Hoi, ik zit te twijfelen ben op het CB geweest en daar zeiden ze dat ik de pap met gewone melk aan kon maken, omdat het opvolgmelk alleen goed was voor de fabrikant die het maakt. Nu zit ik dus te twijfelen ik neem toch aan dat in opvolgmelk alle vitamines etc. zitten die zo'n kleintje nodig heeft, wat doen jullie maken jullie de pap aan met gewone halfvolle melk of toch opvolgmelk, en wat voor pap geven jullie? alvast bedankt voor de antwoorden! henriette
Sinds C zijn 1e verjaardag krijgt hij geen opvolgmelk meer. Hij eet verder goed (meestal) en heeft die extra voedingstoffen naar mijn idee niet nodig. Alleen als Dominique slecht eet, kun je het overwegen..
Vanaf een jaar eet je kind alles wat het nodig heeft voor een gezond lichaam. Dus alle soorten fruit, groente, melk en andere belangrijke voedingsmiddelen. Dus vanaf die tijd heeft het geen extra toevoegingen meer nodig, want het haalt immers alles wat het nodig heeft uit de dagelijkse voeding. Daarom is het echt overbodig om opvolg/peutermelk te geven en ja, is het alleen maar een prachtige uitvinding van de fabrikant om nòg meer aan jou te verdienen
Let wel op dat als je gewone melk gaat geven dt je dan vitamine D bij moet geven. Maar pap kan je met beide maken.
Ik zit nu nog op twee flessen opvolgmelk, s'morgens en s'avonds en tussen de middag krijgt ze dan als ze haar brood niet eet, pap, dit vindt ze heerlijk. Kan ik ook variatie aanbrengen in de pap ik bedoel qua smaak, elke dag hetzelfde lijkt me ook zo eentonig. Ik zag pap met appelsmaak en gewoon met granen, dit mag toch heus wel gevarieerd worden? wanneer kun je weer een fles laten vervallen? Henriette
Dat kan nu al hoor. Misha kreeg bijvoorbeeld vanaf 9 maanden nog maar 2 flessen, ze wilde zelf de avondfles niet meer. Vanaf een jaar is 300cc zuivel per dag voldoende. Daaronder worden alle zuivelproducten bedoeld, dus ook boter, kaas, toetjes etc..Melk wordt nog maar een klein onderdeel van de voeding... Ik gaf vanaf een jaar (iets daarvoor al) 's ochtends een bord pap (180cc melk + bambix) en tussen de middag een beker melk, zal ongeveer op zo'n 70 a 80cc zijn neergekomen..Melk liever niet gelijk geven met de boterham, melk kan namelijk het opnemen van vitaminen uit de voeding verminderen. Liever een sapje bij het brood en dan een uurtje later wat melk geven...
Ik geef Bambix pap met gewone halfvolle melk. Tot een maand of 14 heb ik opvolgmelk/melk nr. 3 gegeven. Al die toestanden over de fabrikant die aan jou wil verdienen vind ik een beetje onzin hoor. Ik deed een maand met een bus melk nr. 3 van 7 euro. Volgens mij ben ik met de aankoop van halfvolle melk niet echt goedkoper uit. Als jij opvolgmelk wilt geven, gewoon doen.
Als ze het product niet maken lopen ze die inkomsten zèker mis...Jou 7 euro gaat op de grote hoop en al die eurootjes bij elkaar maakt toch maar een mooie winst. En als je kind van alles genoeg eet, is het absoluut niet nodig.. Maar ik ben het wel eens met het feit dat als je het wel wil geven, je het gewoon moet doen. Niemand die het je verbied. Het is alleen niet nodig....
ik wil gewoon het beste voor mijn meissie! of dat nou 7 euro kost maakt me echt niks uit dat doe ik met liefde! Maar ik vindt het gewoon mega verwarrend hoeveel flessen ze nou mag, ik bedoel als ik haar de fles geef drinkt ze het gewoon allemaal op. Ben dus op advies van het CB tussen de middag nu met pap begonnen en krijgt ze nu nog 2 flessen. Ik vindt het dus moeilijk te beoordelen of ze al aan 1 fles toe is, als ze alles nog opdrinkt heeft ze het ook nog nodig toch?
Je mag de pap tussen de middag ook rekenen als fles hoor, is ook een melkvoeding... Je kindje kan misschien wel 4 flessen melk op een dag leegdrinken omdat ze dat lekker vindt, maar dat betekent echt niet dat ze het dan nog nodig heeft...Nogmaals, vanaf een jaar is 300cc zuivel voldoende, wil je zelf wat meer geven is dat ook goed, maar het mag geen plaats in gaan nemen van het gewone menu...Dus als je kindje te vol raakt van de melk waardoor het de rest van haar eten niet goed eet, dan geef je echt melk te veel... Ik zei het net al in een ander topic....Het is best moeilijk om om te schakelen met een jaar. Het eerste jaar ben je ermee bezig of je kindje voldoende melk drinkt, omdat dat de belangrijkste voedingsoort is om van te groeien...En wanneer ze (bijna) een jaar oud zijn, dan verdwijnt de melk naar de achtergrond en is een gewoon menu het belangrijkst om van te groeien en wordt de melk bijzaak....
