Veel bloedverlies bij 13 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Julyn, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Hallo,

Waar zal ik eens beginnen.
    Nou goed dan, inmiddels ben ik 13 weken zwanger van een tweeling.
    Vanaf week 8 heb ik telkens last gehad van een beetje oud bloed. Het oude bloed bezorgde mij al rillingen, omdat ik vorig jaar nog een MK heb gehad.

Vorige week donderdagavond met 12 weken verloor ik ineens bakken met helderrood bloed. Erg geschrokken natuurlijk, gelukkig kon ik meteen langs komen op de spoed en werd er een echo gemaakt.
    De twins maakten het goed, er waren twee bewegende ukkies te zien. Erg fijn, helaas kon er geen verklaring worden gevonden voor het bloedverlies. Het bloeden heeft toen 4 dagen aangehouden en werd toen eindelijk minder.

Helaas afgelopen woensdag weer helderrood bloedverlies. Weer langs geweest voor een echo en ook nu waren er nog steeds twee kloppende hartjes. Ze zagen wel dat het wat rommelig rond mijn baarmoedermond was. Maar de baarmoedermond zat wel goed dicht.

Vandaag had ik controle bij de gynaecoloog. En wederom vanmorgen weer mega veel helder rood bloedverlies. Zojuist bij de controle waren er nog steeds twee kloppende hartjes te zien. Verder hebben ze niet gekeken, want volgens de gyn had dit met dit termijn toch geen zin...
    De gyn vertelde dat het bij dit termijn nog steeds mis kan gaan en dat ze er verder niets aan kunnen doen...
    Hopen dat mijn lijf het zelf oplost en het bloeden stopt. De gyn zei dat het eventueel kan komen door een laag liggende placenta, maar dat het ook daarvoor te vroeg was om dit uit te sluiten.

Je begrijpt dat het op dit moment niet echt relaxt is en ik me best wel zorgen maak. Probeer natuurlijk vertrouwen in mn beetbes te hebben, maar het is wel lastig zo hoor.
    Zijn er misschien meer dames met deze ervaringen? En liep het wel goed af toen?

2. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier rond jouw termijn (13 weken) ook een fikse bloeding gehad en ook zo rond de 8 weken en de 10 weken. Er was geen duidelijke oorzaak, maar wel dat mijn baby het goed maakte. Nu ben ik ruim 23 weken zwanger en sinds de 14 weken (toen wat bloed, maar niet veel) geen bloedverlies meer gehad. In mijn andere 2 zwangerschappen had ik vaak gesprongen adertjes, maar dat was niks in vergelijking tot deze zwangerschap. Maar bij mij is het vanzelf gestopt en is er geen duidelijke oorzaak gevonden. Plancenta ligt nu aan de voorwand (niet voor de uitgang) en met de baby is alles oke. Wel zou ik mocht je nog een keer bloedverlies krijgen, wel contact opnemen met de gyn.

3. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Nou de gyn deed vandaag behoorlijk kort af.. Toen ik er vanmiddag kwam was ik flink aan het bloeden. Maar volgens de gyn had het geen zin om elke keer langs te komen.. Naja we wachten het maar af. Goed om te lezen dat het bij jou wel goed gaat nu.

Heb idd ook met 8 en 10 weken bloedingen gehad.
    Naja hoop zo dat het snel stopt. Gaat nu nog flink door... hmmpff..

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wat naar dat je gynaecoloog niet een tikkeltje meer empathie toont :(

De term hematoom is niet gevallen?

5. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Julyn ik wilde je alleen even sterkte wensen. Kan mij voorstellen dag je mega bang wordt door dat bloed. Hopelijk is jouw lichaam zo sterk het goed op td lissen en blij en je kids het goed doen! Vreselijk dat je zo'n empathie-loze gynaecoloog trof. Blijf altijd aan de bel trekken hoor, liever een keer te veel dan te weinig!!!! Ik ben zelf kinderverpleegkundige en wij zijn op de afdeling altijd blij dat ouders hun gevoel volgen (en dus roepen!!). Digitale knuffel

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Geen idee om over te stappen naar een andere gynaecoloog? Niks ergers dan een hork van een gynaecoloog die zich niet kan inleven nu jij met veel onzekerheid zit.
    Zou veel bedrust houden zolang je bloedt. In België wordt volgens mij bij bloedverlies bedrust voorgeschreven. In Nederland vinden ze dat onzin. Maar in Nederland lopen ze op veel gebieden achter naar mijn idee.

7. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het deze zwangerschap ook gehad met 13 weken. Daarna met 15 weken nog een keer. Schrok me kapot!
    De verloskundige zag wel een kleine hematoom in m'n baarmoeder die bij de bloeding van 15 weken al kleiner was en daarna helemaal weg. Dus ik ga er vanuit dat dat de bloedingen veroorzaakte. Ik ben nu 19 weken en heb geen bloedingen meer gehad.
    Wel een extra controle gehad bij de gynaecoloog, voor alle zekerheid. Daar was alles goed.
    Als het onrustig is rond je baarmoedermond is het misschien heel goed doorbloed waardoor er soms een adertje knapt? Of wat vond ze precies onrustig? Ik zou zeker bij elke keer bloedverlies om een echo vragen en dan bij een fijne gynaecoloog.

8. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oja, heeft ze je baarmoedermond ook gemeten? De gynaecoloog zei tegen mij dat als die kort(er) zou zijn, het zou kunnen betekenen dat er een soort van weeënactiviteit is. Als die lang genoeg is en verder met de baby ook alles goed, maken ze zich niet direct zorgen.

9. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    10 jaar geleden was ik onder behandeling bij een gyn in NL en België. Mijn gyn in NL zei toen al dat ze in België veel verder zijn . Kan je nagaan dat zegt een gyn zelf.

Maar de zwangerschap duurt hoop ik nog lang dus als je je prettiger voelt ergens anders gewoon naar een andere gaan.

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier .
    Met 8 wkn fikse bloeding.. week bloed.
    Toen met 16. 17. 18 . 19 weken bloed verloren.
    Nu bleek bij de echo dat ik een laagliggende
    Placenta heb voor de uitgang en dat daar het bloed verlies vandaan komt. Ben nu 21 wkn en al 2 weken geen bloed meer..

Enige wat ze mij afgeraden hebben is geen sex meer.
    En zwaar tillen en zwaar huishoudelijk werk.

11. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Hematoom was niet te zien in mn baarmoeder in elk geval. Alleen de laag liggende placenta is genoemd en poliep. Mijn baarmoedermond is niet opgemeten. Op de echo was deze goed gesloten en daar buiten was wat bloed te zien. Maar geen duidelijke oorzaak. Er werd elke keer alleen maar gezegt dat het te vroeg is en ik gewoon af moet wachten. Mijn eigen gyn is met vakantie, dus heb nu telkens andere.
    Met mn eigen gyn ben ik verder wel te vreden. Naja blijft spannend zo. Hopen dat rust indd wat helpt.. Is ook benoemd hoor hier in Nl. Maar indd wel met dat het niet bewezen is. Maar nadeel van veel liggen is dat ik veel ga piekeren. En wanneer ik dan ga staan ik juist weer bloed verlies en het soms ook opgedroogde stukken bevat. Het zal er toch uit moeten.

Kan je ook een hematoom buiten je baarmoeder hebben?

Positieve is dat de baarmoeder er telkens wel goed uit ziet. Vorig jaar op de echos was er een bloederige hoop te zien, dus dit is al heeel erg fijn!

Heb voor maandag indd weer een echo geregeld. Ergens anders. Hopen dat ze hier wel mooie beelden maken en me gerust kunnen stellen. De volgende afspraak is dan gelukkig weer bij mn eigen gyn!

12. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Ook ik heb stevige bloedingen gehad, waarvan een keer zo erg dat het bloed letterlijk in mijn schoenen stond. Dit was rond 13 weken. Niemand dacht dat het nog goed zou kunnen zitten, maar wonder boven worder was mijn jongste zoon nog vrolijk aan het zwemmen in de buik.

Ik heb gebloed tot ongeveer 26weken, maar nooit meer zo erg. Op een gegeven moment dacht ik zelfs: Oh weer bloed, nou het zal wel.

Ik hoop van harte dat het allemaal goed gaat voor je, en dat je een beetje gerust gesteld wordt door je gyn, het helpt als ze een beetje empathie hebben!
    Ik duim voor jou en je kleintjes.

Liefs,

13. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Goed om in elk geval te lezen dat het gelukkig ook goed af kan lopen.
    Ja behoorlijk balen als ze zo lomp doen. Ben blij dat mn eigen gyn straks weer terug is.
    En hoop maar dat het bloeden gewoon net zoals het kwam ook weer weggaat. Het is gewoon zo naar ieder toilet bezoek naar beneden kijken wat er dan weer allemaal uit loopt.
    Het gaat zo heen en weer dat ik ook niet weet hoe ik me moet voelen. Vorige week dacht ik indd ook van, ohja hoor.. Maar als het dan weer 3 dagen we is en het in alle hedtigheid terug keert maak ik me toch weer zorgen. Zou gewoon zo fijn zijn als ik wist waar het vandaan kwam.. Maarja je weet het niet.. Nog liever dat het gewonnweg blijft en dat we de beebjes straks in oktober fijn in onze armen kunnen sluiten!

Deel Deze Pagina