Vaker echo's krijgen bij gynaecoloog?

Discussion in 'Zwangerschap' started by loncocacola, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Ik ben momenteel onder controle bij een verloskundige, maar wegens een medische indicatie moet ik waarschijnlijk een verwijzing krijgen voor controle bij een gynaecoloog.

Zit er eigenlijk veel verschil bij controle tussen een verloskundige of een gynaecoloog? En krijg je bij een gynaecoloog ook meer echo's of toch niet?

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk het wel, alleen al omdat mijn verloskundige helemaal geen echoapparaat heeft. Ik denk dat het ook afhangt van je medische indicatie.

3. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    ja dat je naar een gyn moet is meestal geen goed teken, maar ik heb wel meer echo's gehad,dus dat is dan nog een klein pluspuntje.

4. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo
    ik heb tot de 10 weken bij de gyn gezeten en dat maakt niks uit!
    hij houd je gewoon extra in de gaten dus das altijd beter!
    en ik kreeg elke keer dat ik er kwam een echo
    dus das wel beter!

ik had medicatie vandaar dat ik erheen moest!

grt

5. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn schoonzus heeft ook bij de gyn gelopen maar die kreeg ook elke keer een echo!

6. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

Apr 22, 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja je krijgt bij de gyn meer echo's, maar dat komt omdat je wat vaker op controle moet komen dan bij de verloskundige. Bij mijn eerste zwangerschap liep ik bij een verloskundige en heb ik maar 1 echo gehad. Bij de tweede zwangerschap liep ik bij de gynaecoloog en heb ik een stuk of 6 echo's gehad, later in mijn zwangerschap ben ik naar de verloskundige gegaan en kreeg ik niks meer.

Liefs van Sabrina

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    @Susan 99: Hier in België heb je alleen maar gyn. Wij hebben hier het voordeel dat we bij iedere controle een echo krijgen mede omdat een gyn ook een echoapparaat heeft. Dus het hoeft niet altijd slecht te zijn ;)

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ik ben ivm medische indicatie onder controle bij een gyn en tot nog toe heb ik iedere keer een echo gehad.

9. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik loop bij verloskundige en kreeg bij 9 weken bij 12 weken en bij 16 weken ook een echo
    nu krijg ik 20 weken echo
    en daarna zal het wel minder zijn.
    maar bij 26 weken laat ik 3d echo maken.

mijn schoonzusje had bij gynecoloog elke keer een echo.
    tja das wel leuk hoor!

10. Jompie

Jompie Niet meer actief

Ik loopt ook ivm medische indicatie(cystenieren en hoge bloeddruk) bij de gyn. En je krijgt idd vaker een echo wrs zal je ook vaker op controle moeten.

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik loop ook bij de gyn en krijg elke controle een echo en laat dit ook op cd zetten:)

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik loop ook bij de gyn en krijg elke keer een echo.

13. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Dat is dan toch weer een voordeel om onder controle te zijn bij een gynaecoloog, omdat je dus vaker echo's krijgt. Ik heb pas 1 echo gehad en dat was met 9 weken en nu moet ik wachten tot de 20 weken echo. Maar als ik toch bij een gynaecoloog onder controle moet, misschien krijg ik dan eerder een echo en kan ik mijn kindje weer zien. Dat zou wel fijn zijn.

Maandag hoor ik het van de verloskundige hoe en wat en wanneer ik dan doorverwezen wordt.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Share This Page