Je zou het gewoon eens kunnen proberen? Dat je die avondfles met poedermelk, vervangt door gewone warme melk? Dan merk je wel of ze daarmee de nacht doorkomt.. Qua smaakjes hadden we de gewone bambix, en wilden overstappen op brinta. Alleen lijkt hier een boterham veel beter naar binnen te gaan 's ochtends. Dus geen pap meer.. We hebben die appelpap ook geprobeerd, maar dat wilde hij niet...
Hier trouwens ook gewoon bambix. Soms ook brinta, maar dat wordt zo snel te dik en smaakt een beetje kartonnig 8) Bambix is wat zoeter. De appelknisperpap ging er hier ook goed in, net als de babymeusli van bambix, maar daar krijgt Misha hele rare slijmerige poep van...
Je hebt ook nutrix met vanille, die ruikt zo lekker! Soms als Jesse niet zoveel van z'n brood maakt, doe ik er nog 1 of 2 theelepeltjes doorheen, dan heeftie even wat meer vulling. En hij ruikt daarna helemaal naar vanille, heeeeeeeeerlijk! Jesse krijgt nog 3 flesjes van 140/150 cc koeiemelk per dag. Opvolgmelk ben ik al mee gestopt met 10 maand. Wel druppeltjes vit D erbij gegeven, elke dag.
okay meiden, ben nu overgestapt om de pap met halfvolle melk aan te maken, ze vindt het heeeerlijk! Mijn schema ziet er dan als volgt uit: s'morgens fles 10.00 fruit 12.00 brood (wil ze meestal niet) dus dan pap 14.00 soepstengel of liga 16.00 warm eten + toetje 18.30 fles vanmorgen wilde ze geen fles heb haar toen pap gegeven en dat at ze wel, dus als ze dit blijft weigeren kan het maar zo zijn dat ik s'morgens ook pap ga geven. Dan zou ze nog 1 fles krijgen dat is voor de nacht, dat wilde ik eigenlijk nog even aanhouden omdat ze die altijd volledig leeg drinkt. Bedankt voor de goede tips meiden! Henriette
Sanne krijgt s'morgens pap, bambix met opvolgmelk nr 3. s'Middags krijgt ze een broodje met een fles er achteraan (180/6). s'Avonds krijgt ze voor het slapen nog een fles van 180/6. De 2 flessen gaan helemaal op, dus ze heeft ze wel nodig. Ik gebruik Friso nr 3 omdat ik dan het gevoel heb dat ze alles binnen krijgt wat ze nodig is. Als ik s'morgens de pap met gewone melk ga geven moet ik dan ook al vit D gaan bijgeven?
Rond een jaar overgestapt op gewone melk en elke dag (bij het warme eten zodat het standaard wordt) 5 druppels vit. D.
hey balou (grappig zo heet onze hond ook!) maar ja goed, even terug naar het onderwerp, dominique drinkt over het algemeen haar flessen ook helemaal leeg, ben soms wat bang om haar te veel te geven, ze is al niet de dunste, maar wel in verhouding, lengten + gewicht + hoofdomvang. Ik ben nu sinds een dikke week overgestapt op twee flessen en tussen de middag pap van gewone halfvolle melk. Wanneer moet ik weer een fles laten vervallen? omdat ze zo slecht brood eet, vindt ik het moeilijk om een fles te laten vervallen, maar nu had ik de tip om het brood in de melk te dopen, dat wil ik dan eens gaan proberen, dan zou ik natuurlijk s'morgens de pap kunnen geven en dan zit ze al op 1 fles voor de nacht. Maar mag dit nu al, of is dit te vroeg. Dominque is altijd een zeer goede eter geweest, dus ik wil haar geen honger laten leiden!
Wij mochten met 12 maanden stoppen met de flesvoeding. Dan zouden ze het moeten kunnen redden op pap+boterhammen+fruit+warme hap etc. Maar we zijn wel doorgegaan met de avondfles. Alleen dan met gewone melk, ipv poedermelk. En 's ochtends deden we de papgranen ook in een fles warme melk (ook gewoon halfvolle)
Ze heeft bij ons nog lang opvolgmelk nr 3 van Bonbebe gehad, is maar iets van 6 of 7 Euro en je doet er heel lang mee. Kost dus gewoon hetzelfde als melk. En of je dat nou daar aan uitgeeft of aan gewone melk, alles doen ze toch om geld te verdienen, zowel bij opvolgmelk als gewone melk. Vond het wel makkelijk dat er al vitamines enzo doorzaten en bovendien lustte ze geen gewone melk in een beker. De pap maakte ik 's ochtends wel aan met gewone melk.