joehoe!!! ik ben blij we hebben het huisje gevonden waar we zo lang naar op zoek waren volgende week heb ik een gesprek ben erg zenuwachtig.... maar goed, tygo is nu 19 maanden en ik vraag me af of zo'n dreumes 'last' heeft van zo'n verhuizing? natuurlijk een ander huis, ander kamertje e.d heeft misschien iemand tips want ik denk dat het lastig zal worden m.b.t slapen enzo
Wij zijn in februari verhuisd en toen was onze dochter... -even rekenen- ook precies 19 maanden. Om haar te laten wennen hebben we haar in de tijd tussen klussen en daadwerkelijk verhuizen, vaak meegenomen naar het huis. Zodat ze alvast kon wennen. Ook veel gepraat en verteld: Dit is jouw nieuwe kamertje etc. Verder vond ze het super om 'mee te helpen' met klussen. Met name het in elkaar zetten van spullen vond ze érg leuk. De dag van de verhuizing is ze bij oma gebleven. En s avonds heeft ze in haar eigen kamertje geslapen. Dit ging eigenlijk allemaal best heel goed. Ik kan me niet herinneren dat het heel dramatisch ging ofzo. Op sommige momenten dacht ik van 'ze is van slag' , maar waar dat dan lag? Met 18 maanden heeft ze op het kdv ook de overstap gemaakt van de babygroep, naar de (veel drukkere) dreumesgroep. Nu gaat ze maar 2 halve dagen, maar dat was toch ook wel anders en vermoeiend voor haar. Wij zijn overigens van een flatje, naar een eensgezinswoning verhuisd, dus best een overgang, maar ook wel een heel positieve waar ik zelf érg van geniet (nog steeds) en misschien maakte het dat ook wel gemakkelijker en natuurlijker voor haar?
Wij krijgen over 5 weken de sleutel van onze nieuwe woning. En zie eerlijk gezegt best op tegen al het klussen. We hebben geen hulp en moeten bijna alles zelf doen, dus Valerie zal zoveel mogenlijk bij mijn moeder zijn of bij een vriendin. Ik hoop maar dat alles goed gaat....ga ook me moeder vragen om tijdens het klussen regelmatig even met Valerie langs te komen. Dan kan ze al een beetje wennen aan het huis. Maar er zijn voor haar nog meer veranderingen op komst. Twee weken na de verhuizing gaat ze voor het eerst naar het kdv....dus best veel veranderingen in een korte tijd. Maar het zal wel goed gaan, kinderen zijn best flexibel.