Even een vraagje... ons zoontje heeft al onwijs lang erg dikke ontlasting, en moet hem echt helpen soms om het eruit te krijgen door zn beentjes omhoog te houden. Anders drukt hij het er soms gewoon niet uit. Van de ha hebben we een tijdje geleden lactulose voorgeschreven gekregen, maar dit hielp toen niet. Dus ben daar weer mee gestopt. Inmiddels is ons ventje meer dan 4,5 maand oud. Is Roosvicee Laxo een optie? Zo ja, hoeveel zou ik dan mogen geven, weet iemand dat?
Doe je ook al extr water bij de flessen 15/20 cc? En drupje olijfolie door de fles wil ook wel eens helpen Ik zou je kindje niet met 4,5 maand al sap gaan geven
Ik zou je kindje geen roosvicee laxo geven. Grote kans dat de kleine daardoor nog meer last van de darmpjes krijgt. Welke voeding geven jullie? Borstvoeding, Flesvoeding. Als je Flesvoeding geeft welke? En ben je al begonnen met bij voeding? zo ja wat geef je?
Ik zou idd beginnen met wat extra water toevoegen aan de fles. Zorg ook dat je de voeding niet te stijf in het maatschepje schept: als je de voeding eruit gooit in de fles, moet het al uit elkaar vallen voor het in het water komt. Valt het als klonten in de vorm van je maatschepje in het water, dan is de verhouding voeding-water ws niet helemaal lekker en het kan zijn dat je kind daar verstopping van krijgt.
Extra water krijgt hij al in zn flesjes. Flesvoeding: Friso Comfort. Bijvoeding krijgt hij ook. En dan niet de verstoppende soorten. Rozemarijke, ik haal het schepje erg losjes door de losse voeding en het valt vantevoren uit elkaar.
OK, dan zou ik even met de arts overleggen wat beter is: de roosvicee of andere medicatie. Caitlyn krijgt hier forlax, dat helpt erg goed. Met lactulose heb ik voor mijzelf geen denderende ervaringen, Caitlyn krijgt forlax omdat dat minder winderigheid geeft dan lactulose.
Heb al al kindicol geprobeerd? Dat werkten bij onze dochter erg goed. Bij mijn zoontje werkten kindicol niet, daarna iov met de KA lactulose geprobeerd (nou hij krijste het uit van de krampjes), daarna roosvice laxo (krijsten nog veel harder) en daarna forlax gekregen. Werkten super goed!!
hier werkt kindicol ook erg goed. als ik het een keer vergeet is het gelijk weer drama. En bij verstopping forlax. Ik gaf nog geen laxo op die leeftijd.
Mijn dochtertje kreeg ook lactulose, hielp voor geen meter. Ze krijgt nu sinds een paar maanden Forlax en we hebben bijna geen problemen meer..