Wanneer gevoelige borsten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sabje333, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @Sabje333 nee verder niet echt ergens last van. Afgelopen weekend wel misselijk, maar dat is nu weg.. en volgens mij niet vermoeider dan normaal na een dag werken. Wel een beetje vast van winderigheid...
    wachten duurt zo lang hè, wil gewoon weten of alles goed is.
    Ik heb het me ouders verteld door een schattig boekje van Woezel en pip te geven met een persoonlijk gedichtje erin geschreven.. en toen ze het boekje uitgepakt hadden, zag ik ze nadenken (zus is namelijk ook zwanger). Dus ik zei lees even het gedichtje op blz 1 en toen viel het kwartje. Ze waren heel blij en hadden het helemaal niet verwacht...

2. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    @Sylva ja mijn lichaam heeft het wel door idd :p vandaag ook behoorlijk misselijk geweest en mijn borsten waren ook weer wat gevoeliger. Ben niet echt bekend met de temperatuurkaart maar klopt t dat je in je vorige cyclus over een week ongeveer je eisprong had? Of lees ik t verkeerd :D

@mell ja t wachten is echt een hel, eerst naar de eerste echo en dan de volgende. Echt erg, t liefst zou ik elke week even willen kijken daarbinnen of t goed gaat.
    Ja de winderigheid ken ik :oops: Hihi heel naar :roflmao:.
    Ahhh wat super schattig hoe je t hebt verteld en wat leuk dat je zus ook zwanger is, hoever is ze? Zijn ze van de zelfde leeftijd super gaaf zeg:)!! Is t voor jou nou ook je eerste kindje?

3. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Sabje333 stiekem toch wel fijn hè die kwaaltjes. Morgen alweer 9 weken, wat gaat het rap! :thumup: Dat lees je helemaal goed! :D Ik kan mijn eisprong tussen 11/7 en 15/7 verwachten. Hoop dat hij 11/7 springt dan heb ik weer een cyclus van 29 dagen en dan is m'n NOD sneller!

@Mel88 wat super gaaf dat jij en je zus samen zwanger zijn! :D Je ouders kunnen hun lol dus niet op zo met twee kleinkindjes! Leuk hoor! :D

4. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @Sabje333 ja is de eerste! Bij jou ook toch? Me zus is zo'n 15/16 weken geloof ik. Dus dat is wel super gaaf! Schelen straks 3 maandjes.

5. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    @Sylva ja al weer 9 weken idd gaat toch best snel dinsdag over een week weer een echo ben wel heel benieuwd hoe het gaat daarbinnen. Oe ja de 11de zou wel super zijn zeg, gebruik je ook ovulatie testen?

@mel ja voor mij ook de eerste :) weet je inmiddels wanneer je een echo krijgt?
    Ahh wat super gaaf zeg dat ze haast niks schelen!! Stiekem beetje getimed samen of echt pure toeval?

6. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Sabje333 spannend hoor! :D Kun je je kleine wondertje weer zien! Wat lijkt me dat toch zo'n ontzettend heerlijk moment.

Ja gebruik voor deze maand ovulatietesten, maar ze werken niet helemaal bij mij. Heb een korte LH piek, dus als hij nog net niet positief is moet ik hem eigenlijk als positief zien. Heb sinds gisteren ovulatiepijn en vanochtend een klein temperatuurdipje en een beetje rekbaar slijm. Dus hij komt er in ieder geval aan. Kan hem denk ik binnen 3 dagen verwachten als ik naar de afgelopen maanden kijk. Zo spannend weer! :D

@Mel88 wat super leuk zeg dat ze nagenoeg dezelfde leeftijd hebben straks! :D

Hoe voelen jullie je meiden? Hoe gaat het met jou @liesvp?

7. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @Sabje333 puur toeval.
    hun hadden al een kleine, dus opzich wel logisch dat er rond deze periode een tweede zou komen. Maar je weet het natuurlijk nooit. Heb er eigenlijk ook nooit bij stil gestaan, dus wel super leuk dat het nu zo mag zijn.
    Morgen moeten we naar de vpk, dus dan gaan we wel horen hoe verder. Krijg je altijd pas een ego rond de 8 weken? Ik wil eerder :D
    Gelukkig in 2018 geen schrikkeljaar, bedacht me opeens dat dat voor mij nog wel een mogelijke bevallingsdatum kon worden. Maar dat zou niet leuk zijn voor de kleine denk ik.

