Sea band

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mimpi, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimpi

Mimpi Lid

10 jul 2012
    24
    0
    0
    Egmond
    Ik ben in mijn 9e week van mijn zwangerschap en sinds een week ben ik misselijk. Ik heb al van alles geprobeerd, gefaseerd eten, cola, melk etc... Maar het wordt elke dag erger. Af en toe moet ik ook overgeven. Het wordt inmiddels vervelend en ik kan bijna mijn dagelijks werk niet meer uitvoeren.
    Nou kreeg ik via een vriendin een tip over het dragen van een Sea Band. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, helpt het of is het onzin?
    Alvast bedankt!

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bij mij helpen ze om de ergste golven van misselijkheid weg te krijgen. Ik draag ze regelmatig.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Bij mij werkte ze ook om inderdaad de ergste misselijk tegen te gaan.

Heb ze gelukkig niet meer nodig:).

Ik hoop voor je dat het snel over is!

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Geem ervaring met die bandjes, wel met de gember zuigtabletten van sea band mama(ik heb ze bij etos gekocht, maar da heeft ze ook).
    Ik hoefde niet over te geven, dus of het werkt bij heftige misselijkheid weet ik niet. Ze kunnen in ieder geval geen kwaad en helpen tegen dat nare misselijke gevoel.
    Wat mij ook hielp tegen misselijkheid was appel eten. Sommige vrouwen hebben baat bij appelsap(nooit geprobeerd). Ook hielp het mij om op een zuurtje te zuigen(citroensmaak).

Ik hoop dat je er snel overheen bent! Heel veel sterkte!

5. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ik heb de seabands ook, maar bij mij hielpen ze helaas niet.

6. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nope hier hielpen ze ook niet.

7. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier helpen ze wel bij wagenziekte...Gelukkig niet misselijk geweest bij zwangerschap.
    Suc6!

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    ze namen de ergste misselijkheid wel weg inderdaad die bandjes

9. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft werkelijk niets geholpen. Ook die banden niet. Pas na 16 weken ging het beter.

10. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Emesafene via de huisartsassistente vragen, is er in gewoon tbl en in zetpil als het echt extreem is. Werkt super. Was binnen een uur van de misselijkheid af.

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Ik gebruik ook de sea bands en bij mij werken ze echt geweldig. Pas drie keer hoeven spugen en misselijkheid is echt vele malen minder. Nu heb ik ze ook niet meer elke dag nodig.

12. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik werd ook pas vanaf 7 weken ongeveer misselijk, eerst een beetje met vlagen en daarna werd het steeds erger. Ik was toen bijna 10 weken toen ik de bandjes ging gebruiken en het was meteen over! :D Dus ja, bij mij werken ze echt goed! Hoop ze deze keer niet nodig te hebben eigenlijk... maarja we zullen het zien en anders doe ik ze meteen weer om haha

13. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Als sea bands die bandjes zijn die je om je polsen draagt met een puntje daar waar je aderen zitten dan hielp dat bij mij jammergenoeg niet..

Wat wel hielp ('s middags beter dan 's ochtends, maar dat was alsnog heel fijn!!) was gember. Je kan kleine plakjes afsnijden en die in kokend water leggen om thee van te trekken. Maar pukka thee heeft ook een hele sterke gember thee die ik erg goed vond werken. Andere merken hebben ook gember thee maar dat was allemaal te slap en hielp voor mij niet echt.
    Vond het niet perse lekker maar ik kwam er wel de dag op door!

14. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik had HG en hield niks binnen (2x uitgedroogd in ziekenhuis opgenomen en aan de astronautenvoeding), maar heb toch een poging gedaan met die seabands...
    Hielpen bij mij geen reet. :(
    Ik heb ze nu aan mn nichtje gegeven die wagenziek wordt in de auto, en daar helpen ze wel...

15. Mimpi

Mimpi Lid

10 jul 2012
    24
    0
    0
    Egmond
    Door de wisselende berichten ben ik ze toch gaan halen. Baat het niet schaadt het niet.
    Ik draag er nu eentje sinds een dag. De misselijkheid is nog wel licht aanwezig, maar nu is het te doen. Ik kan ook weer een beetje normaal eten.
    Ik heb alleen last van obstipatie, van het ene naar te andere uiterste :).
    Bedankt voor alle adviezen allemaal!

Deel Deze Pagina