Ik ben in mijn 9e week van mijn zwangerschap en sinds een week ben ik misselijk. Ik heb al van alles geprobeerd, gefaseerd eten, cola, melk etc... Maar het wordt elke dag erger. Af en toe moet ik ook overgeven. Het wordt inmiddels vervelend en ik kan bijna mijn dagelijks werk niet meer uitvoeren. Nou kreeg ik via een vriendin een tip over het dragen van een Sea Band. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, helpt het of is het onzin? Alvast bedankt!
Bij mij werkte ze ook om inderdaad de ergste misselijk tegen te gaan. Heb ze gelukkig niet meer nodig. Ik hoop voor je dat het snel over is!
Geem ervaring met die bandjes, wel met de gember zuigtabletten van sea band mama(ik heb ze bij etos gekocht, maar da heeft ze ook). Ik hoefde niet over te geven, dus of het werkt bij heftige misselijkheid weet ik niet. Ze kunnen in ieder geval geen kwaad en helpen tegen dat nare misselijke gevoel. Wat mij ook hielp tegen misselijkheid was appel eten. Sommige vrouwen hebben baat bij appelsap(nooit geprobeerd). Ook hielp het mij om op een zuurtje te zuigen(citroensmaak). Ik hoop dat je er snel overheen bent! Heel veel sterkte!
Emesafene via de huisartsassistente vragen, is er in gewoon tbl en in zetpil als het echt extreem is. Werkt super. Was binnen een uur van de misselijkheid af.
Ik gebruik ook de sea bands en bij mij werken ze echt geweldig. Pas drie keer hoeven spugen en misselijkheid is echt vele malen minder. Nu heb ik ze ook niet meer elke dag nodig.
Ik werd ook pas vanaf 7 weken ongeveer misselijk, eerst een beetje met vlagen en daarna werd het steeds erger. Ik was toen bijna 10 weken toen ik de bandjes ging gebruiken en het was meteen over! Dus ja, bij mij werken ze echt goed! Hoop ze deze keer niet nodig te hebben eigenlijk... maarja we zullen het zien en anders doe ik ze meteen weer om haha
Als sea bands die bandjes zijn die je om je polsen draagt met een puntje daar waar je aderen zitten dan hielp dat bij mij jammergenoeg niet.. Wat wel hielp ('s middags beter dan 's ochtends, maar dat was alsnog heel fijn!!) was gember. Je kan kleine plakjes afsnijden en die in kokend water leggen om thee van te trekken. Maar pukka thee heeft ook een hele sterke gember thee die ik erg goed vond werken. Andere merken hebben ook gember thee maar dat was allemaal te slap en hielp voor mij niet echt. Vond het niet perse lekker maar ik kwam er wel de dag op door!
Ik had HG en hield niks binnen (2x uitgedroogd in ziekenhuis opgenomen en aan de astronautenvoeding), maar heb toch een poging gedaan met die seabands... Hielpen bij mij geen reet. Ik heb ze nu aan mn nichtje gegeven die wagenziek wordt in de auto, en daar helpen ze wel...
Door de wisselende berichten ben ik ze toch gaan halen. Baat het niet schaadt het niet. Ik draag er nu eentje sinds een dag. De misselijkheid is nog wel licht aanwezig, maar nu is het te doen. Ik kan ook weer een beetje normaal eten. Ik heb alleen last van obstipatie, van het ene naar te andere uiterste . Bedankt voor alle adviezen allemaal!