't is geen pagina om op te scheppen hoor ben gewoon bnieuwd wat de kinderen van die leeftijd gemiddelt kunnen en dat kun je het beste vergelijken als je heel veel kindjes van de zelfde leeftijd vergelijkt geloof niet zo in de boekjes omdat kinderen tegen woordig vaak veel sneller zijn. Quinten kan los zitten hij kan staan als hij mijn vingers of de box vast houd' hij kan tijgeren door de kamer rollen van buik op rug en terug (terug gaat nog wat langzamer ) hij wipt heen en weer als er muziek op staat en gaat dan heel harde geluidjes maken hij kan schateren hij kan heel goed van een lepel eten (wil de fles eigenlijk niet meer hebben ) ook kan hij heel goed zelf de lepel vast pakken hij probeert naar te brabbelen aaaaiiii lukt hem al een beetje volgens het cb is Quinten extreem snel overal in
nou op mij komt het wel een beetje over al een opscheptopic, maar dat zal wel aan mij liggen.. Tja Irem is 5 maanden precies - kan nog niet zitten - absoluut nog niet staan - ook niet tijgeren - alleen naar dr buik rollen - lacht amper hardop - wipt niet ofzo, maak ook niet veel geluidjes - heeft nog nooit van een lepel gegeten - zal vast wel een lepel vast kunnen pakken maar niet naar dr mondje kunnen brengen
hihi nou dat vind ik wel lief Ben een beetje in een rotbui vandaag, dus dat maakt het weer goed! Irem heeft amper geslapen vannacht, papa is ook ziek dus erg gezellig allemaal . Ennuh, wat geef jij die Quinten te eten joh, dat hij dat allemaal kan? Dat spul moet ik ook hebben
Hoi Ik vroeg me af wil Quinten graag op schoot zitten? Hier wil ze af en toe wel op schoot maar na een poosje is ze het zat gooit haar billen heel de tijd onderuit. Dan weet ik al hoe laat het is dan wil ze lekker rollen in box op lekker onderuit in de wandelwagen liggen. Als ik dan Quinten zie die nog veel meer doe. Wil hij nog wel baby zijn is mijn vraag? En je weet het he Quinten is de wonderbaby van maand juni.
ja quinten wil wel op schoot zitten maar liggen wil hij absoluut nietdan wurmt hij zich alle kanten op
Hier bijna alles hetzelfde! Zitten kan hij wel alleen, alleen wel maar heel eventjes en dan verliest hij zijn evenwicht en terug rollen van rug naar buik duurt niet meer lang! Joshuah wilt ook het liefst alleen maar staan en bewegen al sinds ie 2 maand is pff word er soms gek van Hij wilt echt al 2 maanden niet meer liggen op arm enz dan word hij kwaad haha. CB zei ook al dat hij vroeg is met alles. Ook doet hij dingen proberen na te doen qua geluid en bewegingen wat wij doen. En nog veel meer. Ach ja het is nu eenmaal zo en ieder baby ontwikkeld zich op zijn manier. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten want gaat echt snel
Eens even denken, rolt van rug naar buik en terug als hij ligt gaat hij uit zich zelf zitten, maar verliest snel evenwicht en gaat weer liggen brabbelt en schatert veel tijgert, tilt sinds kort zijn kontje omhoog om op zijn knieen te gaan zitten maar dat lukt nog niet goed gaat staan als hij zich aan mijn vingers vasthoudt zingt mee met de muziek pakt speeltjes met zijn duim en wijsvinger Volgens het cb is hij redelijk vlot maar echt niet extreem vlot.
Oh gelukkig lekker van genieten dan. Zo er zijn meer kinderen die al kunnen zitten, sta echt versteld op die leeftijd. Ben al zo trots dat ze op haar buik rolt. Maar kan mezelf nog niet voorstellen dat ze ineens zou zitten in de box, zou mijn oudere kinderen aankijken van he wie heeft dat nou geflikt. 8)
Moet ik me nu zorgen gaan maken ? Ryan kan zich zelf nog niet eens omrollen! Hij probeert het wel maar wordt dan echt boos als het hem niet lukt. Schateren wel en het lepeltje daar grijpt hij alleen naar omdat hij het interessant vindt maar volgens mij niet omdat hij weet dat het naar zijn mond moet. Ik sta een beetje versteld, en mensen tegen mij maar zeggen dat jongetjes vaak lui zijn .
