Vandaag ben ik met Tessa bij de dermatoloog geweest. Volgens hem is het een flinke aardbei die ze heeft'.Maar...wel al mooi in regressie.Uit ervaring zal deze rond de 10/11 jaar niet meer te zien zijn.Elke aardbei krimpt ongeveer 10% per levensjaar.Dus het 1ste levensjaar groeit deze en in het tweede krimpt hij 10% enz... Als we er toch iets aan willen doen,zullen ze beginnen met laseren,en daarna eventueel toch operatief verwijderen. Wij laten het zoals het is,de aardbei hoort bij Tessa.Geen polonaise meer aan haar lichaam,dat heeft ze ondertussen wel genoeg gehad.Ze heeft er ook totaal geen last van nu.Als de aardbei met 11 jaar niet weg is,en ze moet eventueel aan een bh'tje,dan kunnen we alsnog een ingreep laten plaatsvinden.Ohja,heb ook gevraagd of het vaker bij prematuren voorkomt dan bij kindjes die met een normale zwangerschapsduur zijn geboren(was ons namelijk verteld door een ka in het ziekenhuis).Dat kon de dermatoloog het niet mee eens zijn.Volgens hem was het gewoon "vette pech". Hahha en hij zei iets over de Teva sandalen van Tessa.Ze heeft er kikkers op staan.Zijn dochtertje heeft dezelfde alleen met aardbeien.Toen vroeg hij aan Tessa of ze die niet mooier vond,nee zei Tessa,ik heb al een aardbei dus wil die niet op mijn sandalen hahah.(moest het even vertellen,dan weet je hoe Tessa er mee omgaat) Hopelijk hebben andere moeders wat aan deze informatie.
Ik heb zelf een aarbeienvlek op mijn rug. Hij is niet rood meer, maar huidkleurig , maar het is wel een wat bobbelige huid. En.. het zit me niet op mijn rug. hahaha Kan hem toch niet zien, dus waar zou ik me druk om maken. Weet echter niet of ik er zo over gedacht zou hebben als het in mijn gezicht zou hebben gezeten.
Een neefje van drie (zoontje van mijn zus) zei laatste dat mijn dochtertje een borstje op haar rug heeft. Ook schattig. Heb het lekker zo gelaten. Kinderpraat.