Mijn zoontje is nu net 1,5 jaar. Nu hij een zusje krijgt heeft hij ook een nieuwe kamer met daarbij een peuterbed. We hebben het 3 dagen geprobeerd maar hij wil niet in zijn bed. Hij komt er steeds huilend uit en is ook 2 uur eerder wakker dan normaal. Nu heb ik vandaag zijn peuterbed uit elkaar gezet en zijn campingbedje met zijn eigen matras neergezet. En ja hoor vanmorgen heeft hij heerlijk van 10 tot 12 geslapen zonder problemen. Hij sliep bijna gelijk, terwijl wanneer hij in het peuterbedje ging we er 3 x bijna 2 uur over hebben gedaan. Nu vroeg ik mij af wanneer ging jou kind van ledikant naar peuterbed of eenpersoonsbed?? Groetjes Deborah
Kyra ging een maand voor haar 2e verjaardag van haar ledikant naar een eenpersoonsbed. Ze sliep veel beter dan voorheen en had niet eens in de gaten dat ze eruit kon volgens mij!
Lianna ging over toen ze net 1 was en Yosyp is nu 'n week over naar een peuterbed. Allebei hebben ze er geen problemen mee gehad.
Jeetje wat een verschil dan. Dat Levi er zo'n probleem mee heeft. Ik denk dat hij het in een ledikant nog veiliger vindt. Maar wanneer hij er dreigt uit te klimmen zal hij wel over moeten. Bedankt voor jullie reactie's, meer reacties zijn welkom.
Dit vraag ik me ook af! Als nummer 2 geboren wordt, is nummer 1 bijna 2 jaar oud. Maar als ik zie hoe hij nu ligt te woelen in zijn ledikantje, moet ik er niet aan denken om hem in een groot bed (zonder spijlen) neer te leggen... Weet niet of hij er moeite mee zou hebben, maar ik wel!
die van mij is ook 2 straks als deze kleine komt, en ik denk dat ik m met ledikant en al naar de andere kamer verhuis. Hij heeft dan toch een vertrouwd veilig plekje in een nieuwe kamer. Als hij dan na een tijd gewend is aan de andere kamer, gaan we wel kijken voor een peuterbed. Misschien is het voor je zoontje ook een gevoel van veiligheid, zo'n peuterbedje is natuurlijk wel erg open. Maar als hij eruit begint te klimmen zou ik ook overstappen naar een peuterbed of het hekwerk van het ledikant aan 1 kant eruithalen.
yara ging met anderhalf jaar probleemloos over, gaf zelf aan dat ze in dr grote bed wilde. is er nooit uitgekomen of uitgevallen. hopelijk gaat het gauw goed bij je zoontje!
Merel sliep met 2 jaar in een groot bed. Ze is er nooit uitgekomen, wel een keer uit gevallen. Omdat ze zo'n woelwater is hebben we een plank voor het bed gemaakt, zodat ze er niet meer uit kan vallen, maar nog wel zelf in- en uit kan klimmen.
De reacties doen me goed. Was al helemaal bang dat ik het nu verkeerd had aangepakt. Maar toen ik hem vanavond in zijn campingbedje legde sliep hij weer binnen 5 minuten probleemloos. En inderdaad als hij er uit klimt gaat hij wel over naar het peuterbedje. Deze week maar even een ledikantje halen.
Mijn zoontje ging met 2 jaar en 9 maanden over. Hier is het in 1x goed gegaan. We kwamen terug van vakantie en hebben diezelfde dag nog het bed opgezet. Ons idee was dat hij toch al gewend was om in een ander bed te slapen en dat hij dan beter gelijk over kon naar het grote bed, en niet eerst weer in het ledikant. We hadden de laatste dagen van de vakantie al steeds verteld dat hij thuis in een echt grotejongensbed mocht, met een poes en een hond (Ikeabed) en hij vond het maar wat spannend. We hebben hem laten 'helpen' bij het in elkaar zetten en hij vond het prima. Heeft ook nooit meer naar zijn ledikant gevraagd, terwijl we het nog wel even in zijn kamertje hadden laten staan voor het geval dat. Hij is er 1x uitgevallen en komt er 's ochtends ook zelf uit. Dat werd steeds vroeger. Nu heeft hij een lampje op een tijdklok en als het lampje aan is mag hij eruit en ons roepen. Dat werkt hier prima. Vanochtend was hij zelfs zwaar beledigd dat ik hem al kwam ophalen voordat het lampje brandde: "Hoef nog niet opstaan, lampje brandt nog niet" haha.......
