Wanneer ging bij jullie het huilen in de avond over?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NafNaf, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Dat is dus de vraag...wanneer ging bij jullie het huilen in de avond over? Onze oudste was helemaal hysterisch 's avonds, tot we doorkregen dat ze dat gewoon even nodig had en dan na 20 minuutjes in slaap viel en de hele nacht doortukte.
    Bij de middelste dachten we dus dat we wisten hoe het werkte, maar die bleef helaas tot haar derde verjaardag 's avonds onrustig: huilen, rekken, mopperen, ruzie zoeken, enz.
    En nummer drie is 's avonds ook niet te genieten. Hij komt niet in slaap en áls hij na veel gewiebel en een klein troostflesje slaapt, wordt hij vaak na 20 minuten weer wakker en dat gaat zo urenlang door totdat hij opeens de nacht in gaat. Gezien de geschiedenis met de middelste maak ik me wel een beetje zorgen. ;) Dus stel me even gerust: hoe oud waren jullie kindjes toen ze het huiluurtje 's avonds lieten vallen? En zijn er nog tips? We hebben al een vast bedritueel en in bad gaan is geen optie, want dan is hij helemáál overprikkeld.

Moet ik wel zeggen dat ons ukkie overdag heel slecht slaapt (hazenslaapjes van drie kwartier) en dus 's avonds ook echt wel helemaal op is.

2. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft het 3 maanden:( Geduurd weet het niet meer precies maar ineens was het over. Hier merk ik trouwens nog steeds dat als ze overdag slecht /weinig slaapt ze snachts ook onrustiger slaapt. Ik heb geen tips sorry ik heb me gewoon voorgehouden dat het over zo gaan:) al werd ik soms helemaal wanhopig van. Maar ze slaapt nu het klokje rond. Succes hopelijk word het snel beter.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier met 5 maanden! Daarvoor liepen we de hele avond met ons zoontje op onze arm en nog huilde hij dan heel veel. Pas na de laatste fles van 22/23 ging hij slapen. Nu is het al wat weken goed en slaapt hij zelf van 19-23. Maar goed ik weet niet hoe het over een poosje weer is!

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    precies dit! al hebben we hier na de drie maanden ook wel fases gehad met hysterisch huilen (tandjes, verlatingsangst, zomaar(?))

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier waren de huiluurtjes voornamelijk 's morgens, vreemd genoeg.
    Maar vanaf 10 weken huilde ze opeens nauwelijks meer.

6. adi

adi Niet meer actief

Hoe oud is je jongste?
    Want bij de meeste baby's betekenen die huiluurtjes dat ze gewoon de hele avond bij mama willen liggen en willen clusteren (kan ook met de fles).

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Precies zoals bij ons!
    Heb er nu ook wel eens avonden bij ivm tandjes enz maar niet meer dat uren huilen.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Tot 12/13 weken, vanaf dat moment ging ze rond 18.00 de nacht in. Heerlijk! Wel nog een nachtvoeding, maar de avonden voor onszelf en dat is ook wat waard :).

Onze oudste was een drama slaper trouwens, gelukkig gaat het nu goed.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

3/4 maanden... Vanaf 7 uur savonds bleef 1 van ons met hem in ons bed zitten met het licht uit zodat hij geen nieuwe prikkels meer kreeg.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als ik het me goed herinner ging het bij de oudste zo rond een maand of 9 a 10 echt over.
    De jongste is nu 5 maand en daar wachten we nog steeds tot het over is. Net heb ik nog een half uur met haar op mn arm lopen wiegen in het donker ;);).

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Volgens mij ergens tussen 8 - 10 weken, ze wilde daarvoor niets savonds. Wij hebben er veel aangehad om te weten dat het weer over ging. Nu gaan de avonden bijna altijd zonder huilen.

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik kan me herinneren toen ik net begon met werken (met 3,5 mnd) dat ze 's avonds toen nog alleen bij mij op de buik wilde slapen op de bank. Dan installeerde ik me met de afstandsbediening, drinken, lekkers in de buurt, en de rest van de avond kon ik niet meer van de bank opstaan ;)
    Vanaf ongeveer 4,5-5 mnd sliep ze vanaf 19:00 meteen in haar eigen bedje.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ergens rond 16 weken, tot die tijd iedere avond clusteren tot een uur of 23.

14. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hm, hij is nu 4 maanden dus er ís nog een kans dat hij er eerder mee stopt dan zijn zus. Nu clusteren we idd iedere avond en ik geniet er ook echt wel van, maar mijn man moet iedere avond werken en soms vliegt het me aan dat ik dus eigenlijk nooit weg kan. Ik zit werkloos thuis, dus overdag spreek ik ook al weinig mensen. Beetje eenzaam, soms.

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Hier gingen ze beide tussen de 6 en 7 weken opeens de hele avond slapen.

Deel Deze Pagina