Wanneer ging de vermoeidheid over?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San195, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Heel erg blij met de zwangerschap van baby 2. Inmiddels bijna 14 weken zwanger en wat vliegt de tijd! Haast geen vervelende kwaaltjes!

Maaar ... vanaf dag 1 echt ontzettend moe en gewoon uitgeput. Ik vind het echt heel zwaar met een kleine man van bijna 2 er bij. Ergens had ik gehoopt dat ik direct meer energie zou krijgen na de magische 12 weken. De Vk zei ook: ‘Na die 12 weken gaat dat wel weer over’..
    Ik merk dat ik er heel erg chagrijnig en down van word om nog steeds zo ontzettend moe te zijn...
    Na 12:00 uur ‘S middags ben ik eigenlijk niks meer waard ondanks dat ik het middag slaapje met mijn zoon mee doe en savonds tussen 8 en 9 mijn bed in ga ...

Ik wil gewoon weer dingen kunnen ondernemen en lekker mee kunnen spelen met mijn zoontje ...

Iemand die zich er misschien in herkent? Wanneer ging de vermoeidheid bij jullie over? Ik was bij mijn zoontje ook wel moe maar toen kon ik elk moment van de dag rusten wanneer ik wou. :rolleyes:

2. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb HG, dus ik weet niet of het vergelijkbaar is. Ik ben bijna 18 weken zwanger en op dit moment is de vermoeidheid echt nog erger dan voorheen.
    Ik heb een drukke 3 jarige rondrennen. Ik hou haar ook niet bij en helaas heeft ze ook besloten haar middagslaapje niet meer te doen. Dat was voor mij nog een soort van rustmoment. Ook slaap ik 's nachts heel slecht door het vele plassen. Dus ik heb helaas nog niet een positieve noot voor je..
    Hopelijk trekt het snel bij!

3. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Herkenbaar! Bij mij werd het pas beter nadat ik Vit D3 en B12 ging slikken. Uit de bloeduitslagen bleek ik daar flinke tekorten op te hebben.
    Misschien hing het ook wel samen met de termijn hoor (rond 20 weken ging het beter), dat is toch lastig te zeggen.

4. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik heb het helaas ook, ben nog steeds zo moe! Verder gaat het echt prima, maar die vermoeidheid is echt irritant. Het stomme is, ik weet dus echt niet meer wanneer dat bij mijn vorige zwangerschappen overging.

5. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ging bij mij ongeveer 10 maanden na bevalling over :roflmao::roflmao::roflmao:!

Geen idee waarom maar zowel nu als bij Mn eerste word het maar niet minder zoals ze beloven:cry:

6. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Dit werd bij mij pas beter rond een week of 22. En nu slaat de vermoeidheid weer toe:roflmao:. Succes!

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mij werd het beter bij 15 weken, maar echt veel energie had ik nog steeds niet.

8. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik had het ook en werd langzaam aan beter, toen rond de 24 weken weer een dip en bleek ik een flink ijzertekort te hebben. Als het aanblijft houden, even hb, ijzer en vitamines laten prikken.
    Kun je wel goed eten en drinken?

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Vanaf 16 weken kreeg ik meer energie, ging nog wel elke middag even op de bank liggen, maar viel niet meer steeds in slaap.
    En na de 30 weken weer terug bij af, zeer weinig energie en lig regelmatig even te slapen op de bank. Tot grote ergernis van mijn peuter, die zelf helaas geen middagslaapje meer doet ;)

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij met het na ca 20 weken beter

11. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds moe. Dus aan mij heb je niets

12. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Oei als ik dat zo lees moet ik misschien nog wat meer geduld hebben. :|:rolleyes:

13. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier 17w3d zwanger nu van onze vijfde. En ben dit keer ook ontzettend moe. Ijzer is in orde dus tis dus wel echt hormonaal zegt de vk. Ik ga elk dutje ook liggen met de jongste van bijna 2 en ook weer met haar om 8u naar boven en rond 9u savonds ga ik weer liggen. Word er ook echt gek van. Bij mij heeft t ook veel invloed op mn dagelijkse dingen doen. Raak overal uitgeput van. Na een wasje ophangen moet ik gewoon weer even bijkomen. Dus ik herken t zeker en had ook gehoopt dat t nu beter zou zijn. Sterkte ermee. Tis echt vervelend.

14. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Helaas is bij mij deze keer de vermoeidheid nooit weg geweest.. Hopelijk bij jou wel!

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hm, dat klinkt allemaal niet heel erg bemoedigend. Ik ben ook de hele dag helemaal kapot. En ik wacht met smart op de 12 weken dat het weg gaat. Maar zoals ik het hier lees, is de kans groot dat het gewoon door blijft gaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus bedankt voor het waarschuwen;)

Ik herken die enorme moeheid ook niet van m'n vorige zwangerschap. Had het wel een beetje, maar niet zo erg als nu.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Zit in week 13 (+- want liet zich niet meten voor termijn), nog geen verbetering hoor!

Overigens ben ik een magnesium verbrander, kom dr geregeld te kort aan. Dus toen ik echt met mn tong op mn sloffen hing 1 tablet magnesium naast die zwanger zijn tabletten genomen en t ergste qua vermoeidheid viel een paar uur later ineens weg.

Dochter wil ook nog geregeld wel eens spoken in de nacht, dus dat werkt ook niet mee. Goddank nog wel middagslaapjes!

17. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 16+3 weken en ik moet zeggen, het gaat iets beter dan voor de 12 weken maar het houdt nog niet bepaald over.

Ik werk 36 uur en heb een baan waarbij ik veel kilometers maak, en daarnaast nog een peuter van bijna 5 hier rond stuiteren dus ik denk dat het ook wel gewoon druk is. Ik heb nu vakantie en wilde vanalles doen maar ik lig eigenlijk voornamelijk op de bank als ik niet met mn zoontje op pad ben.

Ik hoop eigenlijk dat het nog wel iets beter wordt qua energielevel.

18. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Nog niet overgegaan

19. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Het lijkt sinds 2 dagen wat beter te gaan! Hopelijk blijft dit nu even zo!

Deel Deze Pagina