wanneer geven jullie uiterlijk een zetpil ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ikdus, Mar 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Ooh sinds ze 3 mnden is is alleen maar verkouden en ook paar keer koorts gehad maar echt nog altijd vrolijk. Zelfs met dr buikgriep was ze druk aan het spelen etc.
    Hoe raar ook ik denk dat dit tandjes koorts is. Ze heeft verder niks op verkoudheid na of misschien combi van.

Ik weet dat het dr ontwikkeling niet in de weg staat maar ja ze genoot er zo van langs de tafel en alles lopen en nu heeft ze dat vandaag en gister niet gedaan natuurlijk. Hooo dat ze gauw weer kan spelen. Al speelt en danst ze ook weer op dit moment gelukkig.

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Als ze echt ziek oogt en de temp boven de 38,5 is. Eigenlijk wel alleen voor de nacht, overdags misschien 1 keer gegeven in bijna 2 jaar tijd.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,091
    2,590
    113
    Limburg
    Alleen als ik zie dat hij echt last heeft van iets. Ik ben zelf meer van het uitzieken. Vorig jaar had hij flink de griep te pakken. Hij had meer dan 39 graden koorts en echt ontzettend hangerig en loom. Toen heb ik wel een zetpilletje gegeven.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Als ze zich beter voelt door de zetpil, is ze juist minder suf.
    Ik had het ook vanochtend al gegeven.

Vreemd trouwens dat je dochter niet naar de opvang mag met koorts.
    Hier mogen ze gewoon, behalve als ze echt niet lekker zijn en veel hangen en huilen, daar hebben de leidsters geen "tijd" voor zeg maar.

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Bij 38,0 ( ze is nu 2 maanden oud ) of hoger en als ze ontroostbaar huilt. En dan het liefst alleen voor de nacht, maar echte ellende is gewoon een zetpilletje hoor... Zo'n kleintje kan flink ondersteboven zijn van het ziek-zijn en hem/haar dan een beetje ontlasten door de scherpe randjes eraf te halen... Tja... Ik ben er voorstander van. Maar ik grijp er ook niet direct naar.

Maar in jouw situatie had de kleine aan het begin van de 24 uur al een pilletje gekregen ;).

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik geef een zetpil vanaf 39 graden koorts en duidelijk niet lekker is.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Bij ons kdv mag het ook niet als de koorts boven de 38.5 is moeten de kindjes opgehaald worden. Dus afgelopen vrijdag mijn dochtertje opgehaald zat op 38.6 en gelukkig dat ze me gebeld hebben want s´middags had ze 40.2 en duidelijk niet lekker.....vindt het zielig als ze dan op het kdv zou zijn al die drukte terwijl je niet lekker bent moet daar zelf ook niet aandenken.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Mijn meisjes zijn meestal gewoon vrolijk als ze koorts hebben. Laatst wel een week thuisgeweest met de jongste, omdat ze toen idd duidelijk last had. Maar zolang ze dus vrolijk zijn en spelen, hoeven ze van de opvang (en van mij) dus niet naar huis. M'n werk ziet me ook aankomen ;)

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Ik was voorzichtig...maar nadat we hier sinds december zo'n beetje aan het klooien zijn met oortjes en tandjes en ik 's nachts zo'n beetje elke nacht met een gillend kind zat ben ik makkelijker geworden.

Ik geef ook 240 aangezien ze meer dan 10 kg weegt (11,5 inmiddels). Als ik niet comfortabel ben dan neem ik ook wat in, waarom mijn kleine niet. Gelukkig heeft ze inmiddels buisjes en moet er nu nog 1 voortand doorkomen (is ze op dit moment mee bezig) hierna...hooop ik dat het even wat rustiger wordt.

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier krijgt hij regelmatig een zetpil als hij zich beroerd voelt. En dat is vaak goed te merken. Hij is altijd vrolijk, maar als hij zich niet lekker voelt dan huilt hij veel. En wat veroorzaakt veel huilen? inderdaad hoofdpijn. En dan is een zetpil erg fijn.

Ik weet niet of je zelf wel eens lang gehuild hebt, maar dan heb je stevige hoofdpijn en geen koorts.

Ik vind ook dat een lichaam het zelf op kan lossen, maar het is maar een zetpil en geen antibioticakuur.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,854
    19,222
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik geef het niet snel. Overigens ben ik ook niet zo van de thermometers. Als mijn zontje watm aanvoelt, weet ik meestal wel genoeg. (Als hij èn warm èn echt slap is, zou ik wel gaan meten. Maar dat is gelukkig mooit voorgekomen.)
    Als ik het kan oplossen door m'n zoon bij mij op schoot te laten hangen of bij ons in bed te nemen, doe ik het zo. Alleen als hij zelfs dan nog blijft huilen, geef ik een zetpil.
    Hij is nu 2,5 en ik geloof dat we nu in zijn hele leven 4x een zetpil gegeven hebben. Meestal was dat voor tandjes /kiesjes trouwens, omdat hij daar zelf gewoon aangeeft er erg veel last van te hebben. "Gewoon ziek" vindt hij het gewoon fijn om bij mij te hangen en heeft hij gewoon minder last dan van die pijn inn zijn mondje.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    @kdv, ze heeft regelmatig koorts gehad terwijl niemand het op merkte. Mn kindje die speelt gewoon de heledag en doet 1 of 2 slaapjes verder hebben ze geen kind aan haar. Maar ik heb dr wel 1x moeten ophalen toen had ze 39,6 en zat ze ook niet lekker in dr vel en verder dus nooit.

