Hallo. Dano heeft een vrij duidelijk ritme/schema qua voeding. 8:00 1ste fles 210CC opvolgmelk +nutrix 10:30 fruithap slapen 12:30 2 boterhammen 13:30 flesje van 150/180 CC opvolgmelk slapen 17:30 groentehap daarna yoghurt 18:30 3e fles 210CC opvolgmelk nu lees ik dat je met 10 maanden over moet gaan op opvolgmelk nr 3, hoe doe je dit en blijft het aantal flessen gelijk. of kan ik bijvoorbeeld zijn ochtendfles vervangen voor een bordje pap of brood?
hoi angeleyes! bij ons gaat het nu zo: 7:00 bordje bambix (180/6+6 bambix) 9:15 fruithap (2stuks) 12:00 2 boterhammen met thee of water 15:30 flesje 150/5 17:45 avondeten 18:45 bakje yoghurt met diksap kortom, nog maar 2 "melk momenten" waarvan 1 keer pap het cb gaf me een tijd terug het advies, om dus 1 fles te vervangen voor yoghurt... uiteindelijk ga ik mijn meissie wat melk geven bij de boterham.. (als ze 1 jaar is) succes!
oke dus we zouden nu al 1 fles minder kunnen doen. dan doen we die yoghurt wat later en wat meer. hmm is misschien wel een goed idee.
Je hoeft helemaal niet over op nummer 3 melk hoor! Als je kind geen last heeft van KEA dan kun je langzaamaan over op dagmelk. Yoghurt is ook prima.
Hier zegt het CB inderdaad dat je de laatste fles kan laten vervallen met 10 maanden (Fleur wil die fles nu nog echt dus dat wordt nog wat!). Maar dat van opvolgmelk 3 vraag ik me ook af. Volgens mij is het ook niet echt nodig. Fleur verdraagt yoghurt ook al weken prima. En je zou inderdaad sochtends pap kunnen geven uit een bordje als Dano het leuk vind. Doe ik hier ook. En het flesje na de boterham laat ik Fleur af en toe uit een drinkbeker oefenen. Gaat dan wel een beetje hard! hi hi......wat gaat het snel he? M
snap er niks meer van ik zit namens het cb al sinds 7 a 7,5 maand op 2 flessen... 7:30 210+7 (geen bambix) 10:30 1 boterham (geen 2 zoals bij jullie) 14:30 fruithap 200gr 17:00 groentehap 200gr 19:00 210+7 doe ik iets niet goed want ik twijfel af en toe echt als ik jullie schema's zie?
Tweeling: tussen de 7 en 9 maanden hebben baby's 500 tot 700 cc opvolgmelk nodig aldus de folder van het cb hier en dan 9-10 mnd minimaal 500 cc opvolgmelk! Merel krijgt nog steeds 3 á 4 flessen, dus 600/700 cc op een dag. Soms meer (omdat ze 's nachts wil eten) en soms minder. Ons schema: 7.00 fles 150/5 9.30 fruit 12.00 broodje met 90/3 flesje 14.30 fles 150/5 17.00 groente 19.00 fles 150/5
dus dan krijgt ze te weinig! 210+7 = 240 x 2 is totaal op een dag 480cc dit krijgt ze al vanaf 7 manden maar ze klaagt eigenlijk nooit moet wel zeggen dat de laatste met nutrix is 2 scheppen.
Vanaf 9 maanden heb ik de avondfles ook laten vallen, ze wilde hem ook niet meer. Ik geef rond half 6 a 6 uur warm eten + toetje en rond half 7 nog een flesje diksap of thee en dan om 7 uur naar bed...Advies van ons cb is met 9 maanden 1 tot 2x 200cc opvolgmelk. Je kunt 's ochtends ook eventueel een bordje pap maken van 200cc opvolgmelk, dan kun je die fles gelijk minderen. Het is vanaf 9 maanden toch wel de bedoeling dat je de melk af gaat bouwen. Vanaf 1 jaar wordt rond de 300cc geadviseerd, inclusief toetje... Tweeling, het advies van het cb hier is met 7 maanden 2 tot 4x 200cc opvolgmelk...
Nou dat is ook raar. Ik kreeg te horen 300-500 cc melk al vanaf 8 maanden. En volgens mij is vanaf 10 maanden 2-3 flessen prima. Staat ook op het pak. Ze gaan meer eten en als drinken kun je water, diksap of thee geven.
Is genoeg. Met 6 maanden moeten ze op 500cc zitten, met 12 maanden op 300cc. Met 7 maanden op 480cc is dus keurig.
Ach ze zeggen toch overal wat anders. Dan laat je het toch gewoon zo? Drinkt je kleintje wel wat anders na de boterham dan? Als je nu 100 ml yoghurt na de groente geeft is het ook prima want dat telt ook als zuivel. Maar ik zou wel opletten dat je kleine genoeg vocht binnen krijgt en goede plasluiers heeft. En trouwens. een bord pap telt toch ook als een fles omdat er 200 cc opvolgmelk in verwerkt zit? marijn
Het gaat om het totaal aan zuivel. Pap en yoghurt tellen dus gewoon mee. Met 6 maanden moeten ze minimaal 500cc TOTAAL hebben (max 800cc) en met 1 jaar 300cc (max 500cc). Je zit dus als er ook pap en yoghurt bij zit zelfs aan de hoge kant.
gelukkig! maar rond de 9 maanden moet de avond er dus af? na ben benieuwd?! oh ja en ze krijgt regelmatig te drinken en yochurt enzo dus dat zit wel goed!
de avondfles hoeft er toch niet perse af. Ik blijf m gewoon geven totdat ze dat zelf aangeeft. Bij mij drinkt ze bij de boterham gewoon wat minder. Die geef ik in de ochtend (ipv pap) en bij de lunch.
allemaal verschillende antwoorden en manieren dus. ik ga sowieso proberen smorgens pap te geven en de acvondfles langzaam af te bouwen. de fles na zijn boterham is nu rond de 150CC en die drinkt hij uit een rietjesbeker. en als hij yoghurt krijgt dan geef ik dat met een gewone beker. dus de fles komt nog maar 1x per dag naar voren. thnxs voor jullie antwoorden
Je mag zelf weten welke fles je afbouwt, maar met beiden heb ik de avondfles eraf gehaald. Persoonlijk vind ik dat ze de nacht moeten doorkomen op avondeten+toetje met eventueel nog wat drinken na. Nog zo'n klots melk erachteraan vind ik gewoon teveel van het goede voor de nacht. Maargoed, dat is mijn gevoel, iemand anders denkt daar weer heel anders over...
ik ben naar het CB geweest, heb haar mijn schema uitgelegd en ze vond het perfect. moest het vooral zo laten, vooral omdat Dano er gewoon goed op doet. met 11 maanden gaan we verder kijken. maar voor nu 3 flessen was prima, waarvan 1 gehalveerd is (lunch)
dat is dan fijn om te horen he angeleyes! wat fijn dat dano het zo goed doet! hier gaat het ook goed gelukkig! alleen laat ze nu al 3 dagen 100cc bij de avond fles staan, maar je merkt er overdag aan haar gedrag of honger niks van? het kan zijn dat er 2 hoektandjes doorkomen, of zou ze nu al niet meer hoeven? ze is 8,5 maand
Tweeling, het kan best zijn dat ze de avondfles gewoon 'te veel' vind...Tot 9 maanden zou ik hem gewoon blijven aanbieden, als ze tegen die tijd nog rest kun je hem laten vervallen en een beetje ander drinkvocht aanbieden voor de nacht, bijvoorbeeld een beetje thee of diksap..