Hoeveel kans op miskraam na goede eerste echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1979kik, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    hoi iedereen,
    Een week geleden had ik mijn eerste echo, ik was toen juist 7 weken.
    Alles was goed, vruchtje was groot genoeg het hartje klopte goed.
    Gynaecoloog zei dat dat de kans op een miskraam verlaagde maar dat uiteraard het grootste risico pas geweken is na 12 weken.
    Ik heb in september al een vroege miskraam gehad ben dus snel ongerust.
    Bovendien moet ik nog tot 10 februari wachten tot mijn tweede echo pff. Weet iemand hoeveel kans je nog hebt op een miskraam na een goede echo rond 7 weken?

groetjes,

2. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Hi,
    Ik heb op dezelfde dag een echo gehad als jij en ben ongeveer net zo ver. Ik heb tijdens de afspraak gevraagd wat de kans op een miskraam is na een goede echo en een kloppend hartje. De gynaecoloog wist me te vertellen dat er 97 - 98% kans is na het zien van hartactiviteit dat de zwangerschap verder goed verloopt, dus geen miskraam.

Ik vond dat een grote opluchting. Heb nl PCOS en had gelezen dat ik daarbij verhoogde kans op miskraam heb.

Waarschijnlijk zegt elke gyneacoloog/verloskundige weer wat anders, maar vind het wel een overtuigend hoog percentage en hopelijk stelt het jou ook een beetje gerust!

Grtjs!

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Je kan je helemaal gek maken met percentages. Dat je uberhaupt zwanger bent geworden is - gelet op alle variabelen - al een wonder!
    Hou je vast aan wat de deskundige zegt: ze kunnen geen garanties geven, maar in de meeste gevallen gaat een zwangerschap gewoon door en kan jij over 8 maanden je kindje in je armen houden.

Veel succes komende weken en probeer een beetje afleiding te zoeken!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik herken je onzekerheid. Had het bij de 1e en nu weer.
    Heb vorige week een goede echo gehad en probeer nu los te laten dat het nog mis zou kunnen gaan. Lastig. De eerste weken zijn gewoon k*t. Beroerd voelen en onzekerheid. 'Even' doorbikkelen nog;)

Deel Deze Pagina