@Sylva ik kon mijn eisprong ook altijd slecht vinden. Uiteindelijk ben ik rond de verwachte datum twee keer per dag gaan testen, toen vond ik hem pas.. Het was ook maar goed dat ik met temperaturen en ovutesten was begonnen, anders was ik nu nog niet zwanger geweest. Hij bleek veel later te komen dan verwacht. Spannend hoor! Succes!

8. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mel88 haha dat snap ik :D Wachten op die echo's duurt lang hè. Dat zou wel een beetje sneu zijn ja, gelukkig komt dat goed. Echt super gaaf hoor, tegelijk met je zus zwanger zijn! :cool:

Ja dat heb ik dus al geprobeerd. Maar dan is hij 's ochtend tegen positief aan en 's avonds is hij weer minder. Dus dan zou ik eigenlijk drie keer moeten testen, beetje overdreven :roflmao: Mare test bevestigd m'n ovulatiepijn. Streepje is vergeleken met gisteren mooi opgelopen! :D

9. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Hé, jullie hebben gewoon gezellig verder gekletst! Ik kreeg/krijg geen meldingen hiervan. Enkel als je me tagt.. Raar!

Leuk om te lezen sat het goed gaat met jullie.

Grappig eigenlijk om hieraan terug e denken.
    Toen ik in dit onderwerp reageerde waren wij camperen, en had yoen dus idd "last" van men borsten... En terugkijkend was het dus idd de moment van de innesteling waarschijnlijk!!

Ik heb laatst een mooie echo gehad, de laatste dagen heb ik het wel heel erg lastig met moeheid en misselijkheid. Maar allang blij dat de kleine in orde zit in mijn buik!
    Ik ga eens proberen morgen om alles bij te lezen!

10. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Oh ja wat ik al las tot nog toe..

Wat fijne reacties van jullie mannen! Schattig ook wel!

Wij zaten die dag s avonds in het zwembadje in de tuin. Het was mijn nod, maar uitgaande van een korte lf. Ik dacht dat mijn lf die keer wel langer kon zijn aangeziem het maar de 2e maand zonder AC was. Dus heel erg gek vond ik het niet dat ik geen regels kreeg. Had ook al die ochtend getest en was nog helema wit. Omdat we nog ergens heen gingen toch maar eens getest toen ik tevallig moest plassen. Testje laten liggen en town ik weer in het water stapte zei mijn vriend... Je hebt zeker getest.. Wel waar ia je test? Dus ik hem weer gaan halen en ja.. Er was al een licht streepje te zien! Zo zaten wijbdaar in ons zwembad met die test aant verstoppen voor de buren :rolleyes:

11. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    @Sylva Jaa ik leef echt naar dat moment toe zo leuk maar ook zo eng tot nu toe.
    Oe dat klinkt idd alsof je eitje er bijna is, dat word gezellig maken:p.. ja dat is wel lastig idd, dan moet je veel testen, zie je wel een duidelijk verschil als hij donkerder word? Niet dat hij eigelijk later is, zou zo zonde zijn.

@mell Ohh wat spannend morgen naar de vk. Ja snap ik heel goed dat je eerder wilt maar ik weet uit ervaring dat je nu nog haast niks ziet, had rond jou termijn een echo gehad omdat ik toen zon pijn had en ze wouden bbz uitsluiten. Ze kunnen wel zien of de ring op de juiste plek zit en volgens mij ook al dat t bv geen tweeling is;). Ben heel benieuwd wanneer je een echo krijgt. Meestal idd rond de 7/8 weken. Toch wel echt toeval hoor dat jullie beide precies nu zwanger zijn ontzettend leuk!

@liesvp wat leuk dat je er ookweer bent:) ja grappig he dat we het instant hebben gehouden. Ik vind t erg gezellig. Ik reageer morgen even op de rest van je tekst, lig op bed en mijn ogen vallen dicht :roflmao: kan t niet tegen houden:oops:

12. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @liesvp mooie momenten zijn dat hè! Oh wat fijn dat jullie al een echo hebben gehad en de kleine hebben gezien! Wanneer mag je voor de volgende echo? Haha, wat een fantastisch verhaal :D Test verstoppen voor de buren :roflmao: Houden zij jullie trouwens zo in de gaten dan of kunnen ze dat gemakkelijk zien?

