tampons gebruiken?Need some help!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Superstring, Dec 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superstring

Superstring Actief lid

Feb 3, 2011
    172
    0
    0
    Hoi meiden',
    twee maanden geleden bevallen van een prachtige zoon. en helaas nu alweer ongesteld. had een totaalruptuur maar het is goed genezen. durf alleen nog geen tampons in te doen ivm infectiegevaar ofzo? misschien is het alleen maar een 'tussen mn oren gevoel' maar heeft iemand al ervaring of wanneer gingen de meesten van jullie weer tampons gebruiken?

thnx alvast

2. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Na ongeveer 2 maanden ben ik weer tampons gaan gebruiken maar ja heb dan ook een keizersnee gehad...

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik heb weleens gelezen dat je de 1e keer ongesteld geen tampons zou mogen gebruiken, maar mijn vk hebben daar na beide bevallingen niets over gezegd. Heb beide keren tampons gebruikt (de ene keer na zo'n 3mnd, de andere keer na 7mnd); vond het wel onwennig en niet zo fijn die 1e keer.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb na beide bevallingen de eerste menstruatie weer tampons gebruikt, was5 weken en 6 weken na de bevalling. Ik had geen scheurtjes of geknipt ofzo, maar toch was het wel gevoelig. Ik wisselde dan ook af met maandverband terwijl ik dat haat :)

Na de eerste menstruatie was dat gevoel over. Hou er wel rekening mee dat alles misschien nig wat wijder is, en dat mini tampons misschien nog niet blijven zitten. Dat komt vanzelf weer goed.

5. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier de eerste maanden maandverband gebruikt, gewoonweg omdat tampons niet bleven zitten.:S Heb idd ook wel eens gehoord dat je bij de eerste menstruatie na de bevalling maandverband moet gebruiken, maar vraag me niet waarom.

Share This Page