Mijn borsten zijn nog steeds (hele tijd eigenlijk al ondertussen) super gevoelig en gespannen. Ook wat voller, maar niet overdreven tot nu toe! Ha wat fijn! badjes en warmte helpen volgens mij goed bij de innesteling!
@liesvp oh 700 gram is niets.. nee nog niets aangekomen, maar ik snoep dus ook veel minder als voor mijn zwangerschap. Ik heb ook een beetje blubberbuikje hoor . Maar ik hoop dus nog wat af te vallen. Als ik zo vermoeid ben als vandaag, gaat daar niet veel van komen. Haha. We kregen informatie over combinatietest, NIPT, moeders voor moeders, vervolgcontroles enz. Geloof dat we wel 50 minuten binnen zijn geweest.
Jaaa sorry Whahah mijn tag was idd bedoeld voor sylva. Echt erg door die hormonen ben ik er af en toe echt niet helemaal bij. En doe ik rare dingen. Afgesproken vrijdag was ik met mijn vent gaan winkelen, had ik gewoon mijn mobiel ik t pashokje laten liggen. Ik kwam er ook pas na sluitingstijd achter zo bizar. Dus wij volgende ochtend tijdens openingstijd er weer heen en gelukkig had de verkoopster hem gezien en achter gehouden, hebben maar wat taartjes voor haar gehaald was zo blij en dankbaar Whahah ja ik denk ook dat het helpt, dus sylva als de zon schijnt badje buiten zetten en erin gaan liggen
@mell Oe ja ik had t liefst ook nog 5 kilo willen afvallen voor ik in verwachting zou raken. Was er al even mee bezig maar was ook gestopt met roken dus dat werd erg lastig om beide vol te houden. Ben nu alleen maar blij dat er nog amper wat aanzit en ik niet meer rook. En denk nu dat afvallen is even een zorg voor na de bevalling, ook al probeer ik t niet uit de hand te laten lopen, is zo makkelijk nu je toch al weet dt je aankomt. En zwangerbuikje ga je echt wel zien maak je geen zorgen, alleen als je echt heeel dik bent zie j t niet maar dan hebben we t niet over 15 kilo zeg maar.
@Sabje333 ach iedereen voelt zich anders al ze zwanger zijn. Je hoeft niet perse misselijk te zijn. De kwaaltjes die je hebt passen er in ieder geval heel erg goed bij! Vooral dat warrige is een duidelijk teken! Wel fijn dat ze je telefoon apart hadden gehouden, ben je hem in ieder geval niet kwijt. Lekker aftellen naar je volgende echo! Haha, dat geeft helemaal niks meis! Had al door dat je mij bedoelde Toch wel een flink verschil streep in twee dagen. Daarom zei ik al, heb een hele korte LH piek en daardoor is het echt lastig om hem te vinden. Zelfs als ik twee keer per dag test. Vind het een wonder dat ik hem nu wel heb Zit te twijfelen tussen de ovulatietesten van sensitest en de extra gevoelige van 2besure. Maar ga het zeker overwegen! Zo'n streep op een zwangerschapstest zou echt mooi zijn! Denk dat ik dan de hele dag ga zitten janken van geluk en er non stop naar ga staren Heb trouwens geen tuin, woon in een appartementje. Mare zal ervoor zorgen dat ik een warme kruik op m'n buik draag rond de innesteling! @liesvp dat met die meldingen is een probleem met de website. Heb zelf ook dat ik heel vaak geen meldingen krijg. Zelfs niet van privé berichten, echt irritant. De buurtjes kunnen wel goed mee koekeloeren dus.Dan snap ik het heel goed dat je even geheimzinnig moest doen! Oehh, dus over iets meer dan twee weekjes weer de kleine zien! Leuk hoor! 700 gram aangekomen valt nog best mee toch? Je klinkt alsof je tevreden bent over je buikje, dat is leuk! Het mooie is straks wordt hij alleen maar mooier! M'n NOD valt trouwens op 23 juli. @Mel88 je moet wel echt voorzichtig zijn met nog bewust willen afvallen hoor! Voor nu maakt het op zich nog niet zo uit omdat de placenta je kindje nog niet voed, maar als de placenta die taak eenmaal gaat overnemen (tussen 8 en 10 weken) is het echt niet verstandig meer. Anders krijgt je kindje straks niet genoeg voedingsstoffen binnen en dat is natuurlijk niet goed. Als je alleen snoep of snacks laat staan en daardoor afvalt kan het natuurlijk geen kwaad. Maar zorg er wel voor dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. @hier was ik 26 kilo te zwaar het afgelopen half jaar door stress. At me wild daardoor. Nu ik weer goed in m'n vel zit en m'n eet patroon (geen dieet overigens) heb omgegooid ben ik nog maar 13 kilo te zwaar. Gelukkig, wil ook graag een mooi zwanger buikje!
