Toen mijn zoontje 16 maanden was begonnen we het over een 2e te hebben. Vanwege het nog geven van borstvoeding was mijn cyclus toen nog niet op gang gekomen dus toen ben ik gaan minderen met borstvoeding en na 2 maanden kwam het op gang en hebben we het zijn beloop gelaten omdat we toen ook net in een verbouwing zaten. De dag voor we overgingen in ons nieuwe huis bleek ik zwanger en mijn jongens schelen nu 2,5 jaar. Ik vond het perfect zo, mijn oudste was ook al zindelijk toen zijn broertje geboren werd. Nu willen we binnenkort beginnen voor een 3e kindje en de jongste is nu 2,5 dus daar zal wat langer tussen zitten, maar ook dat lijkt me lekker.
Haha ja klopt, ze is helemaal in de wolken en kan niet wachten op dr kleine zusje, maar aan de andere kant geniet ze er extra van om mama nog eveb voor haar alleen te hebben (dit heeft ze ook kenbaar gemaakt), ze is bang dat de baby alle aandacht krijgt en zij verdwijnt naar de zijlijn, maar we gaab er alles aan doen haar zoveel mogelijk erbij te betrekken, en ook los van elkaar dingen ondernemen
Na 9 maanden echt begonnen voor een 2de maar had toen nog een heel onregelmatige cyclus door borstvoeding. Dit stilletjes aan gaaf afbouwen en een maand na zijn 1ste verjaardag een positieve test
Sinds ons meisje 6 maanden is staan we weer open voor zwangerschap. De laatste 4/5 maanden doen we gericht ons best met ovulatietesten en plannen... Ze is nu 16 maanden en nog niet zwanger, maar we houden de moed erin
Ik moest er de eerste 10 maand niet aan denken. En toen hij bijna 1 werd dachten we "ach we proberen het" In ons geval wel iets gecompliceerder. want gewoon zwanger worden we niet. We hadden nog 4 cryos (embryos in de vriezer) en spraken af enkel en alleen die 4 aan te spreken. Lukte het dan niet, dan bleef het bij 1 kind. Het was dus ook een soort afsluiting uiteindelijk. Gelukkig lukte het wel, en hebben we nu een mooie dochter. Zoon was 1 jaar en 2 maand toen ik zwanger raakte van haar.
Hier besloten voor een tweede te gaan toen de oudste 9 maanden was. Een maand later was ik zwanger. Ze schelen 19 maanden. De jongste is nu drie maanden. Ik vind de dagen met ze alleen vrij pittig maar zou het echt niet anders gewild hebben.
He! Herkenbaar hoor die kriebels Ik werd zwanger van nummer 2 toen de 1e 1 jaar werd. Er zit dus 21 maanden tussen onze 2 meiden. We gaan over 1.5 maand voor ons derde wondertje
toen Zoon een maand of 10 was, hielden ook rekening met een langer ziekenhuistraject. Na 9 rondes zwanger. Straks zit er 2 jaar en 3 maanden tussen de kindjes
Tussen mijn ‘echte’ eerste en tweede 4 maanden. Dat wilde niet vlotten. Na 3 miskramen en na de 3e mk letterlijk 1 jaar niks, werd ik in maart 2016 zwanger en daar kwamen we achter op de dag dat we een afsluiting in het ziekenhuis hadden (geen afwijking in vruchtbaarheid, kom over een half jaar maar terug. Dat bleek dus onnodig achteraf ) Tussen de geboorte mijn 1e levende kind en deze zwangerschap zat er iets minder dan 2 jaar voor we besloten om er weer voor te gaan. Halverwege oktober ‘18 implanon laten verwijderen, begin december bleek ik al zwanger. Engeltje op de schouder gehad
Mijn dochter was ruim 2.5. 3.5 toen zusje geboren werd. Het liefst wilde we een jaar eerder beginnen. ivm ons huis wat nog gebouwd moest worden, hebben we een jaar gewacht. Nu is onze jongste bijna 1.5 en zwanger van de 3e
Mijn dochtertje is 4,5 maanden en ik heb ook al twijfels en kriebels, maar ik mag nog niet zwanger worden door keizersnede. En ik heb ook nog een man die niet nog eentje wil, maar ik snap je gevoel.
Er zit bij onze kindjes 1 jaar en 9 maanden tussen. Er was wel een wens, maar wilde eigenlijk nog wachten. Doordat Mn spiraal totaal niet prettig was, toch maar besloten voor een 2e dan maar te gaan met als gedachte: dan zit er weinig leeftijdsverschil tussen en zijn we sneller uit de tropenjaren. Na een miskraam gelijk weer zwanger toen de oudste net 1 was. Eerlijk? Ik vind het nu pas wat makkelijker worden (jongste is bijna 11mnd). Bij beide een PND waarvoor ik nu nog een coachingstraject volg. Ik vind zo’n klein leeftijdsverschil echt pittig. Als ik het over kon doen, had ik gewacht tot de oudste op school zou zitten. Man is gesteriliseerd, hier komt geen 3e meer.
Wij wilden graag voor de 2e gaan rond de 2e verjaardag van ons zoontje. Dat is volgende maand. Een aantal maanden geleden begon het al te kriebelen en ben eind maart gestopt met de anticonceptie. Ik ben 2 keer ongesteld geworden, en blijk nu 4 weken zwanger, we zijn zoo blij dat het ons zo snel gegund is. Eerste zoon heeft wel bijna 2 jaar geduurd. Als alles goed gaat dan is hij 2,5 jaar oud als hij een broertje of zusje krijgt.
Zo leuk te lezen dat iedereen er anders tegen aan kijkt.. Hier was onze dochter 3 jaar en 1 maand toen mijn spiraal eruit ging voor de 2e. Ze was 4.5 jaar toen ik mijn miskraam kreeg. En straks 5 jaar en 8 maanden als ze eindelijk haar broertje mag vasthouden.. <3
Bij mijn man en mij begint het nu ook alweer enorm te kriebelen, onze dochter is 4 maanden. Al zou het voor mijn werksituatie beter zijn om nog even te wachten! Anders waren wij er ook al wel weer voor gegaan.. Lijkt me toch verstandiger voor ons om ongeveer nog een jaartje te wachten, al zegt het gevoel heel wat anders!
Toen onze eerste negen maanden oud was kwam mijn cyclus weer op gang. Toen begin het ook meteen weer te kriebelen dus met tien maanden ervoor gegaan en zwanger. Helaas een miskraam met acht weken maar wel direct weer zwanger geraakt rond zijn eerste verjaardag en nu schelen ze dus een jaar en negen maanden Ik vond het verschil ideaal.. Hij werd net zelfstandiger, sliep goed door toen zijn zusje geboren werd, kom wat praten, at lekker, speelde fijn zelf. Maar tegelijkertijd klein genoeg dat ik nog 'erin zat' en ze zitten nu samen in de kleuterklas en zijn echt dikke maatjes