Wat een leuk idee van dat lampje. Vanacht weer goed geslapen. hij sliep gister om half 8 tot vanmorgen kwart over 8. Heerlijk voor ons allebei. En dat van na een vakantie in het peuterbed is ook wel een idee. Ik ben blij dat ik het nu zo heb gedaan.
Robin is ongeveer een week na haar tweede verjaardag naar het peuterbedje verhuisd. Ze is er een keertje uitgevallen de eerste week en daarna niet meer. Eigenlijk ging het vanaf het begin al goed. Ze speelt nog wel even in haar kamertje en gaat dan zelf na een half uurtje ofzo slapen. Zo ligt ze dan heerlijk tussen zo'n 10 knuffels, Legoblokjes en weet ik veel wat ze allemaal niet mee haar bed in neemt !
Hier ook met 1,5 jaar omdat zijn broertje in het ledikantje ging. In het begin ook wel wat problemen gehad, eerder wakker etc, maar toen heb ik hem een periode naast hem gezeten en hem verteld hoe de dag was en dan viel hij zelf in slaap. Hij komt s'morgens wel naar ons toe, de ene keer om 6 uur de andere keer om 8. Als het 6 uur is, mag hij nog even bij ons liggen
met 13 maanden. ze kon toen al goed lopen en zelf in en uit bed stappen. bedje is van ikea zonder valhekje maar ze is er nooit uitgevallen
jeetje wat vroeg bij sommige??!!! denk eens even kijken wat iedereen zegt maar dan zou mijn meisje al bijna in een ledikantje kunnen.... wij willen ook volgens jaar voor een tweede gaan is natuurlijk wel handig als de tweed gewoon het bedje krijgt waar ons meisje nu in slaapt maar al met 1 jaar..nee dan wacht ik toch nog even, maar soms gaat het snel he wie weet over een paar maanden
Noa is net een jaar en ligt nu in een peuterbed ze is er nog niet 1 keer uitgevallen alleen heeft ze 2 keer bij het traphekje gestaan maar als we haar dan terug leggen blijft ze netjes liggen en gaat weer slapen ook is ze een paar keer sochtends uit haar bed gekomen en stond ze naast ons bed maar vind dit niet erg we hebben nog wel haar oude matrasje naast haar bedje liggen mocht ze er nog een keer uit vallen dat ze dan zacht valt me schoonvader zei dat ik haar vast moest leggen voor het er uit klimmen en dat soort dingen maar daar ben ik echt op tegen en ach als ik noa terug leg weet ze heel goed dat ze moet gaan slapen
Jeetje wat zijn sommige er vroeg bij. Levi werd gewoon helemaal overstuur toen wij het van de week 3 nachten hadden geprobeerd. Ook al bleven we bij hem zitten, verhaaltje lezen, terug leggen, weg lopen, enz enz. Maar nee niks hielp. Gelukkig had mijn zus nog een ledikantje over van haar oudste zoontje, dus die heb ik vandaag opgehaald. Nu alleen nog een matrasje kopen. Hij slaapt nu heerlijk.
Ik geef je groot gelijk, zou als het niet werkt ook gewoon lekker in zijn ledikantje laten. Heeft hij zijn rust en jullie ook. Hier bij mijn oudste met ruim 2 jaar gedaan omdat nr 2 kwam, hebben we nog best een kluif aan het gehad. Kwam steeds zijn kamer uit lopen enz. Is ook een erg slechte slaper. De middelste kreeg met haar derde verjaardag een groot bed, een nieuw dekbedhoes enz. Ze vond het prachtig ging gelijk goed. En ben hier van plan om de jongste ook lekker tot 3 jaar er in te laten, dan ga het overschakelen van zelf.