@Sabje333 aaah dat warrige herken ik. Ik leg ook de koekjes in de koelkast enzo, Whahah. Wel heel fijn dat je je telefoon terug hebt gevonden. Knap dat je gestopt bent met roken en nog nauwelijks aangekomen ben! Ik kijk er nu al naar huis dat ik straks met me buikje kan showen . Is er bij jou al wat te zien? @Sylva ik ben ook voorzichtig met afvallen. Ik begrijp goed dat een crash dieet nu niet slim is . Alleen ik laat de energiedrank, zakken snoep en chips zoveel mogelijk liggen. Energiedrank drink ik natuurlijk helemaal niet meer, voor de zwangerschap gerust 2 blikjes per dag. Verder is er niets veranderd aan mijn ontbijt, middag- en avondeten. Dus ik denk dat ik eigenlijk alleen maar gezonder bezig ben voor de kleine. Verder eet ik voldoende fruit tussendoor. En in het weekend bijv ook af en toe nog eens een chipje. Zo spannend is het ook allemaal niet. Weeg nu 78,5 bij een lengte van 1.83 (er is inmiddels al 2,5 kg af in 1 maand)
@Mel88 gelukkig maar! Ik schrok er even van. Maar alles met suiker minderen en minder vette dingen is altijd goed! Vooral die energiedrink! Klinkt inderdaad als een goed en gezond eet patroon nu! Je doet nu eigenlijk wat ik de afgelopen maanden al doe, dan val je inderdaad af Al moet ik zeggen, energiedrink gaat er hier echt niet is. Smerig spul!
Ik snap het. Ik eet zo graag, dat zou ik niet zomaar kunnen laten . Ik was er ook al mee begonnen, Mr had moeite om het vol te houden. Het gaat er idd vrij snel af als je de suikers laat liggen. Soms heb ik echt nog weleens zin in energiedrank nu ik me zo beroerd voel.. Sinds twee dagen echt misselijk, weinig eetlust en kei vermoeid. Gelukkig heb ik vakantie, dus kan ik geoorloofd een hele dag niets doen. Ik hoop niet dat dit voortzet... Hoe is het met jou? Eisprong inmiddels al geweest?
Sorry even helemaal off topic. Ik maak me ergens zorgen over en wil dit posten. Ben nieuw hier en zag dat je je vraag kunt stellen aan verloskundige. Maar dan staat er dat ik hier geen recht toe heb. Hoe kan dit? Alvast bedankt
@Sylva Jaa super fijn zeg dat je je piek hebt gevonden deze keer en zo te zien is je ei daarna ook gesprongen als ik naar je temp kaart kijk wat spannend!!!! We gaan duimen! Nou ik was eigenlijk wel verbaasd dat t was gelukt omdat ik 2 dagen in een koud badje zat, een kruik lijkt me een stuk beter idee vooral warme voeten schijnt belangrijk te zijn. Of t allemaal werkt i dont know ik had dat weekend zeker geen warme voeten. Ga je wachten tot de 23ste met testen of al eerder. Super goed dat je 13 kilo bent afgevallen scheelt toch behoorlijk als je daalijk zwanger bent! @mell nou sinds deze week is mijn buik wat meer gaan opzetten. Nog niet heel bijzonder maar merk dat er verschil begint te komen, ook veel last van trekkerig gevoel daaronder. Maak nu op advies van vriendinnentje elke zondag een foto van mijn buik zodat ik het verschil kan gaan zien. Ja het verbaasd mij ook, ik had inmiddels al wel verwacht dat ik 5 kilo zou zijn aangekomen. Maar ben echt bang dat dat snel gaat gebeuren. Tot week 8 had ik veel trek in gezond eten en de laatste tijd alleen maar in slechte dingen echt erg en krijg t er ook niet uit. Dus zal niet lang meer duren. Goed bezig zeg met je voeding hopelijk krijg jij niet net als ik zulke gravings! Ja dat warrigheid is echt erg en ook dromerig niet normaal. Wat heeeerlijk dat je vakantie hebt, hoe lang? Hoop voor je dat je klachten niet erger worden! @Lientje13 ik heb geen idee, heb nog nooit een vraag aan de verloskundige op deze site gesteld.