Dit vind ik altijd het "gevaar" van dit soort topics... dat mensen zich zorgen gaan maken! Moet je niet doen! Onze Sam deed met 4 maanden dit soort dingen nog lang niet, kregen steeds te horen dat hij gewoon lui was.... op het cb heb ik het eens nagevraagd en ik werd nog net niet uitgelachen: maar mevrouw, dat hoeft echt nog niet, enz. Ik vond het heerlijk, ik had nog echt een babytje, terwijl een vriendin zich in alle bochten moest wringen om dr kindje in bedwang moest houden. Oke, toen er eenmaal gelopen werd en ik nog aan het zeulen was, tsja, dan dacht ik weleens van.. pfff.. doe eens lopen... Tandjes krijgen net zo iets, de eerste tand kwam hier pas na zijn 1e verjaardag, wat een commentaar we daar wel niet op kregen, alsof het zo onwijs belangrijk was dat meneer vroeg tanden kreeg, ik zag er echt het nut niet van in, was dol op z'n tandeloze bekkie Nu heeft hij 2 tandjes en ben ik dol op die tandjes Opeens ging hij onwijs snel van alles doen, maar toen was hij "al" () 11 maanden. Vanaf begin juli tot eind augustus ging hij zelf zitten, staan, op z'n knieeen kruipen enz. We wisten niet wat we mee maakten. Nu is hij 15 maanden, wandelt gezellig aan je hand mee, scheurt met loopauto de kamer door, gaat als een trein met z'n loopkar de hort op en staat steeds langer los. Het enige waar hij vroeg mee was, was kletsen en vooral 's nachts doorslapen -)) Maak je niet te druk, je kindje gaat het vanzelf doen, echt waar. Geloof deze moeder van een "lui" ventje maar groetjes Mel
Ach meis, geen zorgen maken aub. dat krijg je indd met dit soort topics. Dano rolde pas om met 6,5 maand en loopt pas sinds 15 maanden, maarja hij loopt tenminste, daar gaat het om toch. Laat je baby lekker baby blijven, want lopen en omrollen kan hij nog vaak genoeg doen
ik vind dit wel een leuk topic, vroeg me ook al af hoe Zorina is in vergelijking met andere babies van dezelfde leeftijd, dus nu krijg ik antwoord ze kan staan, maar ik hou wel mn handen om haar middel want ze staat heel wiebelig ze lacht sinds vorige week hardop en brabbelt erg veel, schreeuwt ook veel, is echt flink aan het oefenen met klanken ze rolt om van rug naar buik en andersom ze gaat op de voeten staan met kontje omhoog, maar snapt nogniet dat ze dan haar handjes ook erbij moet gebruiken ze kan van een lepeltje eten (doordat ze zo haar vitamine K en D krijgt) ze pakt de fles zelf vast met 2 handjes ze weet precies wat ze moet doen met aankleden, dus meehelpen met de voeten/benen en armen en heel grappig "neusje schoonmaken" weet ze ook precies, houdt haar hoofd dan stil en wacht zo keurig tot het klaar is ze trekt aan het speelgoed van de wipstoel zodat de muziekjes aan gaan ze knijpt me in mn gezicht! ze kan speelgoedjes goed pakken en vasthouden nou dat was het geloof ik wel hihi vinden jullie het ook zo prachtig om te zien als er weer iets nieuws is dat ze kunnen, ik geniet er echt van en ben super verbaast soms
Hoi allemaal, Nou Isis is hel standaard. Ze lacht, maakt geluidjes en probeert zichzelf om te rollen en wordt dan erg boos. Ben echt verbaasd om te horen wat jullie kindjes allemaal kunnen, wist niet dat het zo snel kon gaat. Ik vind het zelfs een beetje griezelig om Quinten te zien zitten terwijl je zijn leeftijd weet haha (wel een schattig ventje trouwens) Succes want ik heb begrepen dat het over is met onze rust zodra ze gaan kruipen Heel veel liefs van Treintje
Gelukkig maar! Doorslapen deed hij wel al snel (8 tot 8uur) en brabbelen en gillen alsof hij al hele avonturen heeft meegemaakt. Dus daar kan ik al trots genoeg op zijn! En idd ik kan er nu beter van genieten dat hij nog echt een babytje is, ik vond het al zo snel gaan. Groetjes, Karin
Geen zorgen maken hoor. Deze kindjes zijn gewoon super snel. Het gemiddelde van omrollen is geloof ik 6 maanden en zelf zitten volgens een maand of 8 . Dus er zijn kindjes die het met 4 maanden maar ook kindjes pas met een jaar. En als hij het al aan het proberen is dan komt het echt wel hoor! Sommige kinderen proberen het nog helemaal niet. Hier draait ze denkt sinds een weekje pas op haar buik. Geniet er lekker van volgend jaar roep je ooh was is het toch hard gegaan.
hmmmm.... Mijn kleine man is ook niet de snelste en maak me dr ook niet druk om... Hij kan perfect van een lepel eten, maar de fles om mama's schoot vind ie ook nog heerlijk...probeert m ook echt niet vast tehouden ofzo.. rolt niet staat niet zit niet alleen en kan me dr geen zorgen om maken...t gaat allemaal al snel genoeg...ben blij dat ie nog klein is...als ie wel gaat lopen, dan heb ik me handen er vol aan..lekker nog ff baby zijn..heerlijk... verder is het een knuffel kont en dat kan ie ook als de beste... brabbelt de hele dag door en is echt klanken aan t ondekken enzo. probeert alles tussen duim en wijsvinger te pakken en al t m niet lukt word ie driftig... houd alles wel goed vast, en vind gezichten en alles wat daar op of aanzit heel interesant... vind het heerlijk om te zien als ie weer wat nieuws ondekt heeft, maar ben ook erg blij dat ie niet zo snel is...wat ik al zei..ze worden al zo snel groot...
nee hoor meis je moet je geen zorgen maken jij kindje is heel normaal die van mij is extreem snel maak ik me wel eens zorgen om ben soms bang dat zijn hersentjes het niet allemaal aankunnen mijn jochie denkt dat hij 2 is inplaats van 5 maand