hoeveel echte melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ellen291982, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We zijn een weekje terug begonnen met Emma echte melk te geven s morgens (s avonds nog opvolgmelk). Alleen moet die melk evenveel zijn als ze normaal s morgens kreeg? of is echte melk meer/minder voedzaam en moet ze meer/minder ervan?

Ze kreeg 170 ml opvolgmelk (150 water + 5 scheppen nutrilon) moet ze nu ook 170 melk krijgen? hoe doen jullie dta?

Ik heb begrepen dat ze met 1 jaar aan 300 ml melkproducten genoeg hebben moet ze daarom niet wat minder krijgen?

ik geef haar nu 120ml. en daar lijkt ze in principe genoeg aan te hebben. (deze hoeveelheid is gekomen om het te proberen of ze het lustte, maar na 1x dronk ze de fles al leeg)

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij geven Evy 3 x per dag melk bij het eten en soms wat yoghurt en kaas op brood. Volgens mij is dat voldoende zuivel. Je hoeft volgens mij niet de hoeveelheden als van melkvoeding te blijven hanteren. Ze haalt nu haar voeding uit andere etenswaren ipv melk als hoofdvoedsel.

Maar onze ervaring leert dat Evy weinig drinkt bij het eten. Dus als je nog aan een bepaald minumum cc wil blijven komen zou ik het warm in een fles geven bv tussendoor of 's avonds blijven geven tot dat ze genoeg bij het eten drinkt.

3. Ellen291982

dank je wel.
    dan hou ik de 120 eerst wel aan s morgens. tussen de middag krijgt ze bij haar boterham een beker diksap. tussendoor drinkt emma niet veel (geen grote drinker) idd kom je er heel snel al op.

o ja vanaf wanneer hoeven kinderen geen flesje meer voor het slapengaan?

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij gaven rond Evy's eerste verjaardag geen flessen meer. Ook niet meer voor het slapen.

Wij geven dus 3 x per dag een bekertje melk en tussendoor diskap of water.

5. Ellen291982

oke dank je wel. denk dat emma nog eventjes aan de flessen zal zijn, maar s middags geven we dus een beker. kunnen we s morgens ook wel gaan proberen eerst.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rond deze leeftij kan je nog 1x opvolgmelk geven en dan 1x gewone melk. Volle.

En dan langzaam aan naar 300cc koemelk gaan.

Die 300cc is als je dochter ook een stukje vlees eet en een boterham met kaas, anders mag ze iets meer nog.

Deel Deze Pagina