@thermometer, ik temp wel als ik merk dat ze koorts heeft. Vrolijk of niet ik wil graag weten hoe hoog haar koorts is zodat ik het door kan geven mocht ik uit eindelijk naar de huisarts moeten.

Ze is nu al bijna 3 weken bezig met koorts. Maar de voorgaande keren 1 of 2 dagen en op diarree na niks aan de hand. Dat was tandjes koorts. Nu denk ik ook wer tandjes koorts maar zo hangerig en huilerig ken ik dr niet.
    Ze heeft nu geen koorts meer door die zetpil maar zit overduidelijk nog niet lekkerin dr vel. We hebben lekker 2 pyama dagen gehad. En slapen bij mij in bed doet ze standaard elke avond maar nu gaat ze direct bij mij ipv eigen bed eerst.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze echt last hebben, geef ik een zetpil. Als het wel redelijk gaat zonder, dan laat ik het lichaam zelf aan het werk.
    Thirza heeft sinds vrijdag een keelontsteking en die was daar de eerste twee dagen goed ziek van met 39 graden koorts, dus steeds een zetpil gegeven, omdat ze niets anders deed dan op de bank liggen en slapen, (en die heeft zelfs bij de start op school niet extra geslapen, wat veel kids wel doen, dus voor haar echt uitzonderlijk gedrag). Zondag ging het overdag wel weer goed, ds geen zetpil, 's nachts kwam de koorts weer opzetten en lag ze daar wakker van, dus weer een zetpil gegeven.
    Zolang ze wel spelen, geef ik niks, maar als het alleen maar hangen en slapen is, of juist niet meer kunnen slapen, dan dus gewoon een zetpil.

Onze jongste moet vanwege haar hartritmestoornis direct aan de zetpillen als ze koorts of heftige pijn heeft, om te voorkomen dat haar hart op hol slaat door de koorts of de pijn. Nou, kan inmiddels wel aandelen op paracetamol gaan nemen.... :(

14. raspberry

Als ze echt niet lekker zijn en alleen maar hangen is thuis de beste plek natuurlijk. Maar onze oudste had bijvoorbeeld vaak oorontsteking, daar koorts van, en koorts en pijn dempten we dan met een zetpil. Dan speelde ze wel gewoon en dan was de afleiding van spelen met andere kids bij de gastouder veel fijner dan thuis bij mama in d'r eentje zijn en zich stierlijk gaan vervelen.
    Heb 'r, ondanks die oorontstekingen, in de ruim anderhalf jaar dat ze daar last van had, maar 2 keer een dag thuis gehouden van de gastouder, omdat ze echt te min was.

15. raspberry

Dat ze stil is bij jullie, wil niet zeggen dat ze geen pijn heeft he? Bij papa of mama zijn is namelijk ook een hele goede pijnstiller. NIet echt letterlijk pijnstiller, maar dan is de geborgenheid die ze van je krijgt groter dan de pijn die ze heeft en dan worden ze rustig.
    Onze oudste had vaak oorontsteking en dat doet echt zeer, maar ze kon dan bij mij liggend toch rustig worden, ook al had ze dus pijn.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Bij pijn gaat ons meisje heel hard huilen/krijsen. Dit is meer dat jengelen met af een toe een mini traantje.

Pfff ritme is omgegooid denk ik ze sliep rond 10 vanavond en nu al een flinke tijd wakker om te spelen.

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Kan toch nog steeds pijn zijn? Je hebt daar gradaties in. Een zeurend, constant aanhoudende pijn heeft vaak geen krijsen tot gevolg..

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Zou opzich wel kunnen maar ik gok opzich van niet. Als ze pijn heeft laat ze dr niet echt troosten dan moet ik met dr staan en lopen. Maar het kan wel. Weet alleen niet waar. Ik vraag me af of je "zolang" koorts kan hebben bij tandjes ?

Ze heeft 6 (1 is net door) tandjes en verder nooit klachten ofzo gehad geen pijn,korts, andere poep. Behalve bij die laatste dan denk ik sinds 3 weken heeft ze soms hoge koorts en 2x 2 dagen diarree gehad

19. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Zolang ze gewoon veel slaapt en in slaap kan komen Zou ik niets geven.

Ik ben ook van mening laat het lichaam het zelf maar oplossen :)

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter van bijna 2 heb ik 1 keer aan de zetpillen gedaan.
    Ze had toen 39 graden koorts.
    Ze heeft er toen in totaal 2 gehad en toen was ze alweer helemaal beter.
    Het is goed om de koorts goed in de gaten te houden en je kind luchtig te kleden en liever niet in een slaapzak te stoppen.

Share This Page