Hey Sabje! Jammer dat je t ook niet weet, maar heb wel een voorstel berichtje kunnen doen. Dus dan maar op die manier Thanks voor je reactie
@Mel88 eten is ook te lekker! Het moeilijkste is ook om je suiker niveau weer op neutraal te krijgen. Je bent eigenlijk verslaafd geweest en afkicken is ook lastig. Maar heel goed dat je hebt doorgepakt! Ik lees steeds dat gember heel goed helpt tegen misselijkheid. Misschien kun je dat eens proberen. Neem het er maar lekker van, lekker rustig aan doen! Met mij gaat het goed! Heb dinsdag m'n eisprong gehad. Probeer m'n rust te bewaren, maar geduld is niet m'n sterkste kant @Lientje13 dat onderdeel is gesloten, daarom kun je er niet op reageren. Volgens mij zijn ze in de toekomst weer van plan het opnieuw te openen. Maar niet op korte termijn. @Sabje333 jaaa was er ook blij mee. Heb inderdaad dezelfde dag m'n eisprong gehad Nu weer ongeduldig op het wachtbankje! Dankjewel! Haha, nja het is wel warm weer geweest. Dus misschien heeft dat goed meegeholpen? Mare ga m'n best doen vanaf 4 DPO! Baat het niet dan schaad het niet! Wil eigenlijk wachten, maar weet dat ik dat toch niet ga volhouden. Ga op 10 DPO een testje wagen. Zeker, voel me ook een stuk lekkerder in m'n vel. Hoe gaat het nu met je? Trouwens baby bump foto's is echt een must! Is niet alleen leuk voor nu maar ook voor later.
@Sylva Ahh ja ken t gevoel, haat t wachtbankje hopelijk de laatste x. Ga je dan over ongeveer 5 dagen testen, tel ik dat goed? Spannendddd ja ik was ook nooit goed in wachten ging meestal ook al voor nod testen, geen geduld. Ja super fijn van je gewicht ik loop alleen maar de vreten de laatste tijd echt erg gewoon, kan t ook niet echt beheersen volgend mij houdt de kleine van suiker . ja t gaat opzicht wel goed alleen door de angst (die helaas blijft overheersen) kan ik niet echt genieten merk ik en durf ik t ook niet, blijf bang dat er iets niet goed is of niet goed zal gaan. Hoop dat de echo van a.s. dinsdag mij gaat helpen om meer rust te krijgen, zeker aangezien ik dan ook bijna t eerste trimester voorbij ben.
@Sylva spannend! Afwachten nu, meer kan je niet doen... ik kon ook nooit wachten tot mijn NOD, ging ook steenvast testen op 10 dpo. Ik voel me echt ontzettend beroerd.. vanmorgen al twee keer moeten spugen en ook nog eens doodmoe.. mijn vakantie is maandag afgelopen.. Hoop zo dat ik mij dan beter voel. Heb overigens ook wel eens betere vakanties gehad, Hahaha. Mr goed alles voor het goede doel..
@Sabje333 dat zou fantastisch zijn ja! Waarschijnlijk ga ik volgende week vrijdag testen, maar misschien stel ik het toch uit. Ben echt aan het twijfelen Haha fijn hè die hormonen, die gooien echt alles op de schop. Ik hoop ook dat je er na de volgende echo wat meer van kan gaan genieten. En anders misschien als je over twee weken het tweede trimester ingaat. Moet er nu toch wel een beetje van kunnen genieten! @Mel88 ja precies. Al is dat natuurlijk rete moeilijk! Die 10 DPO is gewoon een mooi getal hè! Ohjee, hoop inderdaad dat dat heel snel weg trekt en het geen blijvend kwaaltje is! Je gaat ook alweer je zevende week in. Dat is vaak het moment waarop de misselijkheid op komt duiken. Het is inderdaad voor het goede doel! Maar fijn is toch anders..
@Sylva ik testte idd steenvast op 10 dpo. Ooit ergens gelezen dat de testen vanaf dan positief konden zijn, dus dat hou ik maar als leidraad. Ja die misselijkheid is echt killing. Gisteren letterlijk alles uitgespuugd, zelfs drinken. Pas om 19h werd ik weer een beetje mens. Ik hoop echt niet dat dit zich voortzet. Zit echt met mijn werk in mijn maag, want ik wil me nu echt niet al ziekmelden. Mr werken tijdens zo'n dag als gister is echt niet te doen.. dus ik ga heel rustig aan doen vandaag en hopen dat het morgen over is...
@Mel88 precies dat dus! Ach meis, wat vervelend zeg Heb je al gemberthee o.i.d. geprobeerd? Anders zou ik dat maandag echt even proberen. Gember staat bekend als iets wat je misselijkheid drastisch kan verminderen. Snap het wel dat je je zorgen maakt om je werk ja. Hoe gaat het vandaag met je? Is het nog net zo erg of wel iets minder?
@Mel88 Vreselijk he die misselijkheid. Ik had dit vooral in week 8, 9 en begin week 10. Sinds gisteren voel ik me heel anders. Ik was vannacht wakker en dacht ha wat raar alsof de sympyomen van het eerste trimester plots voorbij zijn en ik alles wat bijnhet twerde trinester hoort ervaar.. Maar ergens kan het toch ook nog niet.. Ben pas 10.4 maar het voelt wel beter Behalve dan de vervelende dromen... @Sylva ik teste ook positief op 10 dpo! Wel raar, in de ochtend nog niet, in de late namiddag wel!