? Of iets van poppenkast spelen, ik noem maar wat.
Nouja...als ze er niets aan vind, tja dan zou ik gewoon maar de hele dag veel tegen haar kletsen. Stimuleert net zo goed de taalontwikkeling hoor.
Cristel, er stond toevallig vandaag een stukje over in de ouders van nu. Het verhaal moet aansluiten bij de belevingswereld van je kind, dat betekend dat je van een jaar tot anderhalf jaar t beste in boekje kan kijken met grote plaatjes met woorden of bv boekjes met flapjes waar vanalles achter zit zodat je kind zich actief bezig kan houden...
nou linda nu dat je zegt... het enigste boekje dat ze wel samen kan lezenis eentje van nijntje met flapjes die je open kan doen en zit dan wat achter.. nou dan weten we ook weer wta we moeten doen bedankt voor adviezen dames
Iman is ook helemaal gek van die flapjesboekjes! Misschien kun je je er iets laten opsturen uit nederland? Bij Zeeman kosten ze nl 99 ct haha... Die van nijntje is ook leuk! die heeft ze bij mijn moeder.
Yildiz vindt het ook niks dat ik haar voorlees. Ipv lezen doe ik nu maar liedjes met der zingen. Mijn moeder begon ons pas voor te lezen met 2,5 dan snappen kinderen ook meer.
goede boekje om mee te beginnen zijn ook de kartonboekjes van kikker. 1 regel per bladzijde en leuke kleuren.
Lieve lees ik ook vaak voor,niet altijd,hangt er vanaf hoe moe ze is voor het slapen gaan. De ene keer kijkt ze vol verwondering me aan en de andere keer weet ze niet hoe snel ze tegen het boek moest slaan of in dr mond moet stoppen Hangt helemaal van dr bui af. Als ze moe is dan vind ze het schitterend en blijft ze lekker liggen. Ik lees Lieve voor als op ons bed lig,dan ligt ze er lekker bij. Soms,heeeel soms haha,valt ze is slaap maar dat is uiterst zelden
Nee op deze leeftijd zijn vooral de actieve boekjes in trek haha... dus bv aai-boekjes of boekjes met flapjes. Wijsheid uit de ouders van nu
Gekke vraag ? Vanaf wanneer ( hoe oud ) ga je voorlezen ? Ik klets in ieder geval heel veel tegen Gwen, en dat vind ze geweldig En als ik haar in bad doe, zet ik een cd-tje op met oude kinderliedjes en zing dan mee ( welke ik nog ken ).....en ook dat vind ze geweldig
Ik las het boekje van Nijntje al voor toen Emir 3 maanden was, het boekje vol flapjes" ga je mee met Nijntje?" ik lees er zo nu en dan uit en hij zit vol intresse dan te kijken naar de plaatjes!
Ik lees nu korte verhaaltjes voor als ze in haar bedje ligt. Zodra ze er meer belangstelling voor krijgt stappen we over naar die flap/aai boekjes.
Je hoeft niet echt voor te lezen plaatjes aanwijzen en benoemen is al goed voor de ontwikkeling. Wat ook leuk is een redelijk grote doos die je dan vol doet met spulletjes die in het boek voorkomen en het kindje dan één voor één eruit laten halen en het dan benoemen samen met het boek erbij (maakt het voorlezen duiderlijker)