wanneer ging jouw kindje een fles laten vervallen/minder van de flessen drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hoi,

Ik vraag me dit af omdat ik soms lees dat kindjes fruit krijgen, brood (of pap) tussendoortje, warm eten en een toetje maar dan ook nog 4 flessen.

Vind het zo vreemd dat je kindje voldoende heeft aan die 4 flesen als je nog geen bijvoeding geeft en dat als er dan (in mijn ogen best veel voor zo een kleintej) bijvoeding bij komt ze nog steeds diezelfde hoeveelheid drinken.

Merkte jullie bij meer bijvoeding niet minder trek in de fles dan? En vanaf wanneer was dit dan? Dus dan bedoel ik niet zozeer leeftijd maar meet met hoeveel bijvoeding.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Voordat die BIJvoeding een enigszins noemenswaardige hoeveelheid is (zoals hier) ben je weer even verder.
    Hier met 6 maanden gestart met groenten en fruit, vanaf 7 maanden ook brood erbij en nét voor de 8 maanden ging ze van de middagfles (16u) steeds minder drinken... Toen heb ik hem op een gegeven moment weg gelaten!

Kon me van te voren helemaal bedenken hoe ik het aan zou pakken om een fles te laten vallen, maar uiteindelijk gaf m'n meisje het altijd zelf goed aan. Hetzelfde met de fles voor het slapen gaan... vanaf 15 maanden liet ze hem ineens staan en heeft hem nooit gemist!

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja ze geven het zelf aan natuurlijk... Ben alleen nieuwschierig wat te verwachten. Kleintje die rommelt hier met de fles vsn 11/12 uur (tijd is net hoe we uit komen) en hij krijgt vlak daarvoor fruit (dat gaat al bast goed) dus ik dacht: het zal toch niet daardoor komen?

Zal ook vast toeval geweest zijn. Vanmiddag voor de fles van 4 uur aardig wat fruit op maar toen ging de fles er wel in.

T is alleen een vreemd gevoel ook. Hij eet best al aardig wat fruit dus dan zou je toch ook denken dat ze daar vulling van hebben en dus minder trek hebben in wat anders?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dochter (8 maanden) eet hier ook echt goed, maar daarnaast drinkt ze ook nog veel en goed. Na een flinke warme hap laat ze haar 'toetje' (bv) echt niet staan. Het is zo dat ze van melkvoeding echt groeien en dat bijvoeding alleen is om het gestel voor te bereiden op wat anders, en dat je baby meerdere smaken leert kennen.

Het is zelfs zo dat kindjes door bijvoeding iets minder hard kunnen gaan groeien. Dat herstelt zich meestal weer als ze echt volledige bijvoeding eten.

Maar tot 1 jaar is melkvoeding het allerbelangrijkste. Je kindje zal wel aangeven wanneer het tijd is de fles te laten vervallen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

0-4 weken: 8-9 (borst)voedingen per dag
    4-7weken: min. 7 voedingen per dag, waarvan 1 's nachts
    7-10 weken: 6 voedingen per dag
    10-18 weken: 5 voedingen (rond 13 weken overgestapt op kv)
    18-26 weken: 4 voedingen
    26 weken: bijvoeding introduceren
    - voeding 1 werd ontbijt: 180/6+ pap
    - voeding 2 werd lunch: brood met een beetje melk
    - voeding 3 verviel naarmate er meer gegeten werd (rond 7-8 maanden verviel deze)
    - voeding 4 werd al snel kleiner en verviel na de eerste verjaardag (bij dochter iets later ivm vakantie)

Wij hebben de eetmomenten eigenlijk altijd hetzelfde gehouden (tijden ongeveer):
    8:00 ontbijt (voeding 1)
    10:00 tussendoortje (extra voedingsmoment)
    12:00 lunch (voeding 2)
    15:30 tussendoortje (voeding 3)
    18:00 warme maaltijd (extra voedingsmoment)
    19:30 voor het slapengaan (voeding 4)

Kinderen sliepen door tussen 7 en 8 weken (23:30 - 8:00) en klokjerond met respectievelijk 15 en 18 weken (20:00 - 8:00)
    Ze zijn ook altijd goed blijven slapen en zijn makkelijke eters (zoon makkelijker dan dochter. Met zoon zijn we trouwens met iets meer dan 5 maanden gestart met bijvoeding en bij werden de melkvoedingen heel snel minder. Hij was gewoon een heel goeie eter)

6. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Oh echt waar? In dat geval zou toch niemand al vroeg (vroeg = voor 6 mnd) beginnen met bijvoeden? Wat is de redenatie hierachter dat ze minder hard kunnen groeien? (sorry Justy, even off topic maar ik ben nieuwsgierig)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Geeft niks.ben ook wel nieuwschierig...

Hier zou het overigens geen ramp zijn als hij evenwatminder groeit. Was met 4 mnd al 67 cm en 6880 gram en inmiddels bij bijna 5 mnd heeft hij al maat 74. Vroeg me al af wanneer t wat minder snel zou gaan haha

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn jongste eet al erg goed, ze eet krijgt sochtends een papfles, smiddags een boterham met een fles en rond 17:30 groente met een toetje en dan rond 19:30 de laatste fles, ze zit dus al op 3 flessen.
    sinds ze 6 maanden is ongeveer.
    Tussendoor krijgt ze fruit, een soepstengel o.i.d.
    Gaat prima maar ze eet dan ook alles echt goed en op.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jertje wat snel al op drie fl essen. Wel eens goed om te horen dat dat ook gbeurt dan. Hoef ik niet te twijfelen voor t geval t hier ook snel gaat.... :cool:

We kunnen met 6 mnd natuurlijk pas beginnen met brood en een toetje (eventueel) er bij. Dus ben benieuwd hoe snel hij dat door gaat hebben.

10. adi

adi Niet meer actief

Een baby heeft tot 6 maanden 800cc kunstvoeding nodig, dat gaat echt vóór alle bijvoeding. Want op deze leeftijd groeit een kind op melk, bijvoeding is leuk voor erbij, maar de darmen zijn nog niet goed in staat om andere voedingsstoffen goed op te nemen. Dat komt pas later.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Weet je toevallig ook hoeveel ze dan na de 6 maanden nodig hebben qua melk?

12. adi

adi Niet meer actief

.

van opvolgmelk mag je max 24 schepjes geven, dus ook 800cc aangemaakte voeding.
    Bij 6 maanden geldt volgens mij een minimuum van 600cc.

Je begint in principe met 6 maanden met 800cc opvolgmelk, en bouwt langzaam af zodat je met 1 jaar op 300cc zuivel uitkomt (max 500cc)

Wij hebben het zo gedaan:
    6-7-8 mnd 4 flessen van 200cc;
    9-11 mnd 2,5 fles, totaal 500cc + beetje yoghurt;
    12 mnd, 2 flessen van 150cc per fles + beetje yoghurt

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt Adi!

Deel Deze Pagina