Ons mannetje van 12 maanden oud wordt morgen aan zijn neusamandelen geholpen en krijgt buisjes. Hebben jullie je kinderen op deze leeftijd voorbereid en hoe? Dat ons meisje met 9 maanden geopereerd moest worden hebben we dit niet gedaan en achteraf was het mischien beter geweest om het wel te doen. Graag ervaringen en tips. Met 2 en 4 jaar kan je ze toch al beter vertellen hoe of wat en met een boekje voorbereiden, maar met 12 maanden vind ik het toch wel lastig
Poeh ja wat wil je zeggen dan? Ze snappen je toch nog helemaal niet op die leeftijd...misschien maar beter ook? Vraag me af wat je anders had willen doen bij je dochter dan..?
Als jij het gevoel hebt dat je uitkeg wilt geven kan je dat doen, Ik zou in dit geval uitleggen dat een dokter even wil kijken, maar dat het beter gaat als hij slaapt. Dat jij of partner/vader/wie dan ook er bij is als hij gaat slapen en dat jij (of wie dan ook) er bij is als hij weer wakker wordt. Ik zou het vooral simpel en kort houden. Wij hebben het onze jongste niet verteld, was toen circa 15 maanden, maar dat was een spoed operatie. Hij is de maanden erna erg eenkennig en aanhankelijk geweest. Misschien zijn persoonlijkheid, of het feit dat hij in een maand tijd iets te veel artsen heeft gezien (na operatie meerdere controles gehad ivm een drain) Mijn advies is eerder te zorgen dat je om de operatie heen juist bij hem bent. En een paar dagen erna.
Niet. Is ook niet te doen op deze leeftijd. Daar snappen ze echt helemaal niks van. Zelfs met grote kinderen laat ik veel informatie weg en praat erzo min mogelijk over.
Mijn zoontjes waren ook 12 maanden toen ze buisjes kregen en aan de neusamandelen werden geholpen maar wij hebben niks uitgelegd. Heeft ook echt geen zin. En ze mochten hier lekker spelen tot ze naar de wachtkamer moesten daar mochten ze ook nog even spelen en werden ze een voor een naar binnen geroepen. Dus heel relaxt en 's middags alweer naar de kinderboerderij geweest en er helemaal geen last meer van gehad..
Ik zou gewoon vertellen/ met boekje uitleggen. Niet geschoten altijd mis? Hebben wij gedaan met eerste verjaardag vieren, dat werkte al prima.
Hier al 2x in het ziekenhuis geweest voor een kleine ingreep onder narcose. Niets uitgelegd maar wel op rustige toon met hem gepraat. Je mag met zo'n kleine tot in de OK mee dus toen was het nog: Oh kijk de deur gaat open... Hé allemaal mensen; zie je dat? En allemaal knopjes... Ja begrijpen doen ze het toch niet echt maar hoe relaxter jij bent; hoe relaxter de kleine de narcose in gaat en dat is wel ECHT heel belangrijk. Dus gewoon lekker kletsen