Ik weet nog dat ik doods en doodsbang was. Haha Ik zag het al helemaal voor me dat mijn knip helemaal uit zou scheuren. Maar het viel zo mee!! Ik heb me er waarschijnlijk te druk om gemaakt, want het was zo gedaan Ennn.. Gefeliciteerd met jullie zoon
Ik heb na 3 dagen weer gepoept. Daar heb ik wel een dag over gedaan overigens. Ik had nog Lactulose dus die heb ik flink gebruikt. Samen met ontbijtkoek om de eerste sessie een beetje 'zacht' te laten verlopen Ik heb dus bijna een dag aandrang gehad en ben pas naar de wc gegaan toen ik het echt niet meer kon houden. Daardoor hoefde ik niet te persen en was het zo gepiept met heel weinig pijn. Viel me alles mee achteraf. Beetje plastisch verhaal... maar ach we zijn onder ons toch Sterkte er mee.... ps wel goed spoelen met water als je naar de wc bent geweest he...
Neem een microlax. Was ook echt zo bang maar kreeg wel buikpijn en ik durfde gewoon niet. Was trouwens een week na de bevalling dus niet zo gek dat ik buikpijn kreeg. Microlax werkt echt perfect.
Nou, ik ben super trots op mezelf! Voelde me een kleine meid die voor het eerst haar behoefte op t potje had gedaan, maar het is gelukt! Ik vond het heel eng, maar het viel echt reuze mee....
Ik na 4 dagen weer. En ik heb tijdens de inleiding die 3dagen duurde alleen maar gepoept. Tijdens de bevalling zelf niet was helemaal leeg hahaha maar oh wa. Was ik bang om weer te gaan. Heb 2 dagen roos vicee laxo gedronken en toen de kraam hulp naar huis was de kleine sliep met papa een 45 minuten op de wc gezeten moeilijk maar ik was verkort hahaha
moest dezelfde dag nog weer. had wel een aantal hechtingen van het inknippen en was super bang! maar vond het helemaal niet pijnlijk in tegenstelling tot het plassen. en ik moet vaak!
Ik kon en durfde op de derde dag weer. Het heeft LANG geduurd, ik heb heb er zeker 20 minuten gezeten... toen het klaar was en ik niet eens heel veel pijn had gehad was ik zo enorm opgelucht en blij... ik heb echt vol trots verteld aan de kraamhulp het was gelukt (dat wilde ze graag weten)... best genant eigenlijk, net een klein kind
Ik vond het dood- en doodeng! Had een totaalruptuur en enorme aambeien. Ik ben denk ik op de derde dag gegaan. Op advies van de verpleging (wij lagen nog in het ziekenhuis), rustig de tijd genomen, gewoon gaan zitten en mijn darmen het werk laten doen. Eerst een hele harde keutel, die deed pijn. En toen de rest. Wat een opluchting! Enige jammere, ik zat net op de toilet, toen kwam een verpleegster mij halen, want mijn zoon moest gevoed. Dan zit je niet meer rustig... Gelukkig was mijn man er ook, dus die heeft een flesje gegeven.
Ik vond het ook doodeng, had ook een vreselijke knip en was hardstikke ziek omdat het allemaal was gaan ontsteken. 4 dagen na de bevalling dacht ik, misschien het is wel goed als ik even een stukje loop, lift kapot dus ik ben van 3 hoog naar beneden 'gelopen' en toen ik beneden was moest ik ineens spontaan heeeeeel nodig naar de wc. Hoef waarschijnlijk niet in geuren en kleuren te vertellen dat ik het dus niet haalde terug naar boven Durven of niet, ik had ineens geen keus meer
Ik vond het dit keer weer doodeng, eerste keer heeft microlax me de 5e dag geholpen(is een miniclisma verkrijgbaar bij de drogist.) Toen ik dit dit keer opperde bij de kraamhulp zei ze dat ik daar niet aan moest beginnen, het komt vanzelf en als het komt er de tijd voor nemen op de wc, desnoods een half uur met een tijdschrift. Ik vond het maar stom dat ze mijn microlaxidee niet kon waarderen dus had het toch in huis laten halen op de 4e dag voor het geval dat. Maar ze bleek gelijk te hebben, de 5e dag kwam het eigenlijk als vanzelf toen ik er even de tijd voor nam. Het viel me 100 procent mee.
Na m'n eerste bevalling heeft het zeker 4 (misschien wel 5) dagen geduurd voor ik weer kon. Geen knip, minischeurtje, dus dat was het probleem niet. Die enorme tros aambeien wel... De eerste keer dat ik echt durfde (en kon) doordrukken was geen pretje, maar toen het eenmaal gelukt was ging het iedere volgende keer steeds makkelijker. Drink veel, neem de tijd en het komt echt wel in orde.