Quinn eet echt te veel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamabeer, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    was al naar het cb van de week geweest maar hun vonden het geen probleem omdat hij er zelf om vraagt en niet al te dik is maar ik vind zelf dat ie heel veel eet.

'morgens eet ie een bordje pap gemaakt van 200ml melk(nutrilon koemelk allrgie)
    dan eet ie in de middag z'n fruithap en tegen 6 uur z'n groente hapje en die potjes gaan ook echt helemaal op! en dan drinkt ie daarbij nog steeds 6 flessen waarvan soms nog een zevende fles in de nacht.

het cb ziet er geen probleem bij maar ik vind het echt TE veel.

Nog iemand met zo'n etertje? en wat eten jullie kindertjes?

Quinn weegt nu bijna 8.500 gram:$ en is 6 maanden

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hoeveel gaat er in die flesjes dan? Qua gewicht vind ik het wel meevallen, mijn dochtertje is nu al 8 kilo en is bijna 4 maanden.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, mijn dochter krijgt al vanaf dat ze een maand of 6 is, nog maar 3 flessen per dag. En die zijn 180/6. Ik weet niet hoe groot de flessen zijn die jij geeft. Mijn dochter was trouwens met 7,5 maand al 9.3 kg. Dus dat gewicht vind ik wel meevallen

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    210 ml krijgt ie in totaal in de fles

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hij krijgt dus pap en 6x een fles van 210ml en dat is flesvoeding? Ja, dan krijgt hij dus wel veel te veel. Niet direct gevaarlijk voor zijn gewicht, maar wel voor zijn nieren! Van flesvoeding mag je per 24 uur maar max. 1 liter geven of dus 30 schepjes. Als je daar een keertje overheen gaat is het geen ramp, maar als hij dit elke dag krijgt kan het gevaarlijk zijn hoor, dat kunnen zijn niertjes mogelijk niet verwerken. Ik zou direct gaan minderen.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben je al overgegaan op opvolgmelk? Het kan zijn dat dat wat beter vult.

En wat voor een potjes geef je? Die 4 plus of 6 plus? Ik zou in ieder geval dat laatste gaan geven, zodat ie wellicht minder behoefte zal hebben naar melk. En probeer ook alvast wat broodkorstjes te geven zodat je straks ook over kan gaan op brood.

Hier ook een hongerlapje, maar toch is de behoefte naar melk langzaamaan minder geworden toen hij steeds meer vaste voeding kreeg.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Roan was met 4 maanden al 8145 gram en 67 cm dus zn gewicht valt wel mee....
    Maar vind wel dat hij veel flessen krijgt!
    Roan krijgt al vanaf 4 maanden 4 flessen en dan nu ook 1 potje fruithap en half tot een heel potje groentehap.
    Ik ben ook sinds vandaag opvolgmelk gaan mengen met de 1 en geef nu minder in de flessen 180/6.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja ik vond het ook veels te veel maar het cb zag het probleem niet als hij erom vroeg.
    de andere 2 hebben nooit zoveel gegeten die gingen altijd vanzelf een flesje minderen. Hij eet de potje fruit en groenten van 6 maanden(zonnatura). En nog de pap dan. Gelukkig vandaag heeft ie maar 5 flessen gehad.

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Maar moet ik hem dan gewoon laten huilen? Hij kan echt hartverscheurend huilen:( en dan eet ie z'n hele hand of mouw van de pyama op en blijft om zich heen zoeken

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou eens met je HA bellen, kijken wat hij/zij zegt.
    Second opinion zeg maar.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou eerder nog een keer terug gaan naar het CB en een andere arts om raad vragen. Huisartsen weten doorgaans zeer weinig van baby's en hun voeding af.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En bijv. Liga door zijn fruithap doen zodat het meer verzadigd? Of nutriton door zijn fles? Ik zou anders ipv een fles een broodje gaan proberen (meen oerbrood dat ze mogen) en een half flesje? Ik noem ook maar wat op hoor. En vers eten, heb zelf het idee dat ze daar voller van raken, maar dat is mijn mening.

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja dat zou ik indd eens kunnen doen. eigenlijk is dit al vanaf zijn geboorte een probleem hij kreeg altijd meer dan andere kindjes. ook in het ZH verhoogd ze bijna dagelijks zijn voeding

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nutriton heeft ie ookal erdoor heen ookal vanaf z'n tweede week toen ie op de wereld was. Ik was al aan het denken om zelf brood te gaan bakken dat is meestal meer vullend dan gewoon brood. Volgens mij he je toen mijn andere topic ook gevolgd toch? dat van 24 uur per dag huilen?

15. Skye

Skye Niet meer actief

Maar hij krijgt nog geen brood toch? Dan is het misschien een optie om daar mee te gaan beginnen.

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja dat wilde ik vandaag gaan doen maar hij spuugt het gewoon uit..hij moet er nog ff aan wennen

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Huisartsen weten over het algemeen heel weinig, haha. ;)
    Toevallig weet de mijne wel iets over baby's en voeding, maar ze is dan ook wel zelf een jonge moeder. :)
    Ik hoor van andere ouders dat ze wel goede adviezen krijgen van hun HA, deze wijken dan ook wel eens af van het CB, dus je kan het wel proberen.. je weet het niet, misschien heeft je HA wel het verlossende antwoord.
    Ik zou ook zeker een andere arts vragen bij het CB, volgens mij spreken ze elkaar regelmatig tegen.. erg handig.. als je in een team werkt. ;)

Liefs Huismus

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja ik moet wel zeggen dat toen Quinn heel veel huilde onze huisarts de beste oplossingen had hij raade andere voeding aan terwijl het ziekenhuis daar toen nog niet eens mee begonnen was. En zo ging het ook met z'n liesbreukje(waavan hij zoveel huilde) het ziekenhuis zei dat ie daar geen pijn aan kon hebben en de huisarts zei meteen opereren en na de operatie huilde Quinn helemaal niet meer. Ik vind mijn huisarts sindsdien een super vent. Ik moet maandag zowiezo bij de dokter zijn kan ik meteen hem vragen

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nee, tuurlijk moet je hem niet laten huilen joh, maar wel uitkijken met wat je hem geeft, het is gewoon echt niet goed voor hem. Welke voeding geef je? Je zou ook voeding voor hongerige baby's kunnen geven. En idd starten met (glutenvrij?) brood. Hoeveel fruit krijgt hij, geef hem anders gewoon eens een hele banaan. Als hij 's ochtends pap krijgt en daarna rond een uur of 10 een hele banaan, dan is het bijna onmogelijk dat hij daarna nog honger heeft, misschien huilt hij dan wel om iets anders.

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hij heeft van de nutrilon de pepti(koemelkallergie) hij eet een potje fruit meestal van 4 maanden. Hij heeft ook echt honger. Toen ie in het ziekenhuis lag hebben ze ook van alles geprobeerd om hem verzadig te krijgen

Deel Deze Pagina