Wanneer ging jouw kindje over naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caro31, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ik zou het gewoon eens proberen, je verliest er niks mee denk ik. Ik ben wel echt van "je kindje volgen", maar nu heb ik als mama de beslissing maar gemaakt, haha

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hier met 11/12 maanden aan het rommelen; steeds vaker 1 ipv 2 slaapjes en het tweede slaapje ging moeizaam.. Met 13 maanden bewust over naar 1 (echt rekken s'ochtends) en nu met 14 maanden slaapt hij meestal 2-3 uur vanaf half 1!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley doet sinds kort alleen nog een middagslaapje van 12.00 uur tot 14.30 uur ongeveer. En dan 's avonds vanaf 19.00 uur weer naar bed tot 06.30 uur.

Aiden deed vanaf een maand of 10 nog maar 1 slaapje.
    Hij doet nu nog steeds een middagslaapje.

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Met zes maanden over naar 1 slaapje.
    En sinds een aantal maanden slaapt hij niet meer overdag. Hij wil het echt niet, loopt steeds uit op een drama.
    Heel soms een uitzondering en slaapt hij een half uur of uurtje.

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hij is 14 maanden

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Met 6 maanden. Ze kwam in een sprong en na de sprong sliep ze ineens lange nachten van 20:00 tot 8:30. Toen hebben we eerst nog geprobeerd haar gewoon om 10:30 in bed te leggen maar ze ging niet meer slapen, na zo'n lange nacht zonder onderbrekingen was ze na 2 uurtjes gewoon echt nog niet moe. Ze viel steeds pas rond 12:00 in slaap en sliep dan tot 15:30.
    Nu is ze 9 maanden en zijn de nachten een half uurtje langer geworden, van 20:00 tot 9:00 aan één stuk door. Overdag slaapt ze vervolgens van 13:00 tot 16:00.

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochter slaapt ook nog overdag misschien totaal anderhalf uur..
    Als ze dat niet doet dan huilt ze en zeurt ze veel meer.
    Ik laat het maar lekker zo totdat ze het zelf te pakken heeft..

Wel probeer ik wel altijd in de avond haar op tijd in bed te doen zodat ze eraan went.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier is mijn dochter sinds een paar weken flink aan het rommelen, kan er geen pijl op trekken. Zal blij zijn als ze definitief naar 1 slaapje gaat.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook overgegaan om 1 slaapje omdat hij het namiddagslaapje niet meer deed, dit was rond de 14/15 maanden. En het rekken in de ochtend zorgde voor minder jengelen en slaapgebrek dan het niet slapen in de namiddag.

In de overgangsperiode heb ik hem wel op bed gelegd in de ochtend wanneer hij echt eens moe was, dan deed hij vaak nog wel een kort namiddagdutje namelijk. En op een gegeven moment was het gewoon goed met 1 slaapje. Met 15 mnd zaten we echt definitief op 1 slaapje.

10. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier rond de 14mnd. Begin nog wisselend: 3dg met 1 slaapje, dan ineens weer 2 slaapjes.
    sinds 16mnd altijd 1 slaapje van ongeveer 1,5uur

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vanmorgen heeft hij lekker gezwommen en was lekker moe toen hij naar bed ging, dus ik had verwacht dat hij wel minimaal 2 uur zou slapen... misschien wel 3... Maar nee hoor, na een uur was hij alweer wakker... Dus uiteindelijk maar 1 uurtje geslapen vandaag... Desondanks ging het super de rest van de middag. Hopelijk heeft het geen effect op de nacht.:)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vnden jullie die overgang van 2 naar 1 slaapje ook zo vervelend?
    Je kan je niet echt ergens op vastpinnen. Als ik denk dat hij lang gaat slapen slaapt hij kort, als ik denk dat hij een dutje gaat doen slaapt hij heel lang enz,...
    Vandaag 1 slaapje van 13u tot 15.15u dat was wel relax :)

13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik ben er nu een paar dagen mee bezig. Aangezien ze opeens 's middags niet meer sliep. Het is wel wennen voor ons beiden, want die ochtend lijkt zo lang te duren als het regent zoals vandaag hihi. Maar ze houdt het wel vol en gaat om 12.15 uur naar bed en valt dan heel snel in slaap. Hiervoor ging ze de laatste tijd echt nog staan in haar bedje en liet ze haar knuffels vallen en kletsen. En nu, blijft ze liggen en valt binnen 10 minuten in slaap. M'n kleine meisje wordt zo groot! Ze is nu bijna 15 maanden.

14. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is bijna 18 maanden. Als we 1 slaapje doen is ze met een uur wakker, dit is gewoon te kort. Iemand een idee hoe dit kan? Je zou toch verwachten dat ze dan minstens 2 uur zou slapen?

Als ze 2 keer slaapt dan slaapt ze wel 2 keer een uur tot 1,5 uur.

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Sweetygirl, dan lijkt het er toch op dat je dochtertje dan te moe is om nog goed te kunnen slapen. Zou dan denk ik toch weer terug gaan naar 2 slaapjes. Helemaal als ze deze nog zonder problemen doet. Hier lukte het 2e slaapje gewoon niet meer.

Vandaag heeft mijn mannetje geslapen van 12.15 uur tot 14.45 uur!:):):) We proberen nu het ritme 5 - 5 aan te houden. Dus dat hij steeds 5 uur wakker is achterelkaar.

16. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier is zoon eigenlijk al vanaf zijn eerste verjaardag aan het rommelen met slaapjes (nu heeft zoon nooit goed geslapen) en nu sinds ongeveer een week heeft hij door dat slapen soms best fijn is en trekt vaak nu 2 1/2 uur door.

Onze remedie was eigenlijk heel simpel, wij bieden je aan om te gaan slapen, het is wat je er zelf mee doet. Niet moe genoeg om te slapen (lees: huilen, krijsen, knuffels uit bed, speen uit bed dan halen we je er weer uit en proberen het dan later nog wel een keer.

Grappige is nu dat als zoon moe is hij zelf bij de tussendeur gaat zitten en op de deur klopt als hij wil slapen :D

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Met 10 maanden zijn we overgegaan op 1 slaapje. Waren toen al een paar weekjes aan het rommelen met de 2 slaapjes en bij de gastouder deden alle kindjes 1 slaapje. GO vond het prima om zich aan te passen aan onze dochter maar aangezien we er toch al zo mee rommelden zijn we overgegaan op 1 slaapje. De eerste maanden sliep ze zeker van 12.30 tot 16.00u en nu slaapt ze van ong. 13.00 tot 15.15u.

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    's Nachts slaapt ze trouwens van 19u tot 9u ongeveer.

19. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter is om 0900 wakker (als een van ons niet hoeft te werken) en dan gaat ze om 1200 tot ong 14 uur slapen en dan blijft ze op tot 1900uur tot ze naar bed gaat. Maar dan is ze ook echt moe, later in bed overdag red ze ook niet, 1130 is ze moe aan het worden.

Als ze naar kdv gaat (0730) dan gaat ze meestal nog ff naar bed, omdat ze dan al van 0645 op is. En dan heeft ze wel nog twee slaapjes.

20. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met 18 mnd over naar 1 slaapje.
    Nu met net twee jaar nog steeds 1 slaapje. Van 13.00 tot 16.00.
    Heerlijk heb ik even alle tijd voor mezelf

Deel Deze Pagina