Pap

Discussion in 'Flesvoeding' started by Gentle, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik wil mijn dochter graag (ergens in de komende weken) een bord pap gaan aanbieden 's ochtends in plaats van de tweede BV. Nu staan er veel te veel soorten in de winkel om een handige keuze uit te maken. Welke is handig? Ik wil:

- liefst geen suiker
    - met een lepeltje te eten
    - misschien ook met BV te maken (zodat ik in het begin nog deels kan kolven en het langzamer afbouwen)

Bestaat dit? Ik heb wel rijstebloem in huis om fruithapjes mee aan te maken, maar dit kun je volgens mij niet met een lepeltje eten, of wel? Zijn alle bambix papsoorten met suiker er in?

Het kan trouwens niet uit de fles, want die wil ze (nog) niet van mij.

2. Zoon

Zoon Actief lid

Jan 14, 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Rijstebloempap kan je zeker wel met lepeltje eten/geven vanuit het bordje. Op de verpakking staat ook dat je dan aan de melk dan 5 tot 7 eetlepels moet toevoegen. Weet zo even niet precies de verhouding meer (ik geef al een poosje geen rijstebloem meer en geen verpakking dus in huis)
    Welke wel of geen suikers bevatten kan ik je helaas ook geen advies geven. Mannetje krijgt hier een papfles (4 schepjes toegevoegd op 1 fles). Voorheen wel ontbijtgranen van bambix uit een bordje gegeven (6 eetlepels toegevoegd aan de melk, maar dat viel hem te zwaar op de maag.
    Succes!

3. bammertje

bammertje Lid

Jul 25, 2009
    36
    0
    0
    Bambix rijstebloem pap is zonder toegevoede suikers/zout en die kan je gewoon met kunstvoeding of borstvoeding mengen en kan zowel in een fles als met de lepel gegeven worden.

De verpleegkundige van het CB zei wel dat ik nu mijn dochter 6 maanden is beter over kan stappen op fijne granen/vezels pap en volgens haar is die niet altijd te mengen met melk, dus dat wordt hier ook nog even zoeken naar het goede merk. Ik blijf even meelezen. ;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je het wil mengen met borstvoeding kan je misschien beter kiezen voor biobim rijstebloem. Het is namelijk vaak (en soms ook niet idd) het geval dat 'gewone' rijstebloem niet mengt met de borstvoeding, lag volgens mij aan de enzymen in de borstvoeding, althans, daar staat me iets van bij. Je kan er dan nog zoveel rijstebloem in doen, het word dan gewoon geen pap. Met biobom rijstebloem schijn je dat probleem niet te hebben.

Bambix fijne granen zit overigens volgens mij geen toegevoegde suikers in. Maar dat zou ik even na moeten kijken als je wil ;)!

Succes in ieder geval!

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt :) Ik ga denk ik gewoon even op zoek naar die Fijne Granen, want dat lijkt me ook gezond voor haar. Rijstebloem heeft toch vrij weinig inhoud en ze is er tenslotte oud genoeg voor! Ik denk dat ik het dan toch gewoon met KV meng, en de eventueel afgekolfde BV apart bewaar voor een andere keer dat het nodig is.

Bedankt voor jullie meedenken!!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, rijstebloem voegt eigenlijk niks 'goeds' toe ;)! En met die fijne granen krijgt ze toch wat goede stoffen binnen zegmaar :D!

Je kan overigens natuurlijk gewoon even proberen wat die bambix met jouw melk doet ;)! Wie weet werkt het ook gewoon prima, kan ook he.

Share This Page