Wanneer ging jij naar de sauna?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben een fervent sauna ganger. Niets aan de hand. Moet ik wel toegeven dat ik meer van het kruidenbad en het caldarium ben. Kan volgens de Vk echt geen kwaad. Goed luisteren naar je lichaam ;)
    Dat anderen niet gaan, prima toch?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ Tetta, dat heeft toch geen drol te maken met sauna? Hoge bloeddruk e.d. wordt afgeraden maar dat lijkt me logisch. Schildklier heeft niks van doen met naar de sauna gaan.

3. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Schildklier heeft inderdaad niets te maken met saunabezoek, evenmin als een afgezet been, een kromme tepel of o.i.d. "Gezond"in saunaverband heeft naar mijn idee alles te maken met bloeddruk, hartklachten, etc.

Voor zover ik heb gehoord kun je in de loop van je zwangerschap gewoon naar de sauna, mits je rustig aan doet en een aantal dingen uit het programma schrapt. De magnetrons bijvoorbeeld ;) Ik heb vernomen dat je dat als fervent saunaganger vanaf 14 weken weer kunt oppakken. Ik zie overigens ook regelmatig zwangere vrouwen in de sauna rondlopen.

Zelf kan ik je niet adviseren. Ik ging voor mijn zwangerschap vaak naar de sauna, maar doe het nu even niet meer omdat ik last heb van duizelingen. Ik ben bang dat ik de sauna niet trek. Heel jammer, want oooohhhhhh.. heb er zo'n zin in! ( en dan ook het restaurant in met een glaasje witte wijn en lekkere snacks, helemaal rozig... mmhhhh.... enfin: na mijn bevalling)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Whahaa ik had nog niet aan dat glaasje wijn gedacht :p Jij maakt het allemaal nog lekkerder :D

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Oh ja, voor de open haard met een wijntje en bittergarnituur:D
    Nou goed, ik snuffel wel aan lief zijn glas ;)

6. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben beide zwangerschappen wel een paar keer naar de sauna geweest. Heerlijk, lekker relaxen... kan alleen maar fijn voor die uk zijn denk ik.
    Deze zwangerschap nog niet geweest, ga ik vrijdag doen. Ben benieuwd, want ben al lang niet meer geweest.
    Ik ga gewoon lekker rustig aan doen en goed naar mijn lichaam luisteren.

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik ben ook iedere zwangerschap wel geweest, wel altijd na die 14 weken en niet te lang erin om te hoge temperatuur te voorkomen. Maar ik vind het heerlijk ontspannen en het mag idd gewoon van vk en gyn.

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Hahahaha dames na een dag sauna had ik de eerste en enige nacht dat ik goed sliep ben met 30 weken geweest en heb er spijt van dat ik niet vaker ben geweest

9. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik pas met een week of 25 in alle zwangerschappen, en dan nog een keer vroeg in mijn verlof. Ik vond het prettig om pas weer te gaan als ik de kleine goed kon voelen en ook een beetje goed zichtbaar zwanger was.. Daarvoor zit je in zo'n fase dat het niet heel duidelijk is of je nou zwanger bent of gewoon dik :)

Infrarood en opgietingen worden afgeraden. Ook het koude bad werd mij afgeraden en snel koud douchen na een saunagang. Eerst even 5 minuutjes langzaam afkoelen is mij verteld.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ook met week 25; en daarna/daarvoor heerlijk zwemmen/bubbelbad etc.

11. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik ben na 12 weken gewoon naar de sauna geweest en ook nog tot de 30 weken opgietingen meegedaan. Dus volgens mij kan je prima hoor . Als je lijf niet meer veel merk je het vanzelf en je kleintje laat het je ook wel merken als je wat verder bent .

Geniet ervan

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik vind sauna ook heerlijk.. Maar ik ga maar heel weinig 1 tot 2 keer per jaar. Tijdens mijn zwangerschap niet geweest, voel me er niet prettig bij en daarom wacht ik ook gewoon netjes tot ik bevallen ben.

13. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik in overleg met vk na 12 wkn. Ik ging altijd 1x per maand en vanaf de 12e week ook week. In het begin even aftasten hoe je lichaam reageert. Ik ging in plaats vd 3e etage beneden zitten maar na een paar x zat ik gewoon weer bovenaan. Ik ben tot wk 36 gegaan. Dit mag ook gewoon hoor!!!! Ik deed ook gewoon opgietingen. Je voelt zelf wel aan of je het aan kan. En zo niet, ga je er uit... Alleen infra rood mag niet.

Have fun:D

14. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hier bij mijn eerste zwangerschap gewoon gegaan. 3x Per jaar is al voldoende voor je lichaam dat je eraan gewent bent gaf mijn vk aan. De heetste saunas vermijden en goed naar je lichaam luisteren. Ook vaak genoeg zwangere vrouwen gezien in de sauna, het kan echt geen kwaad.

15. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ow, en in plaats vd 15 min. ging ik 10 min in de hele warme...

Ik vond het heeeerlijk, zwanger id sauna. Vooral toen ik Eva kon voelen. Ik ben er van overtuigd dat ze het lekker vond... Zo'n gevoel. De eerste paar keren rustig ontdekken wat je lichaam prettig vindt. Dat het niet meer mag is achterhaalt, het schijnt nu juist weer heel goed te zijn.

Ultieme ontspanning:D

16. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Pff nogal onzin vindt ik dit;)

Ik ben een regelmatige sauna-ganger:D en dan bedoel ik 1x per 2-3 weken, ik vind het echt ontspanning! En idd je voelt zelf wel wat je lijf kan hebben. Overigens de 1e keer met 14 wkn geweest.

17. unknowable

unknowable Niet meer actief

#37 unknowable, 14 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2013
    Ik ging voorheen meerdere keren per week in de sauna. Toevallig hebben ze net de sauna's weggehaald op de sportschool, dus hoefde ik niet te twijfelen om in de sauna te gaan.
    Op dit moment mis het wel enorm, maar heb mezelf voorgenomen om na de bevalling volop te gaan sauna-en. Mijn moment van ontspanning!

Een hele dag sauna vind ik nu zonde geld, omdat ik toch niet zo fanatiek mag gaan sauna-en. Maar mocht er op de sportschool weer een sauna komen, dan zou ik telkens een paar minuten genieten!

18. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Toen ik 6 weken zwanger was ben ik naar de sauna geweest. Maar ik heb alleen maar in de warme bubbelbaden gelegen en lekker gezwommen enzo. Durfde nog niet in de sauna zelf en weet ook niet of ik dit ga doen.

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Voor mijn zwangerschap ging ik wel naar de sauna (2x per jaar), maar ik doe het nu niet. Het eerste en laatste trimester wordt het afgeraden, net als warme baden, en daar tussenin hangt het van je "eigen keuze" af. Zwangeren zijn gevoeliger voor de warmte, extreme temperatuurschommelingen en voor het extra vochtverlies, dus als je gaat moet je extra goed op jezelf letten. Je kan daardoor sneller duizelig/niet lekker worden. Dat is voor mij reden om het niet te doen.

Sinds de 13/14 weken ga ik wel weer in een warm bad/bubbelbad, ter ontspanning. Dat heb ik ook heel bewust vermeden de eerste maanden.

20. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    ik hou enorm v d sauna. tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik blijven fitnessen tot 5 maand ongeveer en ging ik na de work-out effe 10 minuten i de sauna. enkel om de spieren te ontspannen en de rug. deed deugd die warmte.
    je moet 'enkel', net als bij het sporten, je hartslag i de gaten houden en zorgen dat je het niet benauwd krijgt, dan is er geen probleem.

Ik ben deze zwangerschap nog maar 1x geweest, in zo e saunacomplex, rond 12 weken. ik ging overal mee in, maar niet zo lang als anders. tot ik net 'verzadigd' was zeg maar. Heb ook finse sauna met 'zwaaisessie' mee gedaan, maar enkel 1e helft.
    goed naar je lichaam luisteren, en uiteraard je kindje niet braden hé

Infraroodsauna is trouwens wel verboden!! omwille v de straling

Deel Deze Pagina