Wat mee te nemen kind 2,5jaar naar USA!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pomm, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    #1 Pomm, 16 okt 2013
    Laatst bewerkt: 16 okt 2013
    Volgend jaar gaan we 3 weken trekken met een camper door de westkust van Amerika. Als we vertrekken is hij 2,5 jaar. De reis is definitief en we zijn nu met de voorbereidingen bezig. Nemen we wel een buggy mee of niet, schaffen we een draag (rug)zak aan of niet.. etc etc..
    Hebben jullie ervaring met reizen naar ''verweg'', wat zijn absolute do's en dont's?! Elke tip is welkom!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    In het hoekje over vakantie hier op zp zitten meer mama's die ver reizen met kleine kinderen! Wellicht dat je daar ook info kan vinden.

Maar stoer hoor! Mooie reis voor de boeg..

3. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaaf zeg! Leuk om voor te bereiden. Wij willen over een jaar misshien met een campertje naar Canada gaan. We zijn afgelopen april naar USA gegaan, met een baby van 5 maanden.

Ik zou zeker een draagzak of draagrugzak meenemen! Heerlijk wandelen.

Als je naar de westcoast gaat heb je prachtige NP waar een peutertje ook heerlijk in de natuur kan spelen. Dus iets van schepje en emmertje! Wij zagen ze zitten in Arches National Park, prachtig natuurlijke rode zandbak :D de kinderen vonden het fantastisch.

Ik zou de grote steden beetje overslaan of snel doorheen gaan. Heb je als klein kind niets aan. Aleen San Francisco is wel relaxe stad.

Een buggy is gemakkelijk mee te nemen. Ook fijn voor op het vliegveld Hoewel wij de draagzak op het vliegveld fijn vonden, lekker dicht bij je.

Voor tijdens de vlucht een speciaal rugzakje maken met leuke verrassingen! Zodat hij wat te doen heeft.

Gaaf hoor :D krijg nu weer zin. Succes met voorbereiden.

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Dankje voor de reacties! Het is zeker leuk om voor te bereiden, we hebben er super veel zin in!

Wendy339. Dat topic ken ik niet, ga het meteen opzoeken!

7nov12. Wat voor draagzak hebben jullie? Zo'n speciale voor op de rug? Wij beginnen en eindigen in San Fransico btw..

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Tof!

Wij gaan begin november naar de USA voor 3 weken met ons 7,5 maanden oude zoontje. Gaan 5 dagen rondrijden en de rest bij familie.

Ik neem in ieder geval de buggy en onze draagzak mee :).
    Ben ook nog een beetje aan het rondneuzen wat ik echt niet moet vergeten:).

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat leuk zeg! In november zijn we vrij en laten we een paspoort maken, gelukkig had ik voor hem nog geen ID bewijs. Wel inmiddels een ID bandje binnen, just in case... Help-ID4Kids duurzaam gepersonaliseerde SOS armband voor kinderen

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een ergobaby, kun je heel lang gebruiken. En zit heel goed. Het is alleen een zak voor je kind, er zit geen rugzak gedeelte bij. Die zagen we ook veel. Maar dat is wel pittig. MIjn man droeg ons zoontje en ik droeg een dagrugzakje.

Vlak onder SF ligt Monterey. Heerlijk relax dorpje. Is ook een prachtig mega aquarium, super leuk voor kinderen!

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Het gaat mij ook alleen om de zak voor m'n zoon, welke hadden jullie precies? Zie via google verschillende!

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de ergo baby performance. Die is net ff iets luchtiger, echt bedoeld om lekker mee te kunnen wandelen.

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn in maart voor 7 weken vertrokken naar Amerika en ons zoontje was toen 13 maanden.

Wij hadden onze gewone kinderwagen mee, gestopt in een Bugaboo reistas. We hebben behoorlijk wat vluchten gedaan (ook naar Hawaii geweest) en er is niks mee gebeurd. Deze lever je in bij de speciale bagage en is dus gratis.

Ook hadden we onze eigen autostoel mee, een Romer Plus. Deze ging ook mee in het vliegtuig en we hadden daar een schitterende trolley voor. zie:
    gogo Kidz Travelmate

Deze trolley weegt bijna niks, erg plat op te klappen en je klikt er zo je eigen autostoel aan en rijdt zonder gewicht zo de luchthaven over. Dan heb je zelf ook nog de ruimte over dat je een koffer voortbeweegt. Bijkomend voordeel is dat je lekker snel kunt lopen, de kleine niet wegloopt en een fijne stoel hebt in het vliegtuig en in de camper.

Verder hadden we bijna geen speelgoed bij ons, ons mannetje vermaakt zich beter met echte dingen. Jouw kindje heeft dan wel de leeftijd voor ander speelgoed, maar dat kun je daar ook kopen.

Het voordeel van een fijne kinderwagen is voor beiden, de ouders en het kind. Een fijne kinderwagen zit veel lekkerder dan een buggy. Maar het rijdt ook lekkerder en stabieler.

Verder hadden wij de stokke rugdrager, geen draagdoek/zak. Ons mannetje is erg licht 9,8 kg bij 19 maanden en dat ging goed. Hij vond het heerlijk.

De parken zijn ook leuk voor kinderen, zeker ook voor een kindje van 2,5 jaar. Vaak hebben ze een juniorprogramma.

Mocht je in de buurt komen, Bryce Canyon is veel mooier dan de Grand Canyon. Grand Canyon is behoorlijk saai en vreselijk toeristisch.

Qua eten is het goed te doen. Wel heb je een broodrooster nodig, het brood in de VS is echt niet lekker.

Onze planning was: een paar dagen in Chicago, dan van Chicago naar Los Angelos rijden (route 66 en state parks). Het vliegtuig in naar Hawaii 2 eilanden voor 10 dagen en daarna nog een week rond San Francisco. Het was een heerlijke tijd en daar hebben we echt van genoten. Na flink wat parken en bijna 3 weken in een camper waren we wel toe aan Las Vegas en hebben daar een hotelletje gepakt.

Geniet van het voorbereiden, dat is echt al de helft van de pret!

11. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Wow echt leuk! Ik heb geen ervaring maar vraag me wel af waarom je een kind van 2,5 in een draagzak zou vervoeren? Dat is toch super zwaar? Mijn zoontje is nu 2,5 en weegt ongeveer 14 kg, lijkt me echt geen pretje om daar lang mee rond te zeulen? Bovendien kan hij prima zelf lopen, ik denk dat ik al langer dan een half jaar geen buggy meer gebruik...maar dat is vast bij iedereen anders. Ik zou wel een iPad oid meenemen, werkt hier super als zoethouder! En er zijn best leuke educatieve apps voor die leeftijd. Succes en veel plezier alvast, ik ben jaloers!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou kiezen voor een rugdrager en verder heb je niets nodig. Je kunt daar alles krijgen.

Deel Deze Pagina