@Sabje333 dat snap ik wel ja, maar het moet goed komen meis! ;) Je voelt je zo zwanger, zou wel echt heel idioot zijn als het alsnog fout zou gaan. Laten we hopen dat de komende twee weken even rap voorbij vliegen en je snel de echo hebt en kan zien dat alles in orde is met de kleine! :thumup:

Gezellig maken komt wel goed! ;) Ik zie wel een duidelijk verschil in het donkerder worden. Maar ik temperatuur natuurlijk ook. Dus mocht ik geen knal positieve ovulatietest hebben maar m'n temperatuur wel omhoog schieten weet ik alsnog dat hij is geweest. Verwacht hem morgen gezien m'n ovulatiepijn en bergen vruchtbaar slijm. Even onsmakelijk hoor, maar er hing echt een hele sliert toen ik ging plassen vanochtend, 15 cm of langer is niet overdreven o_O Oh wat wil ik graag aansluiten bij jullie! :D

@Mel88 succes vandaag bij de VK! :D

13. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Dit is m'n ovulatietest van daarstraks! :D Nog niet positief, maar hij komt wel in de buurt! Ga voor de zekerheid vanavond nog een keer testen, maar morgen zou hij echt moeten knallen.

Bijgevoegde bestanden:

14. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @liesvp wat fijn dat jullie een echo hebben gehad! En leuk dat je weer in dit topic bent :D. Hoe voel je jezelf verder, naast de misselijkheid en vermoeidheid?
    Als je jezelf abonneert op dit topic, krijg je volgens mij een melding als iemand een nieuw bericht plaatst zonder dat je getaged wordt.

@Sylva ik vind je Ovu test nog wel licht. Althans als ik hem vergelijk met de mijne, dan had een soort gelijke test al een week voordien. Mr goed dat je je eigen lichaam herkent. En temperaturen geeft toch ook zekerheid. Ik ga voor jullie duimen dat het deze ronde raak is.

Ik ben gister bij de verloskundige geweest voor een kennismaking. Super veel info gekregen en een tas vol allemaal leuke dingen om te lezen. Was een super aardige vrouw, die me goed op mijn gemak stelde. Ik moet 24 juli voor de eerste echo. Nog twee weken wachten dus.

Ik voel me vandaag echt extreem moe. Heb geslapen tot 10h, de badkamer schoongemaakt en verder helemaal niets. Ik lig maar te liggen op de bank :confused:. En lekker al mijn boekjes door te lezen.. gelukkig ben ik vrij vandaag en ik gun mezelf gewoon even een dagje me-time. Whahaha...

Zijn jullie trouwens al aangekomen? Ik probeer echt op mijn voeding te letten. Dit doe ik al sinds voor mijn zwangerschap. Ben afgelopen jaar 15 kg aangekomen; stressvolle baan een ernstig ongeluk waardoor ik mijn favo sport niet meer kon uitoefenen... gelukkig was ik slank, maar nu vind ik mijzelf dus wel een beetje dik. Ik ben zo bang dat ik straks gewoon een vette buik krijg, ipv een mooie zwangere buik. En dat wil ik dus voorkomen. Ik wil natuurlijk wel met mijn mooie buikje kunnen showen als het zo ver is :D

Sylva vindt dit leuk.
  15. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mel88 ja was hij ook, maar het verschil met de dag ervoor was echt groot. Gisteravond nog een keer getest en toen was hij er bijna. Vanmiddag weer getest en een knaller van een test in m'n handen. Dus we gaan het vanavond goed gezellig maken! :D

Liepen die testen bij jou zo langzaam op dan of begrijp ik dat verkeerd?

Wat fijn dat je een goed kennismakingsgesprek hebt gehad en je een klikt hebt met de vk! :D Ook prettig dat ze je op je gemak kan stellen, dat is natuurlijk wel erg belangrijk. Anders heb je er ook niets aan :p Twee weekjes duurt niet zo lang meer gelukkig! :thumup: Wel lekker om eindelijk een datum te hebben waar je naar kunt uitkijken.

Verstandig dat je jezelf vandaag even een me-time dagje hebt gegeven. Je lichaam heeft het duidelijk nodig. Het is ook niet niks wat er allemaal gebeurt, dat kost toch ook een hoop energie! :D Het zijn toch wel allemaal leuke boekjes hè?

Wat naar dat je je favoriete sport niet meer kunt uitoefenen :( Dat is wel even een goede klap geweest denk ik zo. Welke sport deed je? Kan me heel goed voorstellen hoe je je hebt gevoeld. Heb je vast ook het gevoel gehad of je jezelf een beetje kwijt was? Als je maar gezond blijft eten en niet overmatig gaat lopen snacken komt het allemaal weg goed denk ik zo. Zou me niet zo druk maken hoor! ;)

Bijgevoegde bestanden:

16. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    @liesvp zo ben ik weer :p. Ja bij mij waren mijn borsten ook het eerste teken dat er iets gaande was, ook al heb ik er nu bijna geen last meer van, jij? Ze zijn wel wat groter en voller. Hihi wat grappig je verhaald over je test en t badje. Ik heb toevallig ook een associatie met het badje in de tuin en zwanger worden want het weekend van ong de innesteling heb ik 2 dagen in het badje gezeten met mijn vent waren 2 heerlijke dagen.

@Sylva nou zo zwanger voel ik me ook weer niet als ik t soms met andere vergelijk die over de pot hangen de hele dag maar, gelukkig maar :D ja vandaag precies over een week de echo kan niet wachten:p
    Oe jeetje ja dat klinkt duidelijk als vruchtbaarslijm :D.ik vind de test ook nog wel erg licht maar kan pp verschillen. Ik gebruikte altijd t merk sensitest die je online kan bestellen en erg voordelig ook. Ik weet dat zij ook testen hebben die extra gevoelig zijn speciaal voor mensen die niet zo donker testen. Miss een goeie optie voor je dan knalt die alsnog als je ovuleert en zie je t verschil duidelijker.

@mell fijn dt je een goed gevoel kreeg bij de verloskundige, is erg belangrijk. Dan hebben ze bij jou die twee afspraken apart ingepland, bij mij, was de intake gelijk na de echo. Oee spannend nog twee weekjes duurt allemaal zo lang he, maar dan kan je al heel veel zien hartje armpje beentjes dat is super mooi❤️!
    Yup ik ken t de vermoeidheid en lamlendigheid begon bij mij ook vanaf week 6/7. En heb t nog steeds ene dag wel erger dan de andere dag maar ook t huishouden is een ramp moet mezelf telkens pushen vind al heel knap dat je de badkamer hebt gedaan ;) daar hik ik al 2 dagen tegen op:oops:! Lekker je rust pakken hoor je lichaam is keihard aan t werk en heeft de rust echt nodig voor t kleintje!
    Ahh jeetje wat heftig wat je hebt meegemaakt zeg!! Kan me goed in denken dat je dan wat bewuster op je gewicht let maar niet gaan lijnen hoor dat ia niet goed voor de baby, wel gezond eten;). Is je eetlust al beetje veranderd? Ik ben eigelijk nog weinig aangekomen eene keer een halve kilo en de andere keer een hele kilo, schommelt een beetje. En jij? Ik merk wel dat ik de laatste tijd telkens trek heb in slechte dingen als figuur en snoep heel irritant wanneer ik verstandelijk juist gezond wil eten. Dus zal denk niet heel lang meer duren voordat de kilo eraan gaan vliegen :eek:

17. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    @liesvp zie je reactie nu net pas na mijn lange verhaal ;) maar die test ziet er goed uit!!! Dat word gezellig maken :p veel plezier!!! En over twee weekjes dan heb je hopelijk ook zon test maar dan met een ander doel ;).

18. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ze konden ons makkelijk zien want ze zaten ook buiten en de omheining is op die plaats niet begroeid ofzo :D Verder worden we niet mega in de gaten gehouden ;)
    De volgende echo is de termijnenecho en heb ik 27 juli!

19. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    #139 Frieke, 11 jul 2017
    Laatst bewerkt: 11 jul 2017
    Goed van je test vanochtend! ? Knallen maar!! Maar met zo'n geweldig lange sliert moet je er voor gaan!!!! Ik heb een goed voorgevoel!!
    Is je nod dan rond 26 juli?

20. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ja deed ik hoor... Ik heb het eens uitgezet en weer aangezet, maar krijg nog steeds niet altijd een melding. Ik zal gewoon zelf mijn best doen om regelmatig te kijken! ;)

Spannend de eerste echo! Heb je veel schrik of niet echt? Welke info kreeg je allemaal?

Ik lig ook steeds maar te liggen.

Ik ben tegenover het moment dat we begonnen voor een kindje (dus neem april) 700 gram aangekomen... Ik had om eerlijk te zijn wel een klein beetje blubber in de buik. NIet dat ik dik was ofzo, maar het stond niet helemaal strak om zo te zeggen. En nu is dat dus gans strak getrokken ;) Wel in een buik, maar wel strak ;D Ben jij sinds het begin van je zwangerschap aangekomen?

Deel